ΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo V40 Cross Country T4 AWD [test drive]

Volvo V4 Cross Country T4 Auto caroto test drive 2014 (5)

Ένα σουηδικό αυτοκίνητο με κινητήρα 2,0 lt, τετρακίνηση, macho off-road εμφάνιση, εξοπλισμένο με μερικά από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφάλειας στον κόσμο! Δεν το κρύβουμε, την απολαύσαμε αυτήν τη δοκιμή!

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να δείξει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο τον «premium» χαρακτήρα του. Η περίπτωση του V40 Cross Country είναι μοναδική επειδή συνδυάζει τη σουηδική κομψή αντίληψη στο design (με έμφαση στα φυσικά υλικά και την ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος) και την… χοντροκομμένη αισθητική ενός crossover. Διαφέρει εμφανώς από το απλό V40 χάρη στους σκουρόχρωμους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τη διαφορετική μάσκα, τα εμπρός φώτα ημέρας, τις ποδιές αλουμινίου, τα πλαϊνά σκουρόχρωμα πλαστικά, τις ράγες οροφής και φυσικά το λογότυπο «Cross Country» στο πίσω μέρος.

Επίσης, είναι 4 cm ψηλότερο από το αδελφάκι του. Αν και πιο «πρησμένο», διατηρεί τη λεπτότητα και την κομψή αισθητική που έχουν όλα τα αυτοκίνητα της Volvo. Στο εσωτερικό η αίσθηση πολυτέλειας είναι κάτι που… το βλέπεις, το μυρίζεις, το αισθάνεσαι. Οι χώροι υπερκαλύπτουν τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας (τα 335 lt για τις αποσκευές πάντως δεν εντυπωσιάζουν) και η εργονομία βρίσκεται στα γνώριμα επίπεδα της σουηδικής εταιρίας.

Η έκδοση που οδηγήσαμε θεωρητικά δεν έχει λόγο ύπαρξης στη χώρα μας… Την απόδοση των 180 PS μπορείτε να την βρείτε και στην έκδοση Τ4 των 1.600 cc (το μοντέλο της δοκιμής μας έχει δίλιτρο μοτέρ). Αν όμως ρίξετε μια πιο προσεκτική ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά, θα παρατηρήσετε ότι η δίλιτρη έκδοση έχει μεγαλύτερη ροπή (300 Nm, έναντι 240 Nm) και κυρίως συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης (δεν υπάρχει αυτή η επιλογή στο Τ4 των 1,6 lt). Το όφελος στις επιδόσεις από στάση δεν είναι μεγάλο. Το δίλιτρο μάλιστα είναι 0,5 sec πιο αργό στα 0-100 km/h αν το συγκρίνουμε με το 1600άρι με μηχανικό κιβώτιο. Αν συγκρίνουμε τις δύο αυτόματες εκδόσεις, το μοντέλο της δοκιμής μας είναι 0,3 sec ταχύτερο. Στις επιδόσεις εν κινήσει όμως η μεγαλύτερη ροπή κάνει τη διαφορά…

images – nmarinopoulos

Επιλέγοντας τη δίλιτρη πεντακύλινδρη έκδοση θα πρέπει να είστε έτοιμοι να δεχτείτε τη μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου (κατά 1,9 lt/100 km σε μικτές συνθήκες) και τις αυξημένες εκπομπές ρύπων (κατά 44 g/km). Οι διαφορές αυτές προκύπτουν όχι τόσο από τη διαφορά κυβισμού μεταξύ 1.600 cc και 2.000 cc όσο κυρίως από την ύπαρξη του συστήματος τετρακίνησης (με συμπλέκτη Haldex νέας γενιάς). Αλλά αν χρειάζεστε την τετρακίνηση, αυτές είναι υποχωρήσεις που… καταπίνονται εύκολα μπροστά στο όφελος της μετακίνησης εκτός δρόμου. Μία ακόμη διαφορά είναι ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εξοπλίζεται με ένα πολύ γρήγορο και «έξυπνο» αυτόματο κιβώτιο Geartronic, ενώ το 1.600άρι συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο Powershift (στην ίδια τιμή με το μηχανικό έξι σχέσεων).

Εντός πόλης η ανάρτηση του V40 Cross Country είναι πιο σκληρή απ΄ όσο περιμέναμε από ένα οικογενειακό Volvo. Αντιδρά κάπως «ξερά» στις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς ωστόσο να κουράζει. Από την άλλη πλευρά βέβαια, η οδική συμπεριφορά, με τη βοήθεια και της τετρακίνησης, είναι άψογη! Εξίσου καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, όπως και η ηχομόνωση στην καμπίνα επιβατών. Αν ρίξετε μια ματιά στη λίστα των χαρακτηριστικών ασφάλειας του V40 Cross Country θα καταλάβετε γιατί αυτό το μοντέλο σάρωσε στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP (έχει μέχρι και αερόσακο πεζών).

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, θεωρούμε ότι η τιμή των 32.600 ευρώ δεν είναι υψηλή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αν ωστόσο είναι απαγορευτική για εσάς, η προσοχή σας θα πρέπει να στραφεί στο V40 Cross Country 1.6 Τ4 που ξεκινά από 25.600 ευρώ, αλλά δεν έχει σύστημα τετρακίνησης και διαθέτει υποδεέστερο επίπεδο εξοπλισμού.

Volvo V40 Cross Country T4 AWD Auto AWD – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.984 cc
Διάμετρος x διαδρομή 81,0 x 77,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι πεντακύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 132 kW (177 PS) / 5.700 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 2.700 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 8,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 705 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 187 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο έξι σχέσεων (με μετατροπέα ροπής)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 225/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4370 x 1783 x 1458 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1552/1540 mm
Μεταξόνιο 2646 mm
Χώρος αποσκευών 335 lt
Απόβαρο 1.577 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 32.600€ (30.436€ με οφελος αποσυρσης)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!