ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat 500X vs Jeep Renegade [test drive]

Fiat 500X vs Jeep Renegade 9-speed caroto test drive 2016 (10)

Το ίδιο πάτωμα, ο ίδιος κινητήρας, το ίδιο κιβώτιο. Μπορεί να διαθέτουν πολλά κοινά στοιχεία, πρόκειται όμως για δύο διαφορετικά μοντέλα, τόσο στην όψη, όσο και στο χαρακτήρα…

Το κάθε νόμισμα, λένε, έχει δύο πλευρές. Κάτι τέτοιο ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση, αφού ο όμιλος Fiat-Chrysler αποφάσισε μεν να κάνει σοβαρές οικονομίες κλίμακας στην εξέλιξη δύο SUV διαφορετικών εταιριών (Fiat και Jeep), φρόντισε όμως το τελικό αποτέλεσμα να είναι απολύτως διακριτό.

Από τη μία έχουμε το 500Χ, ένα μοντέλο της ευρύτερης οικογένειας του 500. Αυτό και μόνο αρκεί για να αντιληφθεί κανείς, ακόμα και χωρίς να το δει, ότι πρωταρχικό ρόλο θα πρέπει να παίζει το στιλ, η φινέτσα και η προσοχή στη λεπτομέρεια. Όπως ακριβώς ισχύει. Από την άλλη πάλι, το Renegade, σαν γνήσιο Jeep, βγάζει έναν πιο off road animal χαρακτήρα, ακόμα και αν αυτός απορρέει περισσότερο από την αισθητική και λιγότερο από τις εκτός δρόμου ικανότητές του.

Σε ο,τι αφορά, λοιπόν, την εξωτερική εμφάνιση, πέρα από τις παρόμοιες διαστάσεις, δεν υπάρχουν πολλά κοινά για να ταυτοποιήσει κανείς μεταξύ των δύο. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το εσωτερικό. Πιο μοντέρνο και chic αυτό του 500Χ, διαθέτει προσεγμένα υλικά, ένα μελετημένο εργονομικά σχεδιασμό και, αντίστοιχα, ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που δίνει μία αίσθηση ολοκλήρωσης σε αυτόν που θα το επιλέξει. Από την πλευρά του, το Renegade προάγει ένα πιο brutal χαρακτήρα, με άπειρα λογότυπα εντός και εκτός (σε βαθμό που ίσως γίνονται κουραστικά…), heavy duty πλαστικά και διακόπτες, μία λαβή μπροστά από το συνοδηγό για τις… δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, καθώς και αρκετό εξοπλισμό (όπως συμβαίνει και με το “αδερφάκι” του), ώστε και εδώ ο οδηγός να μην νιώθει… μειονεκτικά.

Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει διαθέσιμος και ένας περιστροφικός διακόπτης από όπου μπορεί κανείς να επιλέξει ένα εκ των διαθέσιμων οδηγικών modes (3 για το 500Χ, 4 για το Renegade), τα οποία επεμβαίνουν στον κινητήρα, στο κιβώτιο αλλά και στο σύστημα τετρακίνησης, αλλάζοντας έτσι τη συμπεριφορά του κάθε αυτοκινήτου. Προτού όμως περάσουμε στα της οδικής συμπεριφοράς, ας σταθούμε λίγο στο κινητήρα.

photos: nmarinopoulos

Αμφότερα εφοδιάζονται με ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1.4 λίτρων και 170 ίππων, που εκ πρώτης άποψης φαντάζει ιδανικό για ένα SUV τέτοιου μεγέθους. Και πράγματι, ο Multiair II τα καταφέρνει αρκετά καλά στα καθήκοντά του. Διαθέτει αρκετή ροπή από χαμηλά, καθώς επίσης ένα πολιτισμένο και γραμμικό χαρακτήρα. Παρόλα αυτά όμως, κάτι το αυξημένο βάρος και ο όγκος των αυτοκινήτων, κάτι το 9άρι κιβώτιο, δεν δείχνει να περνάει ξεκάθαρα όλη αυτή την ισχύ στο δρόμο. Αντίστοιχα και η κατανάλωσή του είναι αυξημένη, αφού θα πρέπει να είναι κανείς αρκετά προσεκτικός στο γκάζι ώστε να μην ξεφεύγει πάνω από τα 10 λίτρα/100 χλμ.

Το κιβώτιο, με τη σειρά του, εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές, δεν διαