NEA

Νέα γενιά plug-in υβριδικών από την BMW

BMW 3-Series plug-in hybrid prototype 2014 (1)

Από το Μόναχο έρχονται τα νέα στο πλαίσιο της τεχνολογικής παρουσίασης Innovation Days με το ενδιαφέρον να τραβούν οι πρωτότυπες υβριδικές εκδοχές της Σειράς 3 και 5 GT…

BMW 3-Series plug-in hybrid prototype 2014 (8)Ήταν θέμα χρόνου πότε θα ξεκινούσε η BMW θα ξεκινούσε την plug-in υβριδοποίηση των μοντέλων της μετά την αποτυχημένη προ ετών συνέργεια 2-mode με την GM και την τότε DaimlerChrysler. Από τότε πάει πολύς καιρός και πρόσφατα στο Μόναχο η γερμανική εταιρία παρουσίασε λίγο-πολύ την διάταξη με την οποία θα λανσαριστεί η υβριδική «τριάρα» τέλη 2015 για να αντικαταστήσει την απλή μη plug-in υβριδική Active Hybrid 3.

BMW 3-Series plug-in hybrid prototype 2014 (6)Η plug-in διάταξη συνδυάζει ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο σε παράλληλη διάταξη (δηλ. ανάμεσα στο μοτέρ και στο αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF, μία διάταξη που έχει υιοθετήσει εδώ και καιρό και η Audi) προσφέροντας σύμφωνα με την BMW απόδοση στα ίδια επίπεδα με μία εξακύλινδρη έκδοση. Συγκεκριμένα, η συνδυασμένη ισχύς είναι στα 245 PS / 400 Nm με μέση κατανάλωση στα 2 lt/100 km, εκπομπή CO2 στα 50 g/km και ηλεκτρική αυτονομία (στο πίσω μέρος υπάρχει μπαταρία λιθίου) για 35 km αρκεί η ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 120 km/h.

BMW 5-Series GT with eDrive and TwinPower Turbo technology (4)Μαζί με την plug-in υβριδική εκδοχή της Σειράς 3, η BMW παρουσίασε την πρωτότυπη Σειρά 5 GT με τεχνολογία eDrive και Twin Power υπερτροφοδότηση. Συγκεκριμένα, τα δύο μοντέλα προϊδεάζουν για τις υβριδικές εκδόσεις που θα λανσαριστούν στα επόμενα χρόνια και στην περίπτωση της 5 GT η ισχύς φτάνει τους 680 PS και η ροπή τα 103,5 kgm. Οι ηλεκτροκινητήρες του υβριδικού συστήματος αντλούν ενέργεια από τις μπαταρίες λιθίου-ιόντων 20 kW που βρίσκονται κατά μήκος του τούνελ μετάδοσης και εγκάρσια στον χώρο αποσκευών.

Η πρωτότυπη υβριδική 5 GT μπορεί να διανύσει μέγιστη απόσταση 100 km (με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες), ενώ ο συμβατικός τετρακύλινδρος κινητήρας στο εμπρός μέρος δρα σαν γεννήτρια παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια. Εναλλακτικά, λειτουργεί ως booster παρέχοντας έξτρα δύναμη στους μπροστινούς τροχούς. Σε νορμάλ συνθήκες κίνησης την κίνηση των πίσω τροχών αναλαμβάνει πάντα ένας ηλεκτροκινητήρας.

BMW 5-Series GT with eDrive and TwinPower Turbo technology (2)Φυσικά, υπάρχει υβριδική συνδυασμένη λειτουργία με αυτονομία στα 595 km (το ρεζερβουάρ έχει μειωθεί από τα 70 στα 30 lt), ενώ μία σημαντική λεπτομέρεια είναι πως και στον εμπρός άξονα υπάρχει ένας μικρότερος ηλεκτροκινητήρας γεφυρωμένος με το  αυτόματο 8άρι κιβώτιο συνθέτοντας ένα σύστημα τετρακίνησης. Σε αυτή την περίπτωση, δηλ. όταν λειτουργούν και οι δύο ηλεκτροκινητήρας, αποδίδεται η μέγιστη ισχύς των 680 PS. Το σύστημα αυτό σχεδιάστηκε και προορίζεται για μεγαλύτερου όγκου μοντέλα όπως είναι ένα μεγάλο SUV για το 2017, καθώς και τις επόμενες γενιές 7, X5 και Χ6.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!