ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda Jazz 1.3 [test drive]

Honda Jazz caroto test drive 2016 (3)

Στην τρίτη του πλέον γενιά, το Jazz σηκώνει ανάστημα, γίνεται πιο άνετο, πιο ευχάριστο και πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Και ας τραβάει το δικό του δρόμο…

Το να σταθείς με αξιώσεις στην κατηγορία των supermini δεν είναι εύκολο πράγμα. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Υπάρχουν πολλές και σοβαρές προτάσεις, με πλήρεις γκάμες, οι οποίες όχι μόνο καλύπτουν τις βασικές ανάγκες αλλά πραγματικά διαπρέπουν στους περισσότερους επιμέρους τομείς. Και εκεί κάπου έρχεται η Honda, με ένα μοντέλο και ένα κινητήρα, να κάνει τη διαφορά.

Ασχέτως του αν είσαστε λάτρης των Ιταλικών, των Γερμανικών ή όποιας άλλης σχολής, θα πρέπει να παραδεχτείτε ότι, σχεδιαστικά, οι Ιάπωνες κατάφεραν να δώσουν ένα όμορφο αισθητικά αποτέλεσμα, με ισορροπημένες δόσεις δυναμισμού. Σαν ένα “μικρό Civic”, το νέο Jazz δείχνει να διαθέτει χαρακτήρα. Και αν η εξωτερική εμφάνιση είναι το επιδόρπιο, το εσωτερικό του αποτελεί το κυρίως πιάτο.

Έχοντας σαν πρώτη ύλη ένα αμάξωμα μεγαλύτερο κατά 9,5 εκατοστά από το απερχόμενο μοντέλο, οι μηχανικοί της Honda έχτισαν μέσα του ένα αισθητά μεγαλύτερο εσωτερικό, τόσο σε μήκος, όσο και σε πλάτος. Δεν είναι υπερβολή να πεις κανείς ότι δύο πίσω επιβάτες μπορούν να κάτσουν σχεδόν σταυροπόδι, έχοντας διαθέσιμους χώρους που θυμίζουν περισσότερο μικρομεσαίο μοντέλο. Και αυτό μάλιστα δεν επηρεάζει το διαμέρισμα αποσκευών, που με 354 λίτρα είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας.

Εδώ, μάλιστα, είναι που η εμμονή των Ιαπώνων με την λεπτομέρεια έρχεται να κάνει τη διαφορά. Δεν αρκέστηκαν στο μελετημένο χωροταξικό σχεδιασμό αλλά πρόσδωσαν και στοιχεία από την πολυμορφική κατηγορία, που θα ζήλευαν ακόμα και οι Γάλλοι. Χαρακτηριστικά, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται με μία κίνηση, δημιουργώντας ένα ενιαίο, επίπεδο χώρο φόρτωσης, 1.314 λίτρων. Όσο για τις βάσεις τους, μπορούν να σηκωθούν κατακόρυφα, δημιουργώντας ακριβώς πίσω από την πλάτη του οδηγού ένα τετραγωνισμένο, ιδιαίτερα υψηλό χώρο φόρτωσης που φτάνει από το δάπεδο έως το ταβάνι και από τη μία πλάτη στην άλλη. Την εικόνα συμπληρώνουν διάσπαρτες θέσεις για μικροαντικείμενα, που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα του χρήστη.

photos: nmitsouras

Kατά τα άλλα, το άριστα στους χώρους και στην εργονομία έρχεται να υποστηρίξει και το ταμπλό. Όμορφο και προσεγμένο ποιοτικά, με μία έγχρωμη οθόνη αφής, 7 ιντσών, να δεσπόζει στο κέντρο του, από την οποία ελέγχεται το ηχοσύστημα το τηλέφωνο και διάφορες άλλες εφαρμογές. Πιο δίπλα ένα σπορ, τριάκτινο τιμόνι με άφθονους διακόπτες για τις διάφορες λειτουργίες και δεξιά ένας κοντός, σχετικά σφιχτός επιλογέας, με καλή αίσθηση, για την αλλαγή των σχέσεων.

