ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat 500X 1.4Τ vs Nissan Juke 1.2T [test drive]

Fiat 500X vs Nissan Juke caroto test drive 2015 (19)

Πόσο σημαντική είναι η εξωτερική εμφάνιση ενός αυτοκινήτου; Δοκιμάζουμε δύο Crossover που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτή, χωρίς όμως να εξαντλούν εκεί τις αρετές τους.

Fiat 500X και Nissan Juke. Δύο μοντέλα με σχεδιασμό που απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί αδιάφορος. Το πρώτο αποτελεί ουσιαστικά μία παραλλαγή του 500, που μεγάλωσε στα γυμναστήρια, με εμφανές πρόβλημα τεστοστερόνης. Το δεύτερο πάλι, θα μπορούσε κάλλιστα να έχει προκύψει από κάποιον Ιάπωνα σχεδιαστή Manga, που στον ελεύθερό του χρόνο δουλεύει για τη Nissan.

Με αυτή, λοιπόν, τη σύντομη εισαγωγή -και με μία ματιά στις φωτογραφίες που συνοδεύουν το κείμενο- γίνεται εμφανές ότι μιλάμε για δύο μοντέλα που το μόνο που μοιράζονται είναι μία θέση κάτω από τον ήλιο της ίδιας κατηγορίας. Δύο crossover που υπόσχονται ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις, οικονομία στη χρήση αλλά και μία αξιοπρεπή συμπεριφορά, σε όποιον αποφασίσει να ταξιδέψει με τους φίλους και το βιός του, στο όνομα της όποιας μεγάλης απόδρασης. Αρκεί η τελευταία να μην έχει πολύ χώμα, γιατί, καταλαβαίνετε…

Σαν αυτοκίνητο, το 500Χ κρατάει μία πιο ποιοτική στάση. Και αυτό φροντίζει να το αναδεικνύει με το παραπάνω το εσωτερικό του. Προσεγμένο στις λεπτομέρειες, με πολύ καλά υλικά, αντίστοιχη εργονομία και ρετρό σχεδιασμό, που όμως κρύβει ένα σωρό τεχνολογικά καλούδια. Πίσω από το τιμόνι του θα κάνει τον κάθε οδηγό να νιώσει άνετα, ενώ αξιοπρεπώς θα μεταφέρει και το συνοδηγό με ακόμα 2 (άντε 3 αν επιμείνετε) επιβάτες.

Το Juke, από την άλλη, στοχεύει μάλλον σε κάποιο πιο “macho” κοινό. Πιο σπορ τιμόνι, κάθισμα που αγκαλιάζει πιο σωστά το σώμα του οδηγού, καλύτερος επιλογέας και μία οθόνη που προβάλλει, κατά το δοκούν, πληροφορίες για τον κλιματισμό και για το setup του αυτοκινήτου, είναι ενδεικτικά της φιλοσοφίας του. Μόνο που η έμφαση στην υπερβολή εδώ έχει ένα μικρό αντίτιμο, στην εργονομία. Αυτό μεταφράζεται σε λιγότερες πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα και, δυστυχώς, σε έλλειψη ρύθμισης του τιμονιού ως προς το διαμήκη άξονα. Θα πάρει, ωστόσο, με διαφορά στήθους, τη νίκη στον τομέα των ολοκληρωμένων συστημάτων πληροφοριών και ψυχαγωγίας, χάρη στην εξαιρετική μονάδα με την οθόνη των 5,8 ιντσών της Nissan.

Από άποψης διαθέσιμων χώρων, οι διαφορές είναι μικρές. Και στο μοντέλο της Nissan μπορούν να κάτσουν με σχετική άνεση 2 με 3 επιβάτες πίσω, ενώ το διαμέρισμα των αποσκευών είναι ελαφρά μεγαλύτερο, αν και όχι τόσο απόλυτα τετραγωνισμένο, όσο αυτό του 500Χ.

photos: nmarinopoulos

Εκεί που τα πράγματα έχουν περισσότερο ενδιαφέρον, είναι στον τομέα των κινητήρων. Αμφότερα ακολουθούν τη λογική του downsizing, με το Nissan όμως να εφοδιάζεται με ένα σύνολο 1.2 λίτρων, έναντι αυτού των 1.4 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το καπό του Fiat. Το καλό είναι ότι παρά το μικρό κυβισμό, η ύπαρξη turbo σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζει την απαιτούμενη ζωντάνια, ώστε να μετατρέψει τις καθημερινές μετακινήσεις σε μία ευχάριστη εμπειρία. Με ουσιαστικά ανεπαίσθητη διαφορά και τα δύο μοντέλα είναι εύστροφα και προσφέρουν αρκετή ροπή από τις στροφές σχεδόν του ρελαντί.

