NEA

Απαγορευτικό το κόστος ενός fuel cell

toyota-mirai-fuel-cell-sedan-powertrain (11)

Αν το κόστος ενός ηλεκτρικού μπαταριοκίνητου θεωρείται υψηλό, τότε αυτός ενός οχήματος με κυψέλες είναι τουλάχιστον απαγορευτικό…

2016_Toyota_Fuel_Cell_Vehicle_014Με την τεχνολογία των μπαταριών να εξελίσσεται με ρυθμούς χελώνας, αρκετοί θεωρούν πως τα οχήματα με ενεργειακές κυψέλες θα τα προλάβουν προς το τέλος της επόμενης δεκαετίας, με το σχετικό δίκτυο ανεφοδιασμού να έχει στηθεί σε επαρκή βαθμό. Οι ενεργειακές κυψέλες (fuel cell), είναι βέβαιο πως αποτελούν την πιο καθαρή λύση εναλλακτικής κίνησης, ενώ στο μέλλον και με την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών θα μπορούσαν να καθιερωθούν. Ωστόσο, δεν είναι μόνο το δίκτυο αλλά και το πολύ υψηλό κόστος κτήσης.

FUEL-CELL-CARS-COSTS-4Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τα δύο προς πώληση μοντέλα με ενεργειακές κυψέλες και καύσιμο υδρογόνο: τα Toyota Mirai και Hyundai iX35 Fuel Cell, με τη διαφορά μεταξύ τους να είναι ότι το μεν πρώτο έχει εξελιχθεί ειδικά γι’ αυτό το σκοπό, ενώ το δεύτερο είναι ένα συμβατικό μοντέλο που έχει προσαρμοστεί κατάλληλα (αυτός είναι και ένας από τους λόγους που υπάρχει και διαφορά στην τιμή αγοράς τους).

Έτσι, το Toyota Mirai, όταν θα έρθει και στην Ευρώπη αναμένεται να κοστίζει περίπου 80.000 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη τιμή του Hyundai iX35 (στη Γερμανία) είναι 65.000 ευρώ. Πάντως, ανεξάρτητα από τα δύο παραπάνω μοντέλα, το κόστος κτήσης είναι δυσανάλογα υψηλό και αν υπάρχει μέλλον για τα fuel cell, τότε αυτά θα πρέπει να κοστίζουν τουλάχιστον το μισό από ότι σήμερα. Αλλιώς ποιο το νόημα;

Πως λειτουργεί ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Σίγουρα αυτή την στιγμή είναι ακριβά … αλλά να μην ξεχνάμε ότι μόλις παρουσιάστηκαν και σε μαζική – μερική παραγωγή … σίγουρα για να μειωθεί το κόστος θα πρέπει να περάσουν 10-15 έτη … όπως έγινε π.χ. με τα υβριδικά!!! Πάντως είναι καλό που υπάρχει ανταγωνισμός με τα αμιγώς ηλεκτρικά κατά την άποψη μου (αν και πιστεύω ότι τα ηλεκτρικά είναι για χρήση μόνο εντός αστικού κύκλου και τίποτα παραπάνω με την υπάρχουσα τεχνολογία στους συσσωρευτές) !!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!