Αν το κόστος ενός ηλεκτρικού μπαταριοκίνητου θεωρείται υψηλό, τότε αυτός ενός οχήματος με κυψέλες είναι τουλάχιστον απαγορευτικό…
Με την τεχνολογία των μπαταριών να εξελίσσεται με ρυθμούς χελώνας, αρκετοί θεωρούν πως τα οχήματα με ενεργειακές κυψέλες θα τα προλάβουν προς το τέλος της επόμενης δεκαετίας, με το σχετικό δίκτυο ανεφοδιασμού να έχει στηθεί σε επαρκή βαθμό. Οι ενεργειακές κυψέλες (fuel cell), είναι βέβαιο πως αποτελούν την πιο καθαρή λύση εναλλακτικής κίνησης, ενώ στο μέλλον και με την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών θα μπορούσαν να καθιερωθούν. Ωστόσο, δεν είναι μόνο το δίκτυο αλλά και το πολύ υψηλό κόστος κτήσης.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τα δύο προς πώληση μοντέλα με ενεργειακές κυψέλες και καύσιμο υδρογόνο: τα Toyota Mirai και Hyundai iX35 Fuel Cell, με τη διαφορά μεταξύ τους να είναι ότι το μεν πρώτο έχει εξελιχθεί ειδικά γι’ αυτό το σκοπό, ενώ το δεύτερο είναι ένα συμβατικό μοντέλο που έχει προσαρμοστεί κατάλληλα (αυτός είναι και ένας από τους λόγους που υπάρχει και διαφορά στην τιμή αγοράς τους).
Έτσι, το Toyota Mirai, όταν θα έρθει και στην Ευρώπη αναμένεται να κοστίζει περίπου 80.000 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη τιμή του Hyundai iX35 (στη Γερμανία) είναι 65.000 ευρώ. Πάντως, ανεξάρτητα από τα δύο παραπάνω μοντέλα, το κόστος κτήσης είναι δυσανάλογα υψηλό και αν υπάρχει μέλλον για τα fuel cell, τότε αυτά θα πρέπει να κοστίζουν τουλάχιστον το μισό από ότι σήμερα. Αλλιώς ποιο το νόημα;
Σίγουρα αυτή την στιγμή είναι ακριβά … αλλά να μην ξεχνάμε ότι μόλις παρουσιάστηκαν και σε μαζική – μερική παραγωγή … σίγουρα για να μειωθεί το κόστος θα πρέπει να περάσουν 10-15 έτη … όπως έγινε π.χ. με τα υβριδικά!!! Πάντως είναι καλό που υπάρχει ανταγωνισμός με τα αμιγώς ηλεκτρικά κατά την άποψη μου (αν και πιστεύω ότι τα ηλεκτρικά είναι για χρήση μόνο εντός αστικού κύκλου και τίποτα παραπάνω με την υπάρχουσα τεχνολογία στους συσσωρευτές) !!!