ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Toyota: O μεγαλύτερος προσομοιωτής στον κόσμο

toyota-simulatro-5_resize

Όσος καιρός και αν περάσει ο μεγαλύτερος και πιο εξελιγμένος προσομοιωτής στον κόσμο παραμένει πάντοτε στην επικαιρότητα…

Σε αρκετούς μπορεί να ακούγεται σαν η απόλυτη παιχνιδομηχανή αλλά κάθε άλλο παρά παιχνίδιtoyota-simulatro-2_resize μπορεί να θεωρηθεί ο μεγαλύτερος προσομοιωτής οδήγησης στον κόσμο που πρόσφατα παρουσίασε η Toyota στην Ιαπωνία. Χρειάστηκαν περίπου τέσσερα χρόνια για να κατασκευαστεί ο πιο ρεαλιστικός προσομοιωτής οδήγησης με σκοπό να συμβάλλει στην σχεδίαση ακόμη πιο ασφαλών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει από την ιαπωνική εταιρία το 27,7% από τα ατυχήματα που συμβαίνουν οφείλονται στην απροσεξία του οδηγού, το 14,4% στην απόσπαση της προσοχής του από τον δρόμο κατά την νυχτερινή οδήγηση, το 6,4% λόγω του έντονου κυκλοφοριακού, το 3,5% σε καταστάσεις που ο οδηγός ασχολείται με το ίδιο το όχημα (π.χ. την ώρα που ρυθμίζει το ηχοσύστημα ή τον κλιματισμό) και 0,4% όταν αποκοιμιέται στο τιμόνι. Κάνοντας χρήση του εξομοιωτή σε απλούς οδηγούς οι ειδικοί θα είναι σε θέση να καταγράψουν τις αντιδράσεις τους και την συμπεριφορά τους και να βελτιώσουν διάφορα τομείς στα επερχόμενα μοντέλα της εταιρίας.

Το αξιοσημείωτο είναι πως στον προσομοιωτή της Toyota δεν υπάρχει κάποια ψεύτικο «κόκπιτ» αλλά ένα πραγματικών διαστάσεων μοντέλο. Το κόκκινο Lexus LS 460 στις φωτογραφίες είναι τοποθετημένο σε ένα ειδικό προσομοιωτή, στην λευκή κάψουλα που βλέπετε. Με μήκος 7,1 μέτρα η κάψουλα μπορεί να κινηθεί 35 μέτρα κατά τον διαμήκη άξονα και 20 μέτρα κατά τον εγκάρσιο ώστε ο οδηγός να μπορεί να αντιληφθεί την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση μέχρι και 0,5g, την σταθερότητα ή τις κλίσεις στις στροφές μέχρι 25 μοίρες, την άνεση της ανάρτησης ή την ποιότητα κύλισης με τεχνητές δονήσεις εύρους 50 χιλιοστών του μέτρου, μέχρι και την παραμικρή ταλάντωση ή μανούβρα που κάνει με το αυτοκίνητο. Και για να γίνουν οι συνθήκες ακόμη πιο ρεαλιστικές ανάλογα με τις συνθήκες προσομοίωσης υπάρχουν ηχητικά εφέ ενώ η κάψουλα «γονατίζει» προς τα εμπρός όταν ο οδηγός φρενάρει ή σηκώνεται προς τα πίσω όταν ξεκινά σπινάροντας!

toyota-simulatro-3_resizeΟ πιο εξελιγμένος προσομοιωτής οδήγησης στον κόσμο βρίσκεται στο τεχνικό κέντρο Higashifuji της Toyota, στην πόλη Susono, κοντά στο γνωστό ηφαίστειο Fuji. Οι διαστάσεις της κάψουλας φτάνουν σε μήκος τα 7,1 μέτρα και σε πλάτος τα 4,5 μέτρα ενώ έχει την δυνατότητα να κινείται πάνω σε ράγες 35 μέτρα κατά τον διαμήκη άξονα και 20 μέτρα κατά τον εγκάρσιο δίνοντας μέγιστη επιτάχυνση ή επιβράδυνση 0,5g. Οι κλίσεις που μπορεί να πάρει η κάψουλα προς κάθε κατεύθυνση αγγίζουν τις 25 μοίρες ενώ το μέγιστο εύρος των τεχνητών δονήσεων (προσομοίωσης κακής ποιότητας οδοστρώματος) τα 0,5 εκατοστά. Στο εσωτερικό της κάψουλας υπάρχει video-wall με κάλυψη σε 360 μοίρες ενώ η μέγιστη αναπαράσταση για μία συγκεκριμένη στιγμή καλύπτει έως και 330 μοίρες προς κάθε κατεύθυνση.

Δημοσιευμένο στο περιοδικό RAM (Μάιος 2006)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!