ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Mokka 1.4 Turbo [test drive]

opel_mokka_140ps_turbo_caroto_test-10

Η γερμανική εταιρία εισέρχεται με αξιώσεις στα κόμπακτ SUV με μία πρόταση που συνδυάζει στιλ, πρακτικότητα, τετρακίνηση και καλή τιμή πώλησης…

Τι είναι το Mokka; Το νέο B-SUV της Opel -όπως είθισται να αποκαλούνται τα μοντέλα που τοποθετούνται στην κατηγορία που υπάρχουν τα Skoda Yeti, Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX κ.α.- με κύριο χαρακτηριστικό την ύπαρξη και προσθιοκίνητων εκδόσεων. Ένα άλλο γνώρισμα είναι οι κόμπακτ διαστάσεις (περίπου στα 4,1-4,4 m) καθώς και οι σχετικά μικροί σε χωρητικότητα κινητήρες. Εδώ να πούμε πως το Mokka θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις κινητήρων: στην ντίζελ 1.7 (σε προσθιοκίνητη και 4×4) και στην βενζινοκίνητη 1.4 Τ (4×4).

opel_mokka_rear_suspension_with_electromagnetic_clutchΗ 1.4 Turbo συνδυάζεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης αν και από το νέο έτος θα υπάρξει και προσθιοκίνητη έκδοση ενώ άγνωστο παραμένει αν θα δούμε τη νέα γενιά κινητήρων άμεσου ψεκασμού. Η τετρακίνηση βασίζεται σε ένα ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη με το όλο σετ μετάδοσης να ζυγίζει περίπου 65 kg. Η λειτουργία είναι εντελώς αυτόματη και η κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης από 100/0 σε 50/50 (εμπρός/πίσω).

Την λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης συμπληρώνει το σύστηµα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control, HDC), ενώ στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι και το ηλεκτρονικό σύστηµα ευστάθειας όπως και το σύστηµα υποβοήθησης εκκίνησης σε δρόµους µε κλίση (Ηill Start Assist). Μία λεπτομέρεια που αξίζει να σταθεί κανείς είναι η σχεδίαση της πίσω ανάρτησης με ημιάκαμπτο άξονα σε σχήμα U (φωτό). Ουσιαστικά, πρόκειται μία λύση που μειώνει το κόστος αφού η διάταξη είναι κοινή και στις δύο εκδόσεις (2×4, 4×4) ώστε να υπάρχει χώρος για το συμπλέκτη και παράλληλα να μην απαιτείται κάποια πιο δαπανηρή ανάρτηση (π.χ. πολλαπλοί σύνδεσμοι).

Στον δρόμο το Mokka είναι ένα από τα πιο καλοστημένα κόμπακτ SUV με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και σχετικά καλή άνεση μιας και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή. Αυτή συνδράμει στον περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές αλλά στερεί ένα μικρό μέρος της άνεσης στις χωμάτινες διαδρομές. Σε… αφιλόξενα εδάφη το γερμανικό SUV μοιάζει να μην έχει ιδιαίτερο πρόβλημα να κινηθεί αν και ο χαρακτήρας του είναι σαφώς προσανατολισμένος για κίνηση στην άσφαλτο (αυτό είναι έκδηλο και από την απουσία π.χ. διακόπτη “κλειδώματος”) προσφέροντας ασφάλεια σε οδοστρώματα με μειωμένη πρόσφυση (π.χ. παγωμένο, βρεγμένο κ.α.). Από την άλλη, αν και θεωρητικά μιλάμε για ένα εκτός δρόμου αυτοκίνητο, το τιμόνι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι ένα από τα καλύτερα σε αίσθηση και σε ακρίβεια που έχουμε συναντήσει σε μοντέλο της Opel.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνώριμος -από την υπόλοιπη γκάμα της Opel- υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 1.4 που αποδίδει 140 PS/4.900-6.000 rpm και 200 Nm/1.850-4.900 rpm. Θα λέγαμε πως το μοτέρ ταιριάζει γάντι στο προφίλ του Mokka αφού κινεί με άνεση τα 1.425 του απόβαρου ενώ η κατανάλωση συγκρατείται εύκολα κάτω από τα 10 lt/100 km. Στάνταρ είναι το σύστημα stop/start ενώ την μετάδοση αναλαμβάνει μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων με καλή κλιμάκωση (η 6η θα μπορούσε να είναι λίγο μακρύτερη) που δεν επιτρέπει στο μοτέρ να «κρεμάει».

Περνώντας στο εσωτερικό η όψη του ταμπλό είναι εναρμονισμένη με ότι συναντάς σε ένα σύγχρονο Opel με την γνωστή πληθωρική από διακόπτες κεντρική κονσόλα. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν σχεδόν παντού ενώ εντύπωση προκαλεί ο χώρος για τους πίσω επιβάτες που θα βολευτούν με άνεση. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος του πορτμπαγκάζ.

Ολοκληρώνοντας, το Mokka φαίνεται να μπαίνει με το δεξί στην ελληνική αγορά αφού πέρα από τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του στα υπέρ του είναι η καλή τιμή πώλησης (από 21.950€ με τρέχουσα προσφορά) και ο υπερπλήρης εξοπλισμός. Για όσους το προτιμούν σε ντίζελ να πούμε πως οι τιμές ξεκινούν από 24.250€ στη προσθιοκίνητη έκδοση και από 25.650€ στην 4×4…

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Opel Mokka 1.4 Turbo – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.364 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,5 x 82,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 4.900-6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.850-4.900 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,0 / 6,4 / 5,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 535 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 149 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Τετρακίνηση με ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος σε σχήμα U
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact2, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4278x1777x1658 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1540/1540 mm
Μεταξόνιο 2555 mm
Χώρος αποσκευών 356 lt
Απόβαρο 1350 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.450€ (21.950€ με την προσφορά)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!