Κοιτάζοντας τα νούμερα, ο κινητήρας του Nissan υπολείπεται κατά 20+ ίππους από αυτούς του Fiat. Στην πράξη, όμως, η διαφορά δεν φαίνεται τόσο μεγάλη. Κάτι τα εξάρια κιβώτια ταχυτήτων, που και στις 2 περιπτώσεις έχουν καλή κλιμάκωση, κάτι το σχεδόν 100 κιλών ελαφρύτερο αμάξωμα, δεν αφήνουν το Juke να νοιώσει σαν φτωχός συγγενής. Απεναντίας, όσοι έχουν σαν πρωταρχικό μέλημα την οικονομία, δεν υπάρχει περίπτωση να μην εκτιμήσουν το γεγονός ότι το DiG-T σύνολο της Nissan έχει σαφώς μικρότερη μέση κατανάλωση, σχεδόν κατά 1,5 λίτρο καυσίμου/ 100 χλμ.

Μικρές διαφορές υπάρχουν και σε ο, τι αφορά στην οδική συμπεριφορά. Αμφότερα διαθέτουν αναρτήσεις όχι πολύ σφιχτές που, σε συνδυασμό με τους ευμεγέθεις τροχούς και τα σχετικά φαρδιά ελαστικά, προσφέρουν ουδέτερη οδική συμπεριφορά και αρκετή πρόσφυση. Και τα δύο διαθέτουν ρυθμίσεις που επεμβαίνουν στο οδηγικό προφίλ, αλλάζοντας ελαφρά το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα, ενώ αν κάνεις το παρακάνει, κανένα από τα δύο δεν θα τον τρομάξει με τυχόν απότομες αντιδράσεις.

Στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων το Fiat 500X είναι πιο προικισμένο, με περισσότερα συστήματα ασφαλείας. Το Juke πάλι, θα δώσει ένα πιο σπορτίφ τόνο στις καθημερινές μετακινήσεις. Αυτό οφείλεται εν μέρει και στο τιμόνι του, που προσφέρει ελαφρά καλύτερη αίσθηση. Όσο για την ποιότητα κύλισης και τα φρένα, κανένα δεν θα αφήσει τον οδηγό του παραπονεμένο.

Φτάνοντας αισίως στον επίλογο, τόσο το 500Χ, όσο και το Juke είναι δύο μοντέλα που σίγουρα έχουν λόγο ύπαρξης στην κατηγορία τους. Θα λέγαμε πως το ένα κερδίζει ελαφρά σε ποιότητα και εργονομία (500X), ενώ το άλλο σε σπορ αίσθηση και οικονομία (Juke). Για τους πολλούς, βέβαια, θα είναι αυτή η διαφορά στη σχεδιαστική κουλτούρα που θα παίξει το βασικό ρόλο στην επιλογή τους, όπως και η υπολογίσιμη διαφορά στην τιμή πώλησης. Άλλωστε, εσείς αποφασίζετε…

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Fiat 500X 1.4T
Nissan Juke 1.2T
Κυβισμός 1.368 cc 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0×84,0 mm 72,2×73,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 5.500 rpm 85 kW (116 PS) / 4.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm 190 Nm (19,3 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων,
υπερτροφοδότηση
Αμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8 sec 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h 178 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,1 lt/100 km 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,8 / 6,0 / 5,0 lt/100 km 6,9 / 5,6 / 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt 46 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 494 km 605 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 5
Εκπομπή CO2 139 g/km 129 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Sport 3, 225/45 R18 Continental Premium Contact 2, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.248×1.796×1.600 mm 4.135×1.765×1.565 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.545/1.545 mm 1.539/1.525 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm 2.530 mm
Χώρος αποσκευών 350-1.000 lt 354-1.189 lt
Απόβαρο 1.395 kg 1.311 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 21.580€
(19.620€ με απόσυρση)
από 18.420€ (τιμή αυτόματου)
(17.460€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!