MUST_READNEAΔΙΑΦΟΡΑΔΟΚΙΜΕΣ

Korres Project 4, από άλλο πλανήτη [upd+vid]

korres-project-4-presentation-caroto-photos-by-gkoutos-4-new

Υπάρχουν στιγμές που χρειάζεται να επαναπροσδιορίσεις τον ορισμό του αυτοκινήτου ως αυτοκίνητο. Αρκεί να έχεις κάνει μία βόλτα με την υπερκατασκευή του Δημήτρη Κορρέ…

Μετά από τόσα χρόνια υπάρχουν στιγμές που χρειάζεται να επαναπροσδιορίσεις τον ορισμό του αυτοκινήτου. Και αυτό διότι υπάρχουν αυτοκίνητα για καθαρά μεταφορικούς λόγους, κάποια άλλα φτιάχτηκαν απλά για να αρέσουν, μερικά για να χωρούν πολλά πράγματα, πολύ λιγότερα για να ανεβάζουν την αδρεναλίνη. Ετούτο δω δεν μου πάει με τίποτα να το αποκαλέσω αυτοκίνητο ρίχνοντας το στο καναβάτσο με οτιδήποτε άλλο. Γιατί πολύ απλά πρόκειται για μία ΥΠΕΡΚΑΤΑΣΚΕΥΗ.

korres P4 technical (2)

Από ελληνικά χέρια…

Στα σίγουρα ακούγεται υπερβολικό να αποκαλείς ένα πρακτικά ανύπαρκτο στον χάρτη «αυτοκίνητο» με ολίγον «πρόχειρη» εμφάνιση (σ.σ. το κουστούμι είναι σχεδόν έτοιμο και στο μεγαλύτερο μέρος του αποτελείται από πολυμερή και ανθρακόνημα). Μην νομίζετε, πάντως, πως είμαστε μανιακοί με την προώθηση ελληνικών προϊόντων κ.λπ. εθνικών ευαισθησιών (διαβάστε το σχετικό άρθρο για την ιστορία του ελληνικού αυτοκινήτου). Αν δεν σε πάει βόλτα ο Δημήτρης Κορρές δεν μπορείς να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται.

korres project 4 presentation caroto photos by gkoutos (2)

Οι πιο ψαγμένοι θα γνωρίζουν πως η τρέλα του Κορρέ ξεκινά από το 2002 και από τότε αυτός και 30 ακόμη ευρηματικοί που αποτελούν την όλη ομάδα έχουν κατασκευάσει τρεις πειραματικές κατασκευές. Το Korres Project 4  είναι το τελικό προϊόν. «Μένουν μόνο μερικές βελτιώσεις. Κατά τα υπόλοιπα όλα τα εξαρτήματα, μέχρι και η παραμικρή βίδα, έχουν κωδικό και μπορούν να παραχθούν όποτε το θελήσει ο πελάτης. Αυτή τη στιγμή συζητάμε με ενδιαφερόμενους από Γερμανία, ΗΠΑ και διάφορα μέρη. Μόνο όσοι έχουν έρθει να μας δουν και να κάνουν μια βόλτα αντιλαμβάνονται περί τίνος πρόκειται» λέει ο Κορρές.

Τι είναι αυτό όμως που ξεχωρίζει την υπερκατασκευή του Κορρέ από κάθε άλλο αυτοκίνητο ή από κάθε άλλη απόπειρα κατασκευής ελληνικού αυτοκινήτου; Η ικανότητα κίνησης ανεξαρτήτου οδοστρώματος, στην κυριολεξία! Το μεγάλο μυστικό κρύβεται στην ανάρτηση η οποία επιτρέπει στο σασί να αυξομειώνει την απόστασή του από το έδαφος έως 500 mm με το πάτημα ενός διακόπτη. Εδώ υπάρχει ένα πολύπλοκο μοχλικό σύστημα στο οποίο κάθε φόρτιση του ενός τροχού επηρεάζει τα κινηματικά χαρακτηριστικά των υπόλοιπων τριών.

korres P4 technical (1)

Φανταστείτε τους τέσσερις τροχούς σαν συγκοινωνούντα δοχεία (τους τροχούς) όπου οποιαδήποτε μεταβολή στο κάθε δοχείο (τροχό) αντισταθμίζεται από το άλλο (τροχό). Πρόκειται για ένα επαναστατικό, εντελώς μηχανικό δίχως κανένα υδραυλικό μηχανισμό, σύστημα ενεργής ανάρτησης όπου με ένα ελαστικό τρόπο διασυνδέονται όλοι οι τροχοί μεταξύ τους επηρεάζοντας ανάλογα τις γωνίες τους. Κάτι που δεν συναντάς σε κανένα άλλο όχημα, τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που εφαρμόζεται στο Korres Project 4, ενώ οτιδήποτε μηχανικό είναι αναμφίβολα πιο αξιόπιστο και άμεσο σε ανταπόκριση από οτιδήποτε υδραυλικό.

