Με ένα νέο “εκτός δρόμου” παρουσιαστικό και τα γενικότερα οφέλη που προκύπτουν από την πρόσφατη ανανέωση, το SUV της Skoda δείχνει να διανύει τη δεύτερη εφηβεία του.
Μετά από αρκετά χρόνια ευδόκιμης παρουσίας του Yeti στην ευρωπαϊκή αγορά, οι ιθύνοντες της τσέχικης εταιρίας έκριναν ότι ήρθε η ώρα για μία αναζωογόνηση. Ως εκ τούτου δημιούργησαν ένα μενού που περιλαμβάνει νέα ηλεκτρονικά συστήματα, ποιοτικότερα υλικά αλλά και μία φρέσκια εξωτερική εμφάνιση. Ή καλύτερα δύο…
Ξεκινώντας από εκεί, το ανανεωμένο Yeti διατηρεί αναλλοίωτη και μάλιστα αναβαθμίζει την urban λογική, παράλληλα όμως προσθέτει στην παλέτα του και μία νέα, outdoor έκδοση, για όσους αποζητούν ένα πιο off road παρουσιαστικό. Όχι, αυτή δεν συνοδεύεται από κάποια τετρακίνηση -τουλάχιστον στην έκδοση 1.6 TDI της δοκιμής- αλλά αφορά αποκλειστικά και μόνο το στιλιστικό κομμάτι.
Νέοι, ενισχυμένοι προφυλακτήρες, πλαστικά πλευρικά skirts αλλά και ποδιές εμπρός και πίσω κάνουν το Yeti πιο “μάχιμο” στο μάτι. Παράλληλα, τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, η προσθήκη φώτων ημέρας, οι τετραγωνισμένοι προβολείς ομίχλης και το νέο λογότυπο της φίρμας φροντίζουν για τη σύνδεση με τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας.
Αρκετές αλλαγές έχει δεχτεί και το εσωτερικό, όπου χρησιμοποιεί ποιοτικότερα, ως επί το πλείστον, υλικά. Το βλέμμα θα πέσει άμεσα στο τριάκτινο πλέον τιμόνι, που είναι πολύ πιο όμορφο από το απερχόμενο, τεσσάρων ακτίνων. Στα θετικά ανήκει επίσης το εύχρηστο σύστημα infotainment, που συνδυάζει το ηχοσύστημα με το σύστημα πλοήγησης και Bluetooth σύνδεση τηλεφώνου. Άλλα σημεία άξια αναφοράς έχουν να κάνουν με τους 9 αερόσακους και το νέο σύστημα ελέγχου της κόπωσης του οδηγού.
photos: nmarinopoulos
Κατά τα άλλα, το εσωτερικό παραμένει αρκετά ευρύχωρο για να φιλοξενήσει με άνεση 4-5 άτομα και 405 λίτρα αποσκευών, όπως επίσης και πρακτικό, με αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, καλή εργονομία και αντίστοιχα καλή περιμετρική ορατότητα για τον οδηγό. Ο τελευταίος δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική στα μέτρα του θέση οδήγησης, βολεμένος στο άνετο και με καλή πλευρική στήριξη κάθισμα.
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα θα διαπιστώσει κανείς ότι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου θυμίζει περισσότερο αυτή των μικρομεσαίων αυτοκινήτων παρά αυτή των SUV. Στιβαρό σε αίσθηση, με σβέλτο τιμόνι που προσφέρει αρκετή πληροφόρηση και με λογικές κλίσεις, το Yeti δίνει την εντύπωση ότι μπορεί να κινηθεί σβέλτα σε κάθε είδους διαδρομή και να μην κουράσει τους επιβαίνοντες, ακόμα και μετά από πολύωρα ταξίδια.
Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (που δίνει μερικούς πόντους στις εκτός δρόμου μετακινήσεις), οι αναρτήσεις δεν αφήνουν το αμάξωμα να πλέει. Οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι ουδέτερες, ενώ για παν ενδεχόμενο υπάρχει και το ESP που εμπλέκεται διακριτικά, όπου και όποτε χρειαστεί. Όσο για την ποιότητα κύλισης, κρίνεται αντίστοιχα καλή και με φινίρισμα που δεν αφήνει περιθώρια για αρνητικά σχόλια.
Στην έκδοση με το γνωστό 1.6 TDI κινητήρα του ομίλου VW, προτεραιότητα έχει η οικονομία και όχι οι επιδόσεις. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι ο χαρακτήρας του είναι αναιμικός. Η ροπή των 250 Nm γίνεται εμφανής από πολύ χαμηλά, βοηθώντας έτσι στο σταμάτα/ ξεκίνα των πόλεων αλλά και σε επιταχύνσεις εν κινήσει. Η λειτουργία του συνόλου είναι αρκετά πολιτισμένη, ενώ η ηχομόνωση της καμπίνας φροντίζει να μην περνάει ιδιαίτερος θόρυβος στο εσωτερικό.
Όσο για το κιβώτιο των πέντε σχέσεων, διαθέτει έναν καλό και ακριβή σε αίσθηση επιλογέα και σχετικά μακριά κλιμάκωση. Έτσι, μία ρεαλιστική μέση κατανάλωση μπορεί να κυμαίνεται γύρω στα 6 λίτρα/ 100 χλμ. Ολοκληρώνοντας, αν και ο ανταγωνισμός στην εν λόγω κατηγορία είναι υπολογίσιμος, το Yeti έχει σίγουρα λόγο ύπαρξης. Πιθανά, δε, στη συγκεκριμένη Outdoor εκδοχή, πολύ περισσότερο από όσο στη συμβατική.
SMS===> Skoda Yeti 1.6 TDI Greenline [test drive]
Skoda Yeti Outdoor 1.6 TDI – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,5 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 77 kW (105 PS) / 4.400 rpm | |||
Ροπή | 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-2.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail, υπερτροφοδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 12,1 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 176 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,3 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,2 / 4,6 / 4,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 55 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 873 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 119 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Energy, 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4222x1793x1671 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1541/1537 mm | |||
Μεταξόνιο | 2578 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 405 – 1580 lt | |||
Απόβαρο | 1.335 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 23.590€ (20.460€ με αποσυρση) |