ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Fiesta ST vs Opel Corsa OPC [test drive]

Ford Fiesta ST vs Opel Corsa OPC caroto test drive 2016 (61)

Συγκρίνουμε δύο από τις καλύτερα pocket-rocket που μπορεί να αποκτήσει κανείς σήμερα με τιμή λίγο πάνω από τα 20 χιλιάρικα…

Μέχρι το καλοκαίρι όπου και περιμένουμε το ST200 αυτό είναι το πιο κοντινό σε ισχύ Fiesta, απέναντι σε ένα από τα δημοφιλέστερα γρήγορα μικρά της αγοράς. Το νέο Opel Corsa OPC ξεχωρίζει από την χαρακτηριστική μπλε βαφή και την ελαφρώς πιο ήπια εμφάνιση (σε σχέση με το προηγούμενο και πιο τούμπανο Corsa OPC). Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν στοιχεία (μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, καπό, πίσω διαχύτες κ.α.) που διαφοροποιούν τις εν λόγω εκδόσεις από τις πιο ταπεινές.

Το OPC να έχει μια πιο εμφατική εμφάνιση κυρίως λόγω των μεγαλύτερων τροχών (εδώ προσοχή στα γδαρσίματα στα πεζοδρόμια), μία εσοχή στο καπό και τις διπλές απολήξεις στα άκρα (το Fiesta έχει διπλές κολλητές). Ομοίως πιο race είναι η όψη του Opel και στο εσωτερικό με τα σπέσιαλ Recaro να ξεχωρίζουν. Σε σχέση με του Fiesta ST προσφέρουν ελαφρώς καλύτερη στήριξη, αλλά είναι λιγότερο άνετα και βολικά. Φυσικά, υπάρχουν τα διάφορα στοιχεία ισχύος, όπως τα λογότυπα στο τιμόνι, λεβιέ, μαρσπιέ, καθίσματα. Ως πιο φρέσκο το OPC έχει το πλεονέκτημα της συγκεντρωτικής οθόνης αφής, σε αντίθεση με τους υπερβολικούς διακόπτες του Fiesta ST.

Θα προσπεράσω στα γρήγορα τα περί στιλ, αφού από το παρακάτω πλούσιο σε φωτογραφίες άλμπουμ μπορείτε να δείτε και μόνοι σας οποιαδήποτε λεπτομέρεια. Έτσι, ας περάσουμε κάτω από το καπό όπου υπάρχουν δύο εξαιρετικά turbo τετρακύλινδρα μοτεράκια στα 1.600 κ.εκ.  Ξεκινώντας από το ισχυρότερο της παρέας, το OPC αποδίδει 207 άλογα, είναι ουσιαστικά μία αναβαθμισμένη εκδοχή του προηγούμενου single-scroll κινητήρα με μεγαλύτερα μπεκ ψεκασμού πολλαπλών σημείων, καλύτερη απόκριση στο γκάζι και ραφιναρισμένη λειτουργία.

photos: nmarinopoulos

Το Fiesta ST υπολείπεται σε δύναμη, αλλά όπως θα δούμε παρακάτω τα νούμερα δεν έχουν πάντα τον πρώτο λόγο. Ο Ecoboost των 183 ίππων έχει ακόμη πιο στρωτή λειτουργία από το μοτέρ του OPC, τραβά από ακόμη χαμηλότερα, έχει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και σε λειτουργία overboost η πίεση του twin-scroll ανεβαίνει από το 1,0 στα 1,5 bar (για max 20 δευτερόλεπτα) ανεβάζοντας την ισχύ στα 200 άλογα. Μηχανολογικά το μοτέρ του Fiesta είναι ανώτερο και αυτό δεν το λέει μόνο ο άμεσος ψεκασμός, αλλά και η κατανάλωση αφού το Fiesta χρειάζεται περίπου 7-8 λίτρα/100 χλμ. σε νορμάλ οδήγηση και περίπου 10-11 λτ./100 χλμ. με το γκάζι στο πάτωμα. Το OPC για τις ίδιες περιπτώσεις καίει περίπου στα 9-10 λίτρα/100 χλμ., ενώ όταν το πιέσεις η  κατανάλωση ξεφεύγει στα 12-13 λτ./100 χλμ.

