ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Clio Energy TCe 90 [test drive]

Renault_Clio_900_Tce_caroto_test (1)

To νέο Clio όχι μόνο ακολουθεί αλλά καθιερώνει το downsizing με ένα τρικύλινδρο κινητήρα διαμάντι από όποια πλευρά και αν το δει κανείς…

Μπορεί το βλέμμα των περισσοτέρων να στρέφεται στους ντίζελ, αλλά η βενζινοκίνητη έκδοση του Clio είναι πραγματικά εξαιρετική, με όλα τα καλά (και ακόμη περισσότερα θα έλεγα). Για την ακρίβεια, η μικρή χωρητικότητα του τρικύλινδρου μοτέρ (μόλις 898 cc) έχει ως αποτέλεσμα μικρή απαίτηση σε αμόλυβδη (περίπου 6,5-7 λτ./100 χλμ. καταγράψαμε στη δοκιμή μας), αλλά και εκπομπή CO2 κάτω από 100 g/km, η οποία απαλλάσσει από την ετήσια επιβάρυνση με τέλη κυκλοφορίας.

Ένα από τα μεγαλύτερα ατού του Clio TCe 90 είναι πως ο κινητήρας του «πίνει» μικρότερη ποσότητα καυσίμου προσφέροντας μεγαλύτερη απόδοση. Η έξυπνη διαχείριση του τούρμπο και ο άμεσος ψεκασμός συμβάλλουν στο γεγονός αυτό, όπως και η λειτουργία Eco (πιέζοντας ένα διακόπτη στην κονσόλα), μεταβάλλοντας την απόκριση του γκαζιού και προσφέροντας έως 10% μεγαλύτερη οικονομία (σύμφωνα με τη Renault).

Ο 900άρης κινητήρας αποδίδει 90 εύηχους ίππους με απλωμένη ροπή, και παρ’ όλο που η ισχύς δεν βάζει… φωτιά στην άσφαλτο, κινεί σβέλτα το πεντάθυρο αμάξωμα. Επίσης, παρ’ ότι υπάρχει μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, η τελευταία σχέση είναι τόσο «μακριά» όσο χρειάζεται για σχετικά ήσυχες μετακινήσεις. Κοντολογίς , το νέο Clio είναι ένα ευχάριστο supermini με πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση όσο και εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Από τη θέση του οδηγού η φινέτσα του αμαξώματος περνά και στο ντελικάτο ταμπλό, με το ψηφιακό ταχύμετρο και την εύχρηστη πολυλειτουργική οθόνη αφής στο μέσο του. Εργονομικές ατέλειες δεν υπάρχουν, ενώ οι χώροι κυμαίνονται πάνω από το μέσο όρο, με καλό χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια των επιβατών καθώς και για τις αποσκευές, με 300 λίτρα.

Φαινομενικά τα 13.350 ευρώ (χωρίς απόσυρση) δεν είναι και λίγα. Ωστόσο, μερικά βασικά μαθηματικά και ένα κομπιουτεράκι μπορούν σε βάθος χρόνου να αποδείξουν γοργή απόσβεση, χάρη στα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και τα μειωμένα ασφάλιστρα. Βέβαια, πέρα από το κόστος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το βασικότερο. Το γεγονός πως το νέο Clio είναι ένα από τα πιο κομψά και ολοκληρωμένα supermini της αγοράς…

Renault Clio Energy TCe 90 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 898 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 73,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 5.250 rpm
Ροπή 135 Nm (13,8 kgm) / 2.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,2 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,5 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 692 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4062x1732x1448 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1498/1498 mm
Μεταξόνιο 2589 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Απόβαρο 1009 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.350€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!