Προσπαθώντας ακόμη και τώρα να κατανοήσω την σύλληψη όλης της ασύλληπτα επινοητικής μοχλικής συναρμογής ο Κορρές σημειώνει: «Πέρα από την ηλεκτρονική ανάφλεξη τα πάντα λειτουργούν με μηχανικό τρόπο. Υπάρχουν πολλοί που λατρεύουν αυτόν τον τρόπο. Έχουμε αφιερώσει αμέτρητες ώρες στο στήσιμο».

korres project 4 presentation caroto photos by gkoutos (8)

Στο πίσω μέρος του Korres Project 4 εδράζεται ένας από τους πιο γνωστός small block κινητήρες, ο LS7 της GM που κατασκευάζεται στον Καναδά. «Το απόβαρο φτάνει τα 1.600 κιλά. Επιλέξαμε αυτό το μοτέρ γιατί είναι ένα από τα πιο αξιόπιστα, της παλιάς σχολής με ωστήρια στις βαλβίδες. Ζυγίζει 220 κιλά και δίνει 45 χλγμ. ροπής από το ρελαντί. Επίσης, δεν μπορείς να βάλεις χέρι πουθενά, ούτε να αλλάξεις μοτέρ, τίποτα, μόνο να αλλάξεις λίγο τα κάμπερ. Αν πειράξεις οτιδήποτε άλλο χαλάει όλη η γεωμετρία του σασί. Όλα είναι μελετημένα βίδα προς βίδα».

Η μετάδοση είναι μία βαριά κατασκευή σχεδιασμένη και κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από εμάς. Βρίσκεται στο μπροστινό μέρος και βολεύει για μία καλή κατανομή βάρους κοντά στο 48/52 εμπρός/πίσω. Έχει έξι σχέσεις και η ροπή έρχεται από το μοτέρ για να περάσει στο κεντρικό διαφορικό. Από εκεί η ροπή μοιράζεται μέσα από έναν κοίλο άξονα στους πίσω τροχούς ενώ ένα πινιόν στην άκρη του κιβωτίου περνά την ροπή και στους εμπρός τροχούς. Ναι, σωστά διαβάσατε, είναι και τετρακίνητο!

korres P4 technical (4)

Πέραν τούτου υπάρχει επιλογή για τρία «τελικά» α) για νορμάλ κίνηση (π.χ. για ταξίδι και μικρή κατανάλωση)  αφού μπορείς να κινηθείς με ταχύτητα 130 χλμ/ώρα και 1.600 σ.α.λ., β) μία «θορυβώδης» για επιδόσεις και γ) μία πολύ αργή για σκαρφάλωμα. Από ένα επιπλέον λεβιεδάκι επιλέγεται α) η μόνιμη τετρακίνηση, β) στην μεσαία θέση είναι για μπλοκέ και, γ) στην εμπρός θέση για κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς. Νομίζετε πως τελειώσαμε; Υπάρχουν ακόμη δύο διακόπτες, ο ένας δουλεύει με αέρα και μπλοκάρει το εμπρός διαφορικό και ο άλλος «μπλοκάρει» με βίδες για να «μπλοκάρει» το πίσω διαφορικό.

korres project 4 technical specifications

Χαθήκατε στην μετάφραση του Korres Project 4; Δικαιολογημένα, αφού όπως είπα εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα «αυτοκίνητο» αλλά με μια on-off υπερκατασκευή. Στην σύντομη βόλτα που είχα με τον -άνθρωπο πάνω απ’ όλα- Δημήτρη χρειάστηκε να αναθεωρήσω όσα γνωρίζω για τις αναρτήσεις.

Το τετράτροχο δημιούργημα του κυριολεκτικά καταπίνει τα πάντα θαρρείς με τους τροχούς να αγνοούν χαντάκια και λακκούβες. Μοιάζει σαν μία ζωντανή συναρμογή όπου κάθε ανωμαλία την αποσβένει η μοχλική ανάρτηση απομονώνοντας τους κραδασμούς από το σασί. Μάλιστα, πριν περάσουμε από το πρώτο νεροφάγωμα σκέφτηκα «τι κάνει, είναι τρελός, θα σπάσει η ανάρτηση, τα πειραγμένα αμερικάνικα Bilstein θα τα τινάξουν».

Όχι μόνο δεν έγινε κάτι τέτοιο αλλά δεν κατάλαβα καν πότε μπήκαμε και βγήκαμε. Τώρα, σε συνθήκες trial, εκεί είναι όλα τα λεφτά. Νομίζεις πως το «αυτοκίνητο» περπατάει με τόση απόσταση από το έδαφος και τέτοια ελευθερία κίνησης της ανάρτησης σε κάθε τροχό (μόνο με βίντεο μπορείς να καταλάβεις τι γίνεται). Πως πάει στην άσφαλτο; Μερικές στροφές ήταν αρκετές για να δείξει πόσο καλοζυγισμένο και με τι όμορφο τρόπο γλιστρά. «Ακόμη και εγώ, πάνω που νομίζω πως έχω ανακαλύψει τα όρια του, έρχεται κάποια στιγμή που τα ξεπερνάω» λέει ο Δημήτρης.

