ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat 500C Twinair 0.9 Dualogic [test drive]

Fiat 500C TwinAir caroto test drive 2014 (3)

Έχουμε οδηγήσει σχεδόν όλες τις εκδόσεις του Fiat 500 και πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη (cabrio, με αυτόματο κιβώτιο) είναι η πιο …premium!

Όχι μόνο σε κόστος, αλλά και σε καθημερινή αίσθηση και χαρακτήρα. Κοιτάξτε τις φωτογραφίες… Είναι αδύνατο να περάσει δίπλα σου αυτό το αυτοκίνητο και να μη γυρίσεις να το κοιτάξεις, ακόμη κι αν δεν καταλάβεις ότι είναι το cabrio (από το πλάι δεν έχει καμία διαφορά). Η πρόσφατη ανανέωση που υπέστη το 500αράκι είναι διακριτική κι αφορά κυρίως τις περισσότερες επιλογές χρωμάτων και τις βελτιωμένες επενδύσεις στο εσωτερικό. Κι αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι ένας από τους εκατοντάδες συνδυασμούς χρώματος αμαξώματος, χρώματος οροφής και σχεδίου ζάντας που προσφέρει η Fiat.

Το 500c δεν είναι ακριβώς cabrio (με την κλασσική έννοια του όρου), αφού μόνο η οροφή του αναδιπλώνεται μέχρι πίσω. Τα μεταλλικά «τόξα» επάνω από τις πόρτες παραμένουν, όπως και στις κλειστές εκδόσεις. Η πάνινη οροφή ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά με το πάτημα ενός κουμπιού με ταχύτητα έως και 60 km/h). Αρχικά η οροφή σταματά να ανοίγει όταν φτάσει το τέλος της οροφής (επάνω από το πίσω τζάμι). Πρέπει να πατήσεις και πάλι το κουμπί για να συνεχίσει ο μηχανισμός και να αποθηκεύσει όλη την οροφή και το πίσω τζάμι στο χώρο αποσκευών.

Η διαδικασία γίνεται σε δύο στάδια προφανώς για να υπάρχει η επιλογή να μην επηρεαστεί ο χώρος των 182 lt για τις αποσκευές. Η αλήθεια είναι πως η πάνινη οροφή δεν έχει μειώσει σημαντικά την ακαμψία του 500c (σε σύγκριση με το κλειστό 500) κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα μεταλλικά «τόξα» που αναφέραμε πιο πάνω κρατούν το αμάξωμα… στη θέση του. Ωστόσο, λόγω και του 2κίλυνδρου μοτέρ που κροταλίζει έντονα, οι κραδασμοί γίνονται αρκετά αισθητοί, ιδιαίτερα όταν σταματάς στα φανάρια.

photos: nmarinopoulos

Κάτω από το καπό υπάρχει ο μικρός και «θαυματουργός» 0,9 Twinair, ο οποίος στη μικρή του έκδοση με τους 85 PS μας έδωσε την αίσθηση ότι είχε 15 ίππους παραπάνω! Η αίσθηση ταχύτητας επιβεβαιώνεται τόσο από τις καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,0 sec, τελική ταχύτητα 173 km/h) όσο κυρίως από τις επιταχύνσεις εν κινήσει. Οι άνθρωποι της Fiat έχουν τοποθετήσει στην κεντρική κονσόλα ένα κουμπάκι που γράφει «Eco». Αν το πατήσεις, η διαθέσιμη ροπή μειώνεται κατά το 1/3 και οι ρυθμοί γίνονται λίγο πιο ράθυμοι, αλλά και πάλι όχι αργοί!

Η κατανάλωση κυμαίνεται σε άκρως ικανοποιητικά επίπεδα (6,5 lt/100 km σε πραγματικές συνθήκες) και οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων (μόλις 92 g/km) προσφέρουν απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. Το ιταλικό μοτέρ συνδυάζεται προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic, το οποίο διαθέτει και paddles αλλαγής πίσω από το τιμόνι (επίσης προαιρετικά). Πρόκειται για ένα βελτιωμένο κιβώτιο, το οποίο όμως και πάλι προτιμάς να το λειτουργείς χειροκίνητα για να έχεις καλύτερο έλεγχο.

Στον δρόμο το 500c μας άφησε για άλλη μια φορά θετικές εντυπώσεις. Στιβαρό και σταθερό σε ευθεία και στροφές, επιβεβαίωσε και πάλι ότι είναι ένα καλοστημένο κι ασφαλές αυτοκίνητο. Η σφιχτή ανάρτηση κρατά τις ισορροπίες, αν κι ενδεχομένως κάποιοι να την βρουν λιγότερο άνετη απ’ όσο θα ήθελαν από ένα αυτοκίνητο «βόλτας». Το τιμόνι και τα φρένα είναι άξιοι συνεργάτες του κινητήρα και γι’ αυτό η συνολική εμπειρία οδήγησης είναι ενδιαφέρουσα.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη, με μικρούς χώρους για τους πίσω επιβάτες, αλλά και όμορφο design και ποιοτικά υλικά. Ο προαιρετικός νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη επτά ιντσών κάνει τη διαφορά! Όχι μόνο δίνει την κατάλληλη πληροφορία κάθε στιγμή, αλλά είναι και ιδιαίτερα καλαίσθητος.

Το 500c Twinair 0.9 Dualogic δεν θα μπορούσε να είναι φτηνό… Η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 18.150 ευρώ και με μηχανικό κιβώτιο 17.100 ευρώ. Μπορεί τα χρήματα αυτά να είναι πολλά για ένα τόσο μικρό μοντέλο, όμως τα αυτοκίνητα κοστολογούνται με άλλα (οικονομικά και ψυχολογικά) κριτήρια, όχι με το μέγεθος…

Fiat 500C Twinair 0.9 Dualogic (85 PS) – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 875 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,5 x 86,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/δικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 62,5 kW (85 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 145 Nm (14,8 kgm) / 1.900 rpm
Τροφοδοσία Βενζινοκινητήρας με ψεκασμό πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0 sec
Τελική ταχύτητα 173 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,9 / 4,1 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 538 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 92 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτοματοποιημένο μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact2, 185/55 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3546x1627x1488 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1414/1407 mm
Μεταξόνιο 2300 mm
Χώρος αποσκευών 182 lt
Απόβαρο 940 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 18.150€ (από 17.100€ η έκδοση με μηχανικό κιβώτιο)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!