ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat Tipo Sedan 1.6 MTJ [test drive]

Fiat Tipo Sedan 1.6 MTJ caroto test drive 2016 (12)

H ιταλική εταιρεία επέλεξε μία γνωστή ονομασία από το παρελθόν και επιστρέφει στην οικογενειακή κατηγορία με μία πρόταση από την οποία ουσιαστικά δεν λείπει τίποτα…

Από την εποχή του προηγούμενου Tipo έχουν περάσει πολλά χρόνια. Όχι και τόσα, όμως, από το Linea, που ανέλαβε να σηκώσει το βάρος στη μικρομεσαία κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων. Οι κακεντρεχείς θα έλεγαν πως το Linea βρέθηκε κατ’ ανάγκη σε αυτό το πεδίο δράσης, καθώς προοριζόταν για low budget αγορές (αρκετά πιο κάτω ακόμη και από τη δική μας). Ωστόσο, στην περίπτωση του νέου Tipo μόνο το γενικότερο σεντάν σουλούπι θα μπορούσε να θυμίσει κάτι από Linea. Και αυτό, διότι πρόκειται για ένα συνολικά πολύ καλύτερο αυτοκίνητο, που έρχεται να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως τα Skoda Rapid, Seat Toledo, Peugeot 301, Toyota Corolla κ.ά., με όπλο του κυρίως τη χαμηλή τιμή.

Οπτικά το νέο Tipo είναι αρκετά ενδιαφέρον και αποσπά μόνο θετικά σχόλια για τις αρμονικές του γραμμές. Άλλωστε σε αυτή την κατηγορία δεν υπάρχουν περιθώρια για τολμηρά σχήματα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το Tipo δεν είναι ελκυστικό. Τουναντίον, το εμπρός μέρος με τη χαρακτηριστική μεγάλη μάσκα, όπως και το πίσω, με τα κάπως ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα, προσδίδουν φινέτσα στο αμάξωμα, που φτάνει σε μήκος τα 4,54 μέτρα. Το πλάτος των κοντά 1,8 μέτρων προσφέρει καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες, με αρκετό αέρα πάνω από τα κεφάλια τους και μπροστά από τα γόνατά τους. Επίσης, το χαμηλό τούνελ επιτρέπει την εύκολη διαμονή και ενός μεσαίου επιβάτη, ενώ στο μεγάλο μήκος/μεταξόνιο οφείλεται το πολύ μεγάλο πορτμπαγκάζ των 520 λίτρων. Για σεντάν έχει καλό άνοιγμα φόρτωσης, ενώ αξιοσημείωτα είναι τα μπράτσα συγκράτησης της πόρτας, στην οποία θα θέλαμε να υπάρχει και μια λαβή για να την τραβάμε στο κλείσιμο.

Το ταμπλό είναι ένα τυπικό σύγχρονο Fiat που στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας είναι πολύ προσεγμένο. Τα αναλογικά όργανα διακοσμούν οι ψηφιακές ενδείξεις για καύσιμο και θερμοκρασία, όπως και η κλασική οθόνη του trip computer. Στο κέντρο κυριαρχεί η μικρή μεν, πολύ πρακτική δε και με πολύ εύκολο μενού, θυμίζοντας την γκάμα του 500, οθόνη αφής 5 ιντσών. Χαμηλότερα βρίσκονται οι χαρακτηριστικοί πιεζο-περιστροφικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν περισσότερες απ’ ό,τι θα περίμενε κάποιος, το πάνω μέρος του ταμπλό είναι ντυμένο με μαλακό πλαστικό, ενώ σκληρό υπάρχει μόνο στα πάνελ των πορτών. Το φινίρισμα και τα πλαστικά προσιδιάζουν γενικότερα στις προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου χαμηλού κόστους, όπως άλλωστε είναι ο στόχος και το κοινό που προορίζεται για το Tipo.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το νέο Tipo κατασκευάζεται στην Τουρκία και η Fiat κάνει ιδιαίτερο λόγο για τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ώστε να αντέχει στον χρόνο. Γι’ αυτό τον λόγο κάτω από το καπό υπάρχει ο πολυφορεμένος πετρελαιοκινητήρας των 1.600 κ.εκ. – εδώ στην εκδοχή του με τα 120 άλογα και τα 320 Nm. Όπως έχουμε διαπιστώσει και από άλλα μοντέλα της Fiat, το μοτέρ είναι δυνατό και με έντονο τράβηγμα από χαμηλά, αλλά θα προτιμούσα η ροπή να ήταν πιο απλωμένη (σε εύρος στροφών) και να εμφανίζεται πιο προοδευτικά. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα περίπου 6,5 λτ. / 100 χλμ., και αυτό διότι κινηθήκαμε κυρίως εντός πόλεως.

Με πιο «προσεκτική» οδήγηση και σε ανοιχτό δρόμο η τιμή αυτή μπορεί να κυμανθεί κάτω από τα 6 λτ. / 100 χλμ. Κανένα παράπονο από την πληροφόρηση του τιμονιού (αν και θα ήθελα στο City να ελαφραίνει ακόμη περισσότερο), τα φρένα είναι ικανοποιητικά (το ABS έχει μια περίεργη ακουστική όταν επεμβαίνει), ενώ ο 6άρης επιλογέας είναι θετικός στα κουμπώματά του, δίχως να σκαλώνει. Ο θόρυβος είναι σχετικά χαμηλός για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ στον μέσο όρο κινείται και η ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή άνεση για τους επιβάτες και, δίχως να είναι σφιχτή, δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πλέει άχαρα, όπως στο Linea.

Γενικότερα, το νέο Fiat Tipo αποτελεί μια τίμια πρόταση που δεν έχει να κρύψει τίποτα. Έχει ενδιαφέρουσα για την κατηγορία εμφάνιση, καλούς χώρους, ευχάριστο εσωτερικό, έναν δυνατό ντίζελ και, ανάλογα με το τι διαθέτεις, μπορείς να επιλέξεις τον εξοπλισμό που σου ταιριάζει. Και αν δεν σας ενθουσιάζει ο τρίτος όγκος του αμαξώματος, τότε ίσως να αξίζει να περιμένετε για το hatchback ή το station. Τέλος, να πούμε πως η έκδοση 1.6 MTJ είναι το ακριβότερο Tipo, καθώς υπάρχει και η μικρότερη, 1.3 MTJ (95 ίπποι), από €15.940 (τιμές με απόσυρση). Επίσης, υπάρχει η ακόμη φτηνότερη βενζινοκίνητη έκδοση στα 1.400 κ.εκ. (95 άλογα), που ξεκινά από €13.119, ενώ στα 1.600 κ.εκ. (110 ίπποι) από €17.060.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT

Fiat Tipo Sedan 1.6 MTJ – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail και υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 199 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,2/ 4,2 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 692 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 110 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7, 225/45 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.532 x 1.792 x 1.497 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.542/1.543 mm
Μεταξόνιο 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 520 lt
Απόβαρο 1.420 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 17.970€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!