ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes V 250 BlueTEC Long [test drive]

Mercedes V 250 BlueTEC Long Caroto Test Drive 2014 (2)

Must για τη μεταφορά πελατών ακριβών ξενοδοχείων ή το απόλυτο όχημα για να γυρίσει κανείς με την παρέα του την Ευρώπη; Η V-Class είναι σίγουρα ένα van αλλιώτικο από τα άλλα.

Εντάξει, εάν μιλάμε για ιδιώτες, μία V 250 δύσκολα θα αποτελούσε πρώτη επιλογή για αυτοκίνητο, όση ανάγκη για χώρους και να είχε κανείς. Το περί ου ο λόγος είναι το μεγαλύτερο επιβατικό της Mercedes (εξαιρουμένων των πούλμαν…), το οποίο -στην επταθέσια, Long έκδοση της δοκιμής- μπορεί να μεταφέρει με περισσή άνεση αντίστοιχους επιβάτες και ένα σημαντικό όγκο αποσκευών. Κάτι το μεγάλο μήκος των 5,14 μέτρων, κάτι το κόστος, που στην προκειμένη περίπτωση ξεκινά από τα 61.784 ευρώ, η συγκεκριμένη πρόταση απευθύνεται σε λίγους. Όσοι, ωστόσο, την επιλέξουν, θα μπορούν να είναι σίγουροι ότι διαθέτουν την crème de la crème της κατηγορίας.

Αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση, δανείζεται αρκετά στοιχεία από τη νέα σχεδιαστική γλώσσα των επιβατικών της φίρμας. Τουλάχιστον στο μπροστινό μέρος, αφού το αμάξωμα δεν μπορεί να παρεκκλίνει ιδιαίτερα από την -ενός όγκου- πεπατημένη. Αριστερά και δεξιά, οι πίσω πόρτες είναι ηλεκτρικά συρόμενες, ενώ αντίστοιχα ηλεκτρική είναι και η πέμπτη πόρτα, που καλύπτει όλο το πίσω μέρος. Αυτή, όπως και η πόρτα πίσω από τον οδηγό, ανοίγει και με τηλεχειρισμό, από το κλειδί του αυτοκινήτου.

Περνώντας στα ενδότερα, το εσωτερικό είναι αυτό που θα χαρακτήριζε κανείς πολυτελές. Ξεχωριστά καθίσματα για τις δύο πρώτες σειρές επιβατών, ντυμένα με καλή ποιότητα δέρματος και με λευκές ραφές για αντίθεση, μεταλλικά φιλέτα να διατρέχουν το ταμπλό και μία ευμεγέθης οθόνη 8,4 ιντσών να δεσπόζει πάνω του, είναι ίσως τα πρώτα που θα παρατηρήσει κανείς. Ο σχεδιασμός του τιμονιού παραπέμπει σε σπορ μοντέλο, ενώ και ο διακόπτης επιλογής modes οδήγησης θα ξαφνιάσει ευχάριστα. Τα διάφορα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα και δεν απαιτούν πολύ χρόνο από τον οδηγό για την προσαρμογή του. Αν είχε και λίγο καλύτερη αμεσότητα το touch pad του κεντρικού χειριστηρίου, δεν θα υπήρχε κανένα μεμπτό.

Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν άφθονες, ενώ γενικότερα η άνεση είναι χαρακτηριστική. Εν στάση μπορεί κανείς εύκολα να περάσει από πίσω, μπροστά. Με δεδομένη, δε, τη δεύτερη σειρά που κοιτάζει αντίθετα από τη φορά του δρόμου, δημιουργείται ένα «σαλονάκι» που θα ζήλευε για τις μετακινήσεις της κάθε παρέα. Και όλα αυτά αφήνοντας αρκετό χώρο για τις αποσκευές. Σε αυτόν συναντάμε και μια εταζέρα που όχι μόνο παίζει το ρόλο ραφιού, αλλά ανοίγει κιόλας, αποκαλύπτοντας στο εσωτερικό της θέσεις για διάφορα μικροαντικείμενα.

photos: nmarinopoulos

Η έκδοση της δοκιμής, V 250, είναι αυτή με την ισχυρότερη εκδοχή του 2,2 diesel, στους 190 ίππους. Αυτοί, σε συνδυασμό με τα 440 Nm ροπής που εμφανίζονται μόλις από τις 1.400 σ.α.λ. προσφέρουν εξαιρετικές, για τα δεδομένα της κατηγορίας, επιδόσεις, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Η υστέρηση είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Και σε όλο το φάσμα των στροφών, μπορεί να νοιώσει κανείς τη δύναμη. Το ακουστικό ίχνος είναι ιδιαίτερα χαμηλό, ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται σε πολύ λογικά επίπεδα. Για το τελευταίο ευθύνεται σε ένα βαθμό και το κιβώτιο 7G TRONIC PLUS, με την καλή κλιμάκωση των σχέσεων και με ρυθμίσεις Eco, Comfort, Sport και Manual, για χειροκίνητες αλλαγές μέσω των paddles, πίσω από το τιμόνι.

Στο δρόμο η V 250 δείχνει ιδιαίτερα σταθερή, ακόμα και με πλευρικούς ανέμους σε υψηλές ταχύτητες. Οι αναρτήσεις της, σχετικά μαλακές, φιλτράρουν με επιτυχία σχεδόν όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι κλίσεις παραμένουν σε λογικά επίπεδα, ενώ και τα φρένα κάνουν καλά τη δουλειά τους, θυμίζοντας σε αίσθηση περισσότερο συμβατικό αυτοκίνητο παρά van αυτού του μεγέθους.

Φυσικά ένα κέρδος υπάρχει και από τα διάφορα συστήματα ασφαλείας, όπου πέρα από το ESP αξίζει κανείς να μνημονεύσει τα πολύ πρακτικά συστήματα ελέγχου αλλαγής λωρίδας και ελέγχου των νεκρών σημείων, περιμετρικά του αυτοκινήτου. Άλλα γκατζετάκια που θα βρει κανείς χρήσιμα στην πόλη είναι το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, με αισθητήρες εμπρός και πίσω και η κάμερα οπισθοπορείας.

Με τα πολλά, πρόκειται για ένα μοντέλο χωρίς ανταγωνισμό στην κλάση του. Αν έχετε σκοπό να αποκτήσετε ένα τέτοιο για επαγγελματικούς λόγους ή αν έχετε την οικονομική επιφάνεια και τη διάθεση να αποκτήσετε -και- κάτι μεγάλο, για ομαδικές εξορμήσεις, κάντε το. Με τιμή λίγο πάνω από τα 60.000 ευρώ, δεν είναι το πιο φτηνό που θα βρείτε. Είναι όμως το καλύτερο.

Mercedes-Benz GLA 200 CDI Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.143 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 99,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 140 kW (190 PS) / 3.800 rpm
Ροπή 440 Nm (44,8 kgm) / 1.400-2.400 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1 sec
Τελική ταχύτητα 206km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,6 / 6,0 / 5,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 57 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 626 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με βραχίονα ελέγχου / Ημιυστερούντες βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1, 245/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 5.140×1.928×1.880 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.666/1.646 mm
Μεταξόνιο 3.200 mm
Χώρος αποσκευών 1.030 lt
Απόβαρο 2.145 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 61.784 €

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!