ΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Toledo 1.6 TDI 105 PS [test drive]

Seat Toledo TDI caroto test drive 2014 (24)

Χώροι, άνεση, οικονομία. Το πετρελαιοκίνητο Seat Toledo βασίζεται επάνω στις αρχές του κλασικού “οικογενειακού” τρίπτυχου, διεκδικώντας μία θέση στο χάρτη των μικρομεσαίων σεντάν.

Μετά από μία τολμηρή σχεδιαστική αλλαγή, που όμως δεν βγήκε σε καλό στο προηγούμενης γενιάς Toledo, η Seat ξαναγυρνά στην παλιά, καλή συνταγή. Προσφέρει λοιπόν ένα μοντέλο που αντανακλά μεν αρκετά στοιχεία από το DNA της εταιρίας, πλασμένο όμως για ένα πιο “οικογενειακό” κοινό. Και αν το νέο Toledo διατηρεί όλες τις κλασικές γραμμές των σεντάν, προσθέτει παράλληλα αρκετές μοντέρνες πινελιές, ώστε να εξασφαλίσει ένα αποτέλεσμα που δεν είναι αδιάφορο, ούτε και passé.

Το ισχυρό σημείο του αυτοκινήτου είναι αναμφίβολα οι χώροι του. Χάρη στον καλό χωροταξικό σχεδιασμό επιτρέπει την άνετη μετακίνηση έως και 5 ενηλίκων, με τους πίσω να κάθονται ακόμα και… σταυροπόδι, χάρη στη μεγάλη απόσταση των δύο σειρών καθισμάτων. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, με 550 λίτρα χωρητικότητα και τετραγωνισμένο, απόλυτα προσβάσιμο σχεδιασμό, αποτελεί πρότυπο ακόμα και για μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Εστιάζοντας στις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, ιδιαίτερα χρήσιμα θα φανούν τα πιαστράκια για σακούλες στο πορτ μπαγκάζ, όπως και το διακριτικό, μικρό κρεμαστάρι για σακάκια στην κολώνα Β, πίσω ακριβώς από τον οδηγό.

Ο τελευταίος θα κάτσει αναπαυτικά σε μία θέση που ρυθμίζεται πλήρως, ώστε να εξυπηρετεί κάθε σωματότυπο. Το κάθισμα είναι άνετο, χωρίς όμως ιδιαίτερη πλευρική στήριξη. Αναφορικά με την ορατότητα, για αυτοκίνητο της κατηγορίας, είναι καλή. Περνώντας στο ταμπλό, είναι γεγονός ότι αρκετά από τα υλικά είναι σκληρά και ίσως δεν δείχνουν τόσο ποιοτικά. Παρόλα αυτά η συναρμογή τους είναι προσεγμένη. Αντίστοιχα καλή είναι και η εργονομία, που ακολουθεί μία λιτή λογική “stick to basics”, χωρίς περιττά κουμπιά και διακόπτες.

photos – nmarinopoulos

Στο δρόμο το Toledo ακολουθεί περισσότερο τις “οικογενειακές” καταβολές του, παρά την μπριόζα φιλοσοφία της ισπανικής φίρμας. Οι αναρτήσεις απορροφούν επιτυχώς την πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ενέχουν όμως και κλίσεις στις στροφές, που όμως δεν εμπνέουν ιδιαίτερη ανησυχία στον οδηγό. Το πολλαπλών λειτουργιών τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση είναι σχετικά ακριβές και γρήγορο, με ικανοποιητικό κύκλο στροφής. Όσο για τον κινητήρα, συμπληρώνει την όλη εικόνα με τα υπέρ και τα κατά του.

Ξεκινώντας από τα υπέρ, πρόκειται για ένα σύνολο ισχύος 105 ίππων, από τα ισχυρότερα της κατηγορίας. Η τιμή αυτή, όπως και τα 250 Nm ροπής, εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις, χωρίς μάλιστα αυτό να επηρεάζει την κατανάλωση, που διατηρείται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα. Δυστυχώς, η υστέρηση που παρουσιάζει το σύνολο στις χαμηλές στροφές σκιάζει κάπως την πρακτικότητα του συνόλου εντός των τειχών της πόλης. Αντίστοιχα, ο θόρυβος και η τραχύτητα που περνάει στην καμπίνα των επιβατών είναι ελαφρά αυξημένος. Το κιβώτιο ταχυτήτων, με τη σειρά του, έχει καλή αίσθηση και κλιμάκωση, του λείπει όμως μία έκτη σχέση, που θα προσφέρει πιο ήσυχα και οικονομικά ταξίδια στην εθνική.

Στο δια ταύτα, πρόκειται για ένα “παραδοσιακό” οικογενειακό όχημα, με ο,τι αυτό συνεπάγεται. Εάν δεν σας κάνουν κλικ τα εξεζητημένα gadget και αναζητάτε απλά άνεση και οικονομία, το Toledo μπορεί να είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση. Και μην τρομάζετε από την υψηλή τιμή πώλησης, των 19.590 ευρώ. Με τις προωθητικές ενέργειες που το συνοδεύουν, το τελικό κόστος διαμορφώνεται στα 16.583 ευρώ, για την πλούσια έκδοση εξοπλισμού -Style- της δοκιμής.

Seat Toledo 1.6 TDI – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 4.400 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail, με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,4 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 948 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 114 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.482×1.706×1.461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.463/1.500 mm
Μεταξόνιο 2.602 mm
Χώρος αποσκευών 550 lt
Απόβαρο 1.265 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.590€ (16.583€ με προσφορά + προωθητική ενέργεια)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!