ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Citigo 1.0 60hp [test drive]

skoda-citigo-65-ps-3d-caroto-test-4

Αν η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης έμοιαζε σκακιέρα τότε η τσέχικη εταιρία κάνει κίνηση ρουά ματ…

Τι είναι το Citigo; Ένα μοντέλο που προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά που αναζητά κανείς από ένα mini, δηλ. από ένα αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί κυρίως για να κινείται σε αστικό περιβάλλον. Ευελιξία, οικονομία, άνεση, ασφάλεια είναι μερικά τα στοιχεία που συνθέτουν το προφίλ του μικρότερου μοντέλου στη γκάμα του μικρότερου Skoda το οποίο μοιάζει να ταιριάζει γάντι στην ελληνική αγορά.

Ξεκινώντας από την σχεδιαστική του ταυτότητα, το Citigo δεν κρύβει τη συγγένειά του με τα υπόλοιπα του ομίλου (VW up!, Seat Mii) έστω και αν διατηρεί ένα πιο σεμνότυφο look. Ωστόσο, οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει στο αμάξωμα -κυρίως στο μπροστινό μέρος- το διαφοροποιούν σε αρκετά μεγάλο βαθμό από τα υπόλοιπα του γερμανικού ομίλου. Τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, η λεπτή γρίλια στη μάσκα αλλά και το ευμέγεθες νέο λογότυπο της εταιρίας στο καπό δίνουν το στίγμα του νεοφερμένου μοντέλου στους ελληνικούς δρόμους.

Αφού βολευτείς στην καλή θέση οδήγησης θα ενθουσιαστείς με την ευρυχωρία που κρύβει το Citigo αν αναλογισθείς τα κόμπακτ 3,56 m μήκους και 1,64 m πλάτους. Η αίσθηση που σου δίνεται είναι πως βρίσκεσαι σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο ενώ το σχετικά «μακρύ» μεταξόνιο των 2,42 m εξασφαλίζει πολύ καλούς χώρους για τέσσερις ενήλικες και πάντα συγκρινόμενοι με τον ανταγωνισμό. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στον χώρο αποσκευών (από 251 έως 951 lt) ο οποίος με το μεγάλο βάθος του είναι εξαιρετικά πρακτικός όπως διαπιστώσαμε κι εμείς στη διάρκεια της δοκιμής.

Ο διάκοσμος, αν και λιτός στην όψη, η διχρωμία στο ταμπλό αρκεί για να προσδώσει μια ευχάριστη νότα ενώ η συναρμογή των σκληρών πλαστικών είναι πολύ καλή και δείχνει να αντέχει στο χρόνο. Το gadget της Navigon (ανήκει στις εκδόσεις Urban και Lounge) που προσθαφαιρείται σε ειδική βάση στο ταμπλό μπορεί να θυμίζει κάτι από επιλογή προϊόντος after market αλλά ο οδηγός θα εκτιμήσει τις πολύτιμες και πολλαπλές λειτουργίες του (δορυφορική πλοήγηση, πληροφορίες GPS, bluetooth, συμβατό τον υπολογιστή του αυτοκινήτου, αναπαραγωγή multimedia αρχείων κ.α.). Έλλειψη, ωστόσο, μπορεί να θεωρηθεί η απουσία δεύτερου διακόπτη από τη θέση του οδηγού για το παράθυρο του συνοδηγού η οποία αποσκοπεί προφανώς στη συγκράτηση του κατασκευαστικού κόστους σε χαμηλά επίπεδα. Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει το σύστημα πρόληψης σύγκρουσης.

Αν και φτιαγμένο για μετακινήσεις κυρίως εντός πόλης το Citigo ταξιδεύει στον ανοικτό δρόμο με χαρακτηριστικά σταθερότητα εμπνέοντας εμπιστοσύνη να κινηθείς ακόμη και κοντά στη τελική του κατασκευαστή (με τίμημα βέβαια την αυξημένη κατανάλωση). Η ποιότητα κύλισης και η άνεση της ανάρτησης είναι στα ατού του Citigo που θέτει απέναντι στον οξύ ανταγωνισμό της κατηγορίας ενώ το καλό σε κλιμάκωση πεντάρι κιβώτιο συνοδεύεται από θετικό στις αλλαγές επιλογέα.. Η πληροφόρηση του τιμονιού είναι περισσότερη από ότι θα περίμενες ενώ στα στενά της πόλης το Citigo περνά σβέλτα και ως ένα σημείο θα λέγαμε πως είναι διασκεδαστικό.

Για το τέλος αφήσαμε ίσως το ισχυρότερο πλεονέκτημα του Citigo, τον τρικύλινδρο κινητήρα που αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις χάρη στη γραμμική και ελαστική λειτουργία του μοτέρ αλλά και την διακριτική χροιά του (θυμηθείτε, είναι τρικύλινδρος) που σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί. Μάλιστα, ο λιγότερο ψαγμένος δε θα καταλάβει ότι κάτω από το καπό παλινδρομούν μόνο τρία πιστόνια. Φτάνοντας στο σημαντικότερο ζητούμενο της δοκιμής, ελέω οικονομικής κρίσης, το Citigo εκπλήσσει θετικά και στον τομέα της κατανάλωσης αφού αυτή κυμαίνεται περίπου στα 6 lt/100 km και με λίγη προσοχή μπορεί να συγκρατηθεί στα 5-5,5 lt/100 km.

Συμπερασματικά, με το Citigo που αρχικά προσφέρεται σε τρίθυρο και σε μερικές μέρες σε πεντάθυρο αμάξωμα, η Skoda κάνει για ακόμη μία φορά πράξη την αρχή του «value for money» επιχειρώντας να κατακτήσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά των «μικρών». Άλλωστε με τις τιμές να ξεκινούν από 8.990 ευρώ η τσέχικη εταιρία περιμένει πολλά και αν σας ενδιαφέρει εδώ μπορείτε να βρείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο.

Skoda Citigo 1.0 (65 PS, 3-door) – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος
Ισχύς 44 kW (60 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 95 Nm (9,7 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,4 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,5 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 593 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 105 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone E25, 165/70 R14
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3563x1641x1428 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1428/1424 mm
Μεταξόνιο 2420 mm
Χώρος αποσκευών 251-951 lt
Απόβαρο 929 kg (με οδηγό 75 kg)
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 8.990€

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!