Μία μικρή ανάπαυλα…

Για το Korres Project 4 θα επανέρθουμε σύντομα. Μέχρι τότε θα καταλάβατε πως μία υπερκατασκευή έχει και το ανάλογο κόστος (υπολογίστε περίπου 200.000-250.000€). Η ομάδα του Korres Project 4 είναι αισιόδοξη και προσεχώς αναμένεται να κλείσει τις πρώτες 4-5 παραγγελίες για να προχωρήσει στην κατασκευή του καθενός (απαιτούνται περίπου 2 μήνες για την κατασκευή κάθε κομματιού) ενώ και το αμάξωμα είναι έτοιμο για να φορεθεί. Το Korres Project 4 απευθύνεται σε μία πολύ συγκεκριμένη και μικρή ομάδα ανθρώπων, τρελαμένους με την ταχύτητα, την συλλογή μοναδικών αυτοκινήτων. Φυσικά, με το ανάλογο πορτοφόλι… όπως, άλλωστε, αρμόζει σε μια υπερκατασκευή.

korres project 4 presentation caroto photos by gkoutos (14)
Κείμενο: Νίκος Μαρινόπουλος
Φωτογραφίες: Γιώργος Κούτος
Δημοσιευμένο στο περιοδικό Car&Driver (τεύχος Ιουλίου)

 Η ομάδα…

Η full-time ομάδα του Korres P4 (στην φωτογραφία βλέπετε από αριστέρα τους Ορφανό, Φραγκόπουλο, Βορδονοράκης, Κορρέ και Γκόσεβιτς), αποτελείται όχι μόνο από την ψυχή του Project αλλά και από μία πλειάδα ανθρώπων με γνώση αλλά και αγάπη για το αντικείμενο.

korres project 4 presentation caroto photos by gkoutos (3)

  • Δημήτρης Κορρές, Αρχιτέκτων Μηχ/κος: Μanaging Director, Concept, Μελέτη, Σχέδια
  • Βασίλης Σπανδάγος, Αρχιτέκτων Μηχ/κος: Μελέτη, Σχέδια CAD
  • Φράγκος Φραγκόπουλος, Μηχανικός: Αρχιμηχανικός, Συναρμολόγηση, Έρευνα Αγοράς Εξαρτημάτων/Αξιολόγηση καταλληλότητας
  • Στόγιαν Γκόσεβιτς, Πολ. Μηχ/κος – Οδηγός Αγώνων: Project Management, Circuit testing
  • Δωροθέα Μητροπούλου, Σχεδιάστρια CAD: Σχέδια

Συντελεστές…

  • Βασίλης Ορφανός, Αναβάτης Αγώνων Enduro και Νικητής του Dakar: Σύμβουλος σε θέματα off-road cross country και off-road testing, οργάνωση εργαστηρίου κ.λπ.
  • Μάνος Βορδοναράκης, Ηχολήπτης – Ειδικές κατασκευές- Οδηγός Αγώνων Trial: Συναρμολόγηση, trial testing, συμβουλές κ.λπ.
  • Μιχάλης Ζώτος, Prodrive Race Engineer: Σύμβουλος
  • Διονύσης Χοϊδάς, Μηχανολόγος: Σύμβουλος
  • Νιck Clipson, Race Engineer: Σύμβουλος
  • Robert Mertes, TUV-SUEV Engineer: Σύμβουλος Έγκρισης Τύπου

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Την πρώτη φορά που το είδα αυτό το project ήταν στο περιοδικό του Διονύση Χοϊδα και είχα εντυπωσιαστεί αφάνταστα με την ριζοσπαστική νεα προσέγγιση του σχεδιασμού της ανάρτησης.

    Δυστυχώς παραμένει project.. και δυστυχώς απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από την Ελληνική πραγματικότητα με το V8 5L μοτέρ..

    Εύχομαι να βρει το δρόμο του στην παραγωγή το συντομότερο καθώς θα κάνει ένα μεγάλο άλμα στην εξέλιξη των αναρτήσεων των αυτοκινήτων και θα αποζημιωθεί και ο εμπνευστής του για την λαμπρή ιδέα του.

    Βέβαια θα προτιμούσα να το δω σε αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής και χαμηλού κόστους και γιατί όχι κατασκευασμένα στη χώρα μας που έχει τόσο μεγάλη ανάγκη σήμερα από απασχόληση..

    Προφανώς ο κύριος Κόρρες στοχεύει πολύ ψιλά, σε ανθρώπους με λογαριασμούς με επταψήφιους αριθμούς, που έχουν όμως πολλές απαιτήσεις που δεν περιορίζονται στην τεχνολογική υπεροχή που σίγουρα εντυπωσιάζει όλους εμάς.. Καλή τύχη λοιπών και ελπίζω το επόμενο σας project να έχει μεγαλύτερο target group..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!