ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX [test drive]

opel-astra-ecoflex-130-ps-1

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 130 ίππους δεν είναι μόνο οικονομική αλλά και η σωστή για όσους ψάχνουν ένα Astra…

H Opel συνηθίζει να αναφέρει πως αυτό είναι το οικονομικότερο Astra που έχει κατασκευαστεί ποτέ και όχι άδικα αν σκεφτεί κανείς πως εξοπλίζεται με ένα αξιόλογο πετρελαιοκινητήρα 1,7 lt με εκπομπή μόλις 99 g/km CO2, σύστημα stop/start, σύστημα ανάκτησης της ενέργειας πέδησης, βελτιστοποιημένη ρύθμιση μειωμένων τριβών του κιβωτίου ταχυτήτων και διάφορες αεροδυναμικές βελτιώσεις με ενεργή γρίλια στη μάσκα, χαμηλότερο σασί κ.α. Σχετικά με την εκπομπή ρύπων προσθέστε στο μειωμένο κόστος χρήσης τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Από την άλλη, με δεδομένο ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία τα ανταγωνιστικά μοντέλα χαμηλών εκπομπών CO2 στη μικρομεσαία κατηγορία αποδίδουν κάτι παραπάνω από εκατό ίππους το Astra 1.7 CDTI ecoFLEX από άποψη ισχύος κάνει τη διαφορά στην κατηγορία. Στις υπέρ της εν λόγω έκδοσης τάσσεται το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με αρκετά καλή κλιμάκωση προσφέροντας ησυχία στις υψηλές ταχύτητες.

Πως είναι να οδηγείς το… καθαρότερο και Astra όλων των εποχών; Απροβλημάτιστα και ως ένα σημείο απολαυστικά αλλά μην περιμένετε να «πιάσετε» και την εργοστασιακή τιμή των 3,7 lt/100 km. Στην πράξη αυτή κυμαίνεται στα 6,5-7,5 lt/100km και ο βασικότερος λόγος έχει να κάνει με το βαρύ αμάξωμα που φτάνει τον ενάμιση τόνο (1.503 kg κατά την Opel μαζί με οδηγό) που εν μέρει δυσκολεύει το έργο του κινητήρα.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων το μοτέρ τα καταφέρνει μια χαρά κερδίζοντας σε με την πλούσια ροπή των 300 Nm από τις 2.000 rpm αλλά ψηλότερα θα περίμενες κάτι παραπάνω από τους 130 PS. Εδώ θα πρέπει να ομολογήσω πως το Astra 1.7 CDTI ecoFLEX είναι από τα αυτοκίνητα που σου αρέσει να οδηγείς. Η οδηγοκεντρική θέση οδήγησης, η καλή εργονομία παρά το πλήθος διακοπτών στην κεντρική κονσόλα, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που διαπιστώνεται στην συναρμογή των πλαστικών και -γιατί όχι- ο εσωτερικός lounge φωτισμός σου κάνουν το… κλικ για να δεθείς μαζί του.

Σε ότι αφορά τη συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου, ο οδηγός θα μείνει απόλυτα ικανοποιημένος από το στήσιμο του που είναι σαφώς προσανατολισμένο στην άνεση και στον οικογενειακό του χαρακτήρα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίες, όπως επίσης και το σύστημα πέδησης, παρά την κάπως σφιχτή αίσθηση που μπορεί κάποιους να ξενίσει ενώ μας προβλημάτισε επίσης η άκομψη λειτουργία του stop/start (σ.σ. μπορεί να αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό στο μοντέλο της δοκιμής μας). Πολύ καλή είναι η αίσθηση του εξατάχυτου κιβωτίου που με τις κοντές διαδρομές ευνοεί τις συχνότερες -στην πόλη- αλλαγές ταχυτήτων.

Στον ανοικτό δρόμο το Astra εντυπωσιάζει με την ευθυβολία του και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης που αναδεικνύει και την μελετημένη ηχομόνωση. Από πλευράς επιδόσεων τα 0-100 μπορεί να μην εντυπωσιάζουν αλλά ο ροπάτος κινητήρας εξασφαλίζει σχετικά γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις.

Ολοκληρώνοντας να ξεκαθαρίσουμε πως αν τελικά έχετε καταλήξει σε πετρελαιοκίνητο Astra τότε μην το σκέπτεστε και προσπεράστε την φτηνότερη αλλά νωχελική έκδοση 1.3 CDTI (από 18.800€) καθώς και την ασύμφορη 2.0 CDTI (από 27.020€, επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας). Η εν λόγω της δοκιμής μας είναι η σωστή, με πλούσιο εξοπλισμό από την βασική έκδοση (από 23.470€) και τους δεδομένους ικανοποιητικούς χώρους για τις ανάγκες μίας οικογένειας. Αν, βέβαια το… κομπιουτεράκι σας βγάζει πιο συμφέρουσα αγορά ένα ντίζελ Astra σε σχέση με τα βενζινοκίνητα 1.4 Turbo από 16.950€ με τους 120 PS και από 18.550€ με τους 140 PS…

Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.686 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 86,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 96 kW (130 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 2.000-2.500 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail με VNG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 201 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,3 / 3,4 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 56 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 835 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας (σε διάταξη Watt)
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4419x1814x1510 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1541/1554 mm
Μεταξόνιο 2685 mm
Χώρος αποσκευών 370-1235 lt
Απόβαρο 1503 kg (μαζί με οδηγό 75 kg)
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.470 €

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!