ΔΟΚΙΜΕΣ

MINI Cooper 1.5 D Auto [test drive]

MINI Cooper Diesel caroto test drive 2014 (26)

Αν μπορείτε να διαθέσετε αυτό το ποσό, ξεχάστε για λίγο τη λογική και θα απολαμβάνετε κάθε χιλιόμετρο με το Mini! Στο κάτω κάτω, δουλέψατε και το αξίζετε…

Από την ημέρα που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του σύγχρονου Mini (όχι αυτού που σχεδίασε ο sir Alek Isigonis) έγινε σαφής η πρόθεση των ανθρώπων της BMW γι’ αυτό το μοντέλο: πολυτελές μικρό που προσφέρει άφθονη οδηγική απόλαυση. Η νέα γενιά που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες πατάει σε αυτά τα δύο χαρακτηριστικά, τα ανεβάζει σε άλλο επίπεδο και παράλληλα προσθέτει κάτι που έλλειπε (για κάποιους) από τα προηγούμενα Mini: ωριμότητα! Δεν το καταλαβαίνεις αμέσως, αλλά πρόκειται για ολοκαίνουρια γενιά, η οποία έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί!

Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις (κατά 98 mm σε μήκος, 44 mm σε πλάτος, 7 mm σε ύψος) χαρίζουν διαφορετική οδηγική εμπειρία (νομίζεις ότι οδηγείς μεγαλύτερο αυτοκίνητο)! Το ολοκαίνουριο πάτωμα της BMW και η επαναρυθμισμένη εμπρός και πίσω ανάρτηση χαρίζουν πιο στιβαρή και ποιοτική αίσθηση η οποία μας θύμισε πολύ έντονα την εμπειρία οδήγησης μιας BMW σειράς 1. Οι μεγαλύτεροι χώροι για επιβάτες (λόγω αύξησης του μεταξονίου κατά 28 mm) κι αποσκευές (κατά 51 lt) είναι επίσης στοιχεία που δεν περνούν απαρατήρητα.

Εξωτερικά η γνώριμη χαριτωμένη «φατσούλα» και το κλασσικό σχήμα του Mini δε σου τραβούν την προσοχή. Όμως αν παρατηρήσεις λίγο καλύτερα τις λεπτομέρειες θα προσέξεις ότι το εμπρός μέρος έχει επανασχεδιαστεί και ψηλώσει, τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω είναι αρκετά διαφορετικά και τα πλαστικά προστατευτικά έχουν τονιστεί.

Στο εσωτερικό εξακολουθεί να κυριαρχεί η στρογγυλή «λογική», όμως αυτήν τη φορά οι αλλαγές είναι μεγάλες και σημαντικές: τα υλικά κατασκευής έρχονται απευθείας από τον υπέροχο κόσμο της BMW και η εργονομία έχει βελτιωθεί σημαντικά (επιτέλους οι διακόπτες για τα παράθυρα έχουν μεταφερθεί στις πόρτες και το στροφόμετρο πίσω από το τιμόνι). Τα οπτικά εφέ του φωτισμού έγιναν ακόμη περισσότερα και πιο εντυπωσιακά (μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα «trendy» μοντέλο με ανάλογο κοινό) και στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει ένας περιστρεφόμενος δακτύλιος.

photos – nmarinopoulos

Τι κάνει αυτός; Μεταβάλει το πρόγραμμα λειτουργίας (επιλογή ανάμεσα σε Sport, Mid και Green) το οποίο ελέγχει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, την αμεσότητα του τιμονιού, την απόσβεση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ (στις εκδόσεις όπου διατίθενται αυτά) κ.ά. Η μεσαία επιλογή (Mid) είναι ιδανική για τις περισσότερες περιπτώσεις, καθώς μεταξύ άλλων προσφέρει επαρκή αμεσότητα στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και πολύ σωστές αλλαγές στο καινούριο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Με αυτό το πρόγραμμα εξακολουθείς να έχεις την γνώριμη αίσθηση «καρτ», όμως αν θέλεις να απολαύσεις ακόμη πιο έντονες συγκινήσεις, το πρόγραμμα Sport βρίσκεται μόλις ένα γύρισμα του δακτυλίου στα αριστερά!

Κάτω από το καπό του Mini Cooper D που οδηγήσαμε συναντούμε ένα χαρακτηριστικό δείγμα της νέας γενιάς κινητήρων της BMW: τρικύλινδρο πετρελαιοκίνητο μοτέρ 1,5 lt που αποδίδει 116 PS κι έχει 270 Nm ροπής από τις 1.750 rpm. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, λόγω της τεράστιας για τα κυβικά του ροπής το γερμανικό μοτέρ χαρίζει εξαιρετική σβελτάδα από τις πολύ χαμηλές στροφές και δε διαμαρτύρεται όταν οι στροφές ανέβουν κοντά στον κόφτη. Κι αν αναρωτιέστε τί γίνεται με κραδασμούς και θόρυβο (και diesel και τρικύλινδρο!), η απάντηση είναι ότι μόνο στο ρελαντί με ανοιχτά παράθυρα αντιλαμβάνεσαι ότι δεν πρόκειται για τετρακύλινδρο βενζινοκίνητο σύνολο!

Η κατανάλωση των 3,7 lt/100 km (μικτή εργοστασιακή τιμή) είναι… σκανδαλώδης για κινητήρας τέτοιας απόδοσης και το ίδιο ισχύει και για τις εκπομπές ρύπων των 98 g/km (συνεπάγονται δωρεάν τέλη κυκλοφορίας). Οι επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,2 sec, τελική ταχύτητα 204 km/h) απλά επιβεβαιώνουν την σβελτάδα που αισθάνεσαι, χωρίς ωστόσο να δημιουργείται η εντύπωση ότι οδηγείς ένα «καυτό» μικρό μοντέλο. Αν υπάρχει μια παρατήρηση που είχαμε συνέχεια στο μυαλό μας κατά τη διάρκεια συμβίωσής μας με το νέο Mini, αυτή είναι πως έγινε πλέον πιο «ώριμο» και «ποιοτικό» οδηγικά από τους προκατόχους του, χωρίς να απολέσει τον κεφάτο σπορ χαρακτήρα του.

Αν αφήσουμε την καρδιά να μιλήσει, θα πει σίγουρα ότι το νέο Mini είναι με διαφορά το καλύτερο μικρό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο! Επειδή όμως η επιστήμη μας ενημερώνει ότι όλες οι αποφάσεις περνούν από το μυαλό, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι 21.600 ευρώ για ένα αυτοκίνητο με τόσο μικρούς χώρους είναι υπερβολικό ποσό και δε δικαιολογείται ούτε από τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό.

MINI Cooper 1.5 D Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.496 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VGT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2 sec
Τελική ταχύτητα 204 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,2 / 3,7 / 3,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 44 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 746 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 98 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus Prime 2, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3821x1727x1414 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1501/1501 mm
Μεταξόνιο 2495 mm
Χώρος αποσκευών 211 lt
Απόβαρο 1225 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.600€ (20.332€ με απόσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!