ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T – Seat Leon 1.2 TSI [test drive]

Nissan Pulsar vs Seat Leon caroto test drive 2015 (35)

Δοκιμάζουμε δύο από τα πιο αξιόλογα και value for money πεντάθυρα μικρομεσαία της κατηγορίας και αναλύουμε τα υπέρ και τα κατά…

Από την εποχή του Almera έχουν περάσει πολλά χρόνια αφήνοντας ουσιαστικά απρόσωπη την Nissan στην κατηγορία των hatch επιμερίζοντας το βάρος στο αξιόλογο Qashqai. Το κενό αυτό καλείται να αναπληρώσει το ολοκαίνουργιο Pulsar (εδώ η ντίζελ δοκιμή 1.5D) (Πάλσαρ για όσους αναρωτιούνται τον τρόπο προφοράς) που συμβαδίζει με την σύγχρονη άποψη της εταιρίας. Από πλευράς εμφάνισης έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρά hatch σχήμα που φτάνει σε μήκος τα 4,387 μέτρα. Απέναντι του το Pulsar έχει να κάνει με το Seat Leon που υπολείπεται κατά 12,4 εκ., και κατά 6,1 εκ. σε ύψος. Και παρόλο που το Leon προηγείται χρονικά από το Pulsar εξακολουθεί να δείχνει φρέσκο αισθητικά με πιο ενδιαφέρου πίσω όψη.

Από το πλάι το Pulsar δεν κρύβει τον εντονότερο οικογενειακό του προσανατολισμό με τα πιο μαλακά και άνετα καθίσματα. Το αυξημένο ύψος προσφέρει περισσότερο αέρα για τα κεφάλια ενώ τα μακρύτερο μεταξόνιο δίνει το προβάδισμα στο Nissan από πλευράς χώρων. Πράγματι, η απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι εντυπωσιακά μεγάλη και ίσως το Pulsar να είναι το κορυφαίο σε αυτό τον τομέα στην κατηγορία του. Από την άλλη, το Leon προσφέρει μία πολύ καλύτερη θέση οδήγησης με το ταμπλό του να είναι πιο ευχάριστο στην όψη σε σχέση με το πιο μουντό του Pulsar. Και τα δύο μοντέλα έχουν από ένα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ με μικροδιαφορές σε ότι αφορά την διαρρύθμιση.

Ο πίνακας οργάνων και στις δύο περιπτώσεις είναι πλήρεις και ευανάγνωστης και συνδυάζεται με μία οθόνη με ενδείξεις για τον υπολογιστή ταξιδιού, το ηχοσύστημα κ.α. Γενικότερα στο Leon έχεις πιο έντονη την αίσθηση ενός αυτοκινήτου που θέλει να επικοινωνεί περισσότερο με τον οδηγό του, ενώ στο Pulsar λαμβάνονται υπόψη όλοι οι επιβάτες. Μία εικόνα που ενισχύεται και από το set-up της ανάρτησης που στο Pulsar είναι αρκετά μαλακή φιλτράροντας αποτελεσματικά τις κακουχίες του οδοστρώματος. Ωστόσο, στα δύσκολα κομμάτια η πίσω διάταξη αντιδρά κάπως ξερά, κάτι όμως που συμβαίνει σπάνια και μόνο σε έντονες ανωμαλίες.

photos: nmarinopoulos

Το Leon έχει ελαφρώς πιο σφιχτή ρύθμιση με αποτέλεσμα να γέρνει λιγότερο στις στροφές, ενώ το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι δεν έχει την κάπως τεχνητή αίσθηση του Pulsar. Σβέλτος και ακριβής στα κουμπώματα του είναι ο 6άρης επιλογέας, κάτι που ισχύει και για το Nissan. Τώρα, κάτω από το καπό των μοντέλων του συγκριτικού μας υπάρχουν δύο εξαιρετικοί βενζινοκινητήρες 1.200 cc με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό. Και τα δύο μοτέρ ανεβάζουν γραμμικά στροφές με στρωτό και αθόρυβο τρόπο. Το μοτέρ του Pulsar αποδίδει το peak της ροπής του από πιο χαμηλά, ενώ του Leon την απλώνει σε μεγαλύτερο εύρος. Στον δρόμο και τα δύο αυτοκίνητα προσφέρουν τουλάχιστον ικανοποιητικές ρεπρίζ -με το Leon να δίνει την αίσθηση πως έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα καθώς είναι και κατά 100+ κιλά ελαφρύτερο- ενώ πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης. Όσον αφορά την κατανάλωση δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές με το Leon να καταναλώνει περίπου 7,2 lt/100 km και το Pulsar στα 7,0 lt/100 km.

Συμπερασματικά, όποιο μοντέλο και αν επιλέξει κανείς δεν θα βγει χαμένος. Οι τιμές πώλησης δεν έχουν τόσο μεγάλη διαφορά και κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με πλήρη εξοπλισμό από την βασική έκδοση. Από εκεί και πέρα, προς την τελική επιλογή προφανώς και κατευθύνει η σχεδίαση του κάθε αυτοκινήτου, όπως και το στήσιμο: θέλετε μεγαλύτερους χώρους και άνεση; Τότε, η λογική κατευθύνει ξεκάθαρα προς το Nissan Pulsar. Αναζητάτε ένα πιο δεμένο και ευχάριστο οδηγικά σύνολο; Ε, τότε το Seat Leon είναι μάλλον αυτό που ζητάτε…

Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα NISSAN
Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα SEAT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Seat Leon 1.2 TSI
Κυβισμός 1.197 cc 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2×73,1 mm 71,0×75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 4.500 rpm 81 kW (110 PS) / 4.600 rpm
Ροπή 190 Nm (19,3 kgm) / 2.000 rpm 175 Nm (22,4 kgm) / 1.400 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7 sec 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h 191 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,3 / 5,0 / 4,3 lt/100 km 5,9 / 4,9 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 46 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 638 km 714 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5 Euro 6
Εκπομπή CO2 117 g/km 114 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact, 195/60 R16 Bridgestone Turanza,
195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.387×1.768×1.520 mm 4.263×1.816×1.459 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.540/1.540 mm 1.544/1.514 mm
Μεταξόνιο 2.700 mm 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 385-1.385 lt 380-1.210 lt
Απόβαρο 1.333 kg 1.209 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 15.950€
(14.990€ με απόσυρση)
από 16.200€
(15.240€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Το leon σε δυναμικα χαρακτηριστικα σαφως υπερτερει και μαλλον ειναι λιγο πιο ομορφο.Και τα 2 καλα και τιμια αυτοκινητα.Το 1,2tsi 110hp το οδηγεισα σαν test drive ενα σαβ/κο και εκανα περιπου 350χλμ με μεση καταναλωση 5,8-6,1 λιτρα.Βεβαια παντα συνετα και χωρις εξαρσεις.φανταζομαι και το nissan ευκολα θα δωσει τετοια νουμερα γιατι τα μοτερ της renault φημηζονται για την οικονομια τους.Σε αυτα τα λεφτα(15-16 χιλιαρικα) ισως ειναι και τα 2 τα best value for money οικογενειακα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!