ΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Renegade 1.4T 4Χ2 [test drive]

Jeep Renegate 1400 Turbo Multiair Caroto Test Drive 2015 (9)

Jeep με κινητήρα 1.4 turbo και τιμή γύρω στα 21.000 ευρώ; Και όμως. Η παραδοσιακή off road φίρμα δείχνει να γυρίζει σελίδα, χωρίς ωστόσο να απαρνείται τη φιλοσοφία της.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι Ιταλοί της Fiat έβαλαν το χεράκι τους στον κινητήρα, στο εσωτερικό και σε πολλά ακόμα μέρη, οι άνθρωποι όμως της Jeep, προς τιμήν τους, διατήρησαν το DNA της εταιρίας στο σύνολο. Μία πρώτη επιβεβαίωση περί τούτου έρχεται από την εξωτερική εμφάνιση του νέου Renegade. Σαφώς πιο “σκληροτράχηλο” οπτικά από τη συντριπτική πλειοψηφία των SUV, δίνει την εντύπωση ενός γνήσιου οχήματος εκτός δρόμου, παρότι δεν διαθέτει καν τετρακίνηση στη συγκεκριμένη έκδοση των 1.4 λίτρων και 140 ίππων.

Αυτή ακριβώς η εικόνα επεκτείνεται και το εσωτερικό. Έντονα γραμμωμένο, φωνάζει σε κάθε του λεπτομέρεια ότι δεν μπαίνει στο τσουβάλι των συμβατικά σχεδιασμένων SUV, στα πρότυπα των κανονικών αυτοκινήτων. Τα χρησιμοποιούμενα πλαστικά δείχνουν heavy duty, χωρίς όμως να υστερούν σε ποιότητα. Η -δανεισμένη από τη Fiat- κεντρική οθόνη, είναι μικρή σχετικά, αναδεικνύεται όμως από το περίγραμμά της, θυμίζοντας κάτι από μόνιτορ στρατιωτικών προδιαγραφών. Αντίστοιχα η μεγάλη χειρολαβή στη μεριά του συνοδηγού, αφήνει υποσχέσεις για τις δυνατότητες του συνόλου.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η ποιότητα κατασκευής και η εργονομία ξεπερνούν πολλά από τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας. Μόνο το τιμόνι, διαθέτει περισσότερα από 16 κουμπιά, για ανάλογες λειτουργίες. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη ανάμεσα στα όργανα είναι ιδιαίτερα εύχρηστη, ενώ οι άφθονες, πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα συμπληρώνουν ένα εσωτερικό που δύσκολα θα βρει κανείς να παρατηρήσει κάτι αρνητικό. Το μόνο, ίσως που ξενίζει λίγο είναι η χαρακτηριστική μάσκα-λογότυπο της jeep, που εμφανίζεται σαν μοτίβο σχεδόν παντού, αν και αυτό είναι θέμα γούστου.

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο τώρα, το Renegade δείχνει να ισορροπεί με επιτυχία ανάμεσα στη φιλοσοφία της Jeep και στις σύγχρονες απαιτήσεις της κατηγορίας που ανήκει. Κινούμενο στο οδικό δίκτυο δείχνει να βρίσκεται σαφώς στο στοιχείο του, σε σχέση με ένα Cherokee για παράδειγμα, χωρίς όμως να φτάνει στο σημείο να διαθέτει το απόλυτα ασφάλτινο προφίλ ενός μικρομεσαίου οχήματος, όπως ορισμένοι ανταγωνιστές. Και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό.

Αντιθέτως, του δίνει ένα χαρακτήρα που πολλοί θα εκτιμήσουν. Οι κλίσεις στις στροφές και το σχετικά αδιάφορο τιμόνι ίσως να το αφήνουν λίγο πίσω, δεν το κάνουν όμως κακό. Απεναντίας. Στρίβει, φρενάρει και επιταχύνει χωρίς κανένα πρόβλημα, απόλυτα ομαλά και ουδέτερα. Παράλληλα διατηρεί το άρωμα του off roader που πολλοί άλλοι, απλά, δεν έχουν να προσφέρουν. Το setup του αυτοκινήτου κλίνει σαφώς προς την άνεση, με τις αναρτήσεις του να απορροφούν αρκετά καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, δεν επιτρέπουν να πλέει στις υψηλές ταχύτητες, κάνοντας ακόμα και τις πολύωρες μετακινήσεις μία ευχάριστη διαδικασία.

Αναφορικά με τον κινητήρα, παρότι δεν είναι καινούριος για τον όμιλο Fiat, εν τούτοις αποτελεί καινοτομία για όχημα της Jeep. Αρκετά πολιτισμένος στη λειτουργία του, δεν δείχνει να έχει πρόβλημα έλλειψης ισχύος, ειδικά από τις μεσαίες στροφές και πάνω. Και από χαμηλά πάντως διαθέτει αρκετή ροπή για να κινήσει με άνεση τα σχεδόν 1.400 κιλά του συνόλου. Παράλληλα, δεν περνάει κραδασμούς στο εσωτερικό και έχει χαμηλή ηχητική υπογραφή. Όσο για την κατανάλωση, μία ρεαλιστική τιμή είναι τα 9,0 λίτρα/100 χλμ. για την οποία βοηθά και το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση εξάρι μηχανικό κιβώτιο.

Το τελευταίο, ίσως θετικό στοιχείο, έχει να κάνει με την τιμή. Jeep με κάτι παραπάνω από 20.000 ευρώ, αντικειμενικά, δεν υπήρχε μέχρι τώρα. Για όσους λοιπόν ενδιαφέρονται όχι μόνο για την ουσία αλλά και το στιλ και την εμφάνιση, η συγκεκριμένη είναι μια πρόταση που αξίζει να λάβουν υπόψη…

SMS==> Διαβάστε την σχετική δοκιμή για τις ντίζελ εκδόσεις JEEP RENEGADE

Jeep Renegade 1.4T MultiJet 2 4X2 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.368 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Turbo με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3 sec
Τελική ταχύτητα 194 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,6 / 6,0 / 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 539 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 140 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.255 x 1.805 x 1.697 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.540/1.540 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 351-1.257 lt
Απόβαρο 1.395 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 24.400€ (21.440€ με οφελος αποσυρσης + προσφορά εταιρίας)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!