Περνώντας στο οδηγικό κομμάτι, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα διαπιστώνει κανείς ότι πρόκειται για ένα ισορροπημένο σε χαρακτήρα αυτοκίνητο. Το στήσιμο των αναρτήσεων εξασφαλίζει καλή ποιότητα κύλισης και συνάμα διατηρεί μία ελαφρά σφιχτή αίσθηση, που θα εκτιμήσει ο οδηγός. Το τιμόνι, με τη σειρά του, έχει κερδίσει κάτι σε αίσθηση και ευελιξία, ενώ είναι αρκετά άμεσο και ακριβές. Γενικά, ο ουδέτερος χαρακτήρας και η στιβαρότητα που αποπνέει, παίζουν σημαντικό ρόλο στο να νιώθει κανείς ασφαλής μέσα σε αυτό. Και μιλώντας για ασφάλεια, αξίζει να αναφέρουμε ότι το Jazz, σύμφωνα με το EuroNCAP, βραβεύτηκε ως το κορυφαίο supermini. Ένα μοντέλο που απέσπασε 5 αστέρια, διαθέτοντας στον εξοπλισμό του συστήματα όπως τα City Brake Active, Lane Departure Warning και Forward Collision Warning.

Το τελευταίο και ίσως πιο αμφιλεγόμενο κεφάλαιο έχει να κάνει με τον κινητήρα. Εδώ, δεν υπάρχουν επιλογές. Υπάρχει μόνο ένα σύνολο στη γκάμα και αυτό βενζίνης, χωρίς turbo. Αυτό μπορεί ίσως να περιορίζει τις επιλογές του αγοραστικού κοινού, στην πράξη όμως, θα καλύψει τις ανάγκες των περισσοτέρων. Το πρώτο που αξίζει να σχολιάσει κανείς είναι η εξαιρετική ηχομόνωση, που φτάνει σε σημείο στο ρελαντί να πρέπει σχεδόν να κοιτάξεις το στροφόμετρο, για να δεις αν είναι αναμμένος ο κινητήρας.

Η λειτουργία του συνόλου είναι γραμμική, αν και το ίδιο δείχνει να ανασαίνει αλλιώς πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. Πιο κάτω δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ράθυμο, σίγουρα όμως δεν μπορεί να συγκριθεί σε ζωντάνια με κάποιο από τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα του ανταγωνισμού. Η ατμόσφαιρα, βέβαια, έχει και τα θετικά της. Η κατανάλωση, τόσο στην πόλη, όσο και σε ανοικτό δρόμο, παραμένει πάντα σε πολύ λογικά επίπεδα, χαμηλότερα από αυτά πολλών άλλων προτάσεων. Εδώ βοηθάει το εξελιγμένο i-VTEC αλλά και η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των 6 σχέσεων (εναλλακτικά διατίθεται και CVT).

Συνοψίζοντας, χωρίς πολλή σκέψη θα λέγαμε ότι το νέο Jazz μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπώς παντού. Να προσφέρει άνεση, χώρους και δυνατότητες που πολλοί θα ζήλευαν και τελικά να μπορεί να κοιτάξει στα μάτια οποιαδήποτε άλλη πρόταση της κατηγορίας του. Ο πλούσιος εξοπλισμός, βέβαια και όλη αυτή η έμφαση στη λεπτομέρεια, έχει ένα τίμημα. Η τιμή του ξεκινά ελαφρά πάνω από τα 16.000 ευρώ, που κρίνεται αρκετά υψηλή για την κλάση του. Άποψή μας πάντως, δεν ζητάει κάτι που να μην το αξίζει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda Jazz 1.3 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.318 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 78,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 75 kW (102 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 123 Nm (12,9 kgm) / 5.000 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,1 / 5,0 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 645 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 116 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 185/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.995×1.694×1.550 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.483/1.472 mm
Μεταξόνιο 2.530 mm
Χώρος αποσκευών 354-1.314 lt
Απόβαρο 1.141 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 16.990€ (16.030€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!