ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 118i [test drive]

BMW 118i 2015 caroto test drive (9)

Η Σειρά 1 αποτελεί αναμφίβολα ένα μοντέλο με χαρακτήρα. Και η πρόσφατη ανανέωσή της, με βελτιώσεις στα σημεία, την κάνει πιο όμορφη και θελκτική από ποτέ…

Όπως φαίνεται, η BMW ήξερε πολύ καλά τι έπρεπε να κάνει στην προκειμένη περίπτωση. Άλλαξε ελαφρά το μπροστινό μέρος -τονίζοντας έτσι το δυναμισμό του αυτοκινήτου- και κατόπιν στράφηκε πίσω, όπου και μεγαλούργησε. Αντικαθιστώντας εκείνα τα αδιάφορα φωτιστικά σώματα και προσθέτοντας ορισμένες ακόμα πινελιές, κατάφερε να δώσει ένα τελείως διαφορετικό οπτικό αποτέλεσμα.

Αυτά, συνδυαζόμενα με το πακέτο Μ, που φέρει το αυτοκίνητο της δοκιμής, κάνουν την εν λόγω 118i (εδώ η ντίζελ 116d) να κεντρίζει το ενδιαφέρον πριν καθίσει κανείς πίσω από το τιμόνι της. Και μέσα όμως, η όλη ατμόσφαιρα δεν πάει πίσω. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα ημιμπάκετ καθίσματα, με επιφάνειες alcantara, το όμορφο τριάκτινο τιμόνι, διάφορες σχεδιαστικές λεπτομέρειες και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού (όχι απαραίτητα στάνταρ…) δίνει ένα αποτέλεσμα που κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, από άποψης ποιότητας και τεχνολογικής ολοκλήρωσης.

Αναφορικά με τη θέση οδήγησης, ρυθμίζεται πλήρως και μπορεί να ικανοποιήσει και τους πλέον απαιτητικούς. Ο τρόπος που αγκαλιάζει το κάθισμα τον οδηγό και η αίσθηση του τιμονιού, που είναι βαρύ όσο πρέπει και ακριβές, μας θυμίζουν για ακόμα μία φορά την οδηγοκεντρική φιλοσοφία της εταιρίας. Όσο για την εργονομία, τις διάφορες ευκολίες και τους ικανοποιητικούς χώρους για 3-4 ακόμα επιβάτες και 360 λίτρα αποσκευών, έρχονται να συμπληρώσουν τις οικογενειακές προεκτάσεις του αυτοκινήτου.

photos: gkaragiorgakis

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός 1.600άρης TwinPower Turbo της BMW, απόδοσης 136 ίππων. Γεμάτος από χαμηλά, διατηρεί ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος μέχρι και τις στροφές του κόφτη, χωρίς κενά και με μία απόλυτα γραμμική συμπεριφορά. Το ηχητικό του ίχνος είναι τόσο τσιμπημένο ώστε να ερεθίζει τα αυτιά του οδηγού, χωρίς όμως να προκαλεί, σε καμία περίπτωση. Σύμμαχος στην ανάδειξη των δυνατοτήτων αλλά και του πολιτισμένου του χαρακτήρα είναι το οκτάρι, αυτόματο κιβώτιο Steptronic, χωρίς paddles, που διέθετε η συγκεκριμένη έκδοση. Σβέλτο στις αλλαγές, με ομαλή λειτουργία και χωρίς να μπερδεύει, μπορεί να προσφέρει τόσο επιδόσεις, όσο και μείωση στην κατανάλωση, ανάλογα με το πως προτιμά να του συμπεριφερθεί ο οδηγός.

Μιλώντας για κατανάλωση, μία τιμή γύρω στα 8 λίτρα/ 100 χλμ. είναι πολύ ρεαλιστική, χωρίς να καταφύγει κανείς σε ακρότητες. Αναφορικά με τις επιδόσεις, κρίνονται παραπάνω από ικανοποιητικές, είτε μιλάμε για επιταχύνσεις από στάση, είτε για ρεπρίζ. Το μόνο ίσως “κακό” είναι το πλαίσιο με τις αναρτήσεις. Και αυτό γιατί είναι τόσο καλοδουλεμένες που στο τέλος της μέρας οι 136 ίπποι δείχνουν λίγοι σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Ασχέτως του ποιο από τα τέσσερα διαθέσιμα οδηγικά modes θα επιλέξει ο οδηγός (Eco, Comfort, Sport και Sport+), η 118i δεν δείχνει πουθενά “πλαδαρή”. Το setup της είναι ελαφρά σφιχτό, ώστε να παρακολουθεί πιστά το ανάγλυφο του δρόμου, απορροφώντας όμως επιτυχώς τη συντριπτική πλειοψηφία των ανωμαλιών. Τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά εδώ δεν βοηθούν πολύ, χαρίζουν όμως άφθονη ελκτική και πλευρική πρόσφυση, γεμίζοντας αυτοπεποίθηση όποιον θελήσει να κινηθεί με ρυθμούς πιο γρήγορους από το κανονικό.

Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου -όπως ήταν αναμενόμενο- είναι ουδέτερη προς ελαφρά υποστροφική, θα πρέπει όμως κανείς να το παρακάνει για να το ανακαλύψει. Πολύ σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, με μικρές κλίσεις στις στροφές, απόλυτα ελεγχόμενο σε ξαφνικές αλλαγές πορείας και με καλά σε αίσθηση και απόδοση φρένα, δύσκολα θα μπορούσε κανείς να ζητήσει κάτι παραπάνω από μία πρόταση της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Όλα αυτά, βέβαια, έχουν και το ανάλογο τίμημα. Τα ελαφρά περισσότερα από 23.000 ευρώ της βασικής έκδοσης εύκολα ξεπερνούν τα 30.000 ευρώ αν θελήσετε το πακέτο Μ, το αυτόματο κιβώτιο και μερικά ακόμα καλούδια από το μακρύ κατάλογο των έξτρα, της βαυαρικής φίρμας. Ας είναι όμως. Εν μέρει θα σας αποζημιώσει η προσφορά των 5 ετών δωρεάν service της BMW. Και αν αυτό δεν αρκεί, σκεφτείτε το χαμόγελο που θα έχετε κάθε φορά που θα πλησιάζετε προς το αυτοκίνητό σας…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW 118i 5-door – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 4.400-6.450 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.350-4.300 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,0 / 4,5 / 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 658 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 125 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza S001 225/40 R18 (Πίσω: 245/35 R18)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4329 x 1765 x 1421 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1535/1569 mm
Μεταξόνιο 2690 mm
Χώρος αποσκευών 360-1200 lt
Απόβαρο 1375 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.950€ (με όφελος απόσυρσης από 23.470€)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!