Στον δρόμο το Corsa OPC είναι γρήγορο, τόσο που θα το έλεγα εκρηκτικό. Και ίσως πιο πολεμικό αφού η σφιχτή ανάρτηση δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει κλίσεις και στρίβεις όπως έρχεται χάρη στο μηχανικό μπλοκέ της Drexler, τα αμορτισέρ της Koni, ενώ δυνατά είναι και τα τετραπίστονα μπροστά της Brembo (παρά τα ταλαιπωρημένα λάστιχα). Ωστόσο, η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης είναι κουραστική στην καθημερινή χρήση, αλλά στο ταξίδι το OPC είναι ελαφρώς πιο ήσυχο από το ST. Ο επιλογέας ταχυτήτων δεν είναι τόσο σβέλτος του ST, ενώ το τιμόνι του τελευταίου «ακούει» καλύτερα σε αντίθεση με την πιο τεχνητή πληροφόρηση του Opel.

Σε αυτό το συγκριτικό όμως έρχεται το αριθμητικά outsider να κάνει την έκπληξη με το Fiesta να σε κερδίζει εύκολα. Γενικότερα, νιώθεις πιο ευχάριστα πίσω από το τιμόνι του Ford, ενώ το set-up του βρίσκει την χρυσή τομή ανάμεσα στο κράτημα και στην άνεση. Στο όριο το ST αντιδρά πιο ναζιάρικα γλιστρώντας πιο προοδευτικά το πίσω μέρος του (όταν φυσικά το επιδιώξεις με φόρτιση του πίσω άξονα) και δεν είναι ξερό όπως το OPC, που μου έδωσε την εντύπωση μίας βελτιωμένης εκδοχής του προηγούμενο (έτσι και αλλιώς βασίζεται σε μία μικρής κλίμακας εξέλιξη του προηγούμενου δαπέδου). Το μοτέρ σε κάνει να νομίζεις πως δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά από το OPC, ενώ ο μπάσος ήχος (τεχνητός από ένα σημείο και μετά ελεώ του sound Symposer).

Για αυτό το λόγο επιλέγω το Ford Fiesta ST ως το πιο απολαυστικό pocket-rocket, όχι μόνο απέναντι στο Corsa OPC, αλλά και σε άλλους αντιπάλους, όπως είναι το VW Polo GTI (αν και θα θέλαμε να έχουμε οδηγήσει και το Renault Clio RS για να έχουμε μία σφαιρική άποψη)…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ford Fiesta ST Opel Corsa OPC
Κυβισμός 1.596 cc 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 81,4 mm 79,0 x 81,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 134 kW (182 PS) / 5.700 rpm 152 kW (207 PS) / 5.800 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 1.600-5.000 rpm 280 Nm (28,5 kgm) / 1.900-5.800 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός, twin-scroll υπερτροφοδότηση ψεκασμός πολλαπλών σημείων, mono-scroll υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,9 sec 6,2 sec
Τελική ταχύτητα 220 km/h 230 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,3 lt/100 km 10,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,9 / 5,9 / 4,8 lt/100 km 9,9 / 7,5 / 6,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 506 km 450 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 139 g/km 174 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza RE050, 205/50 R17 Michelin Pilot Super Sport,
215/40 ZR18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.975 x 1.709 x 1.456 mm 4.036 x 1.736 x 1.479 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.492/1.481 mm 1.472/1.462 mm
Μεταξόνιο 2.489 mm 2.510 mm
Χώρος αποσκευών 290-974 lt 285-1.090 lt
Απόβαρο 1.163 kg 1.293 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 21.495€

από 22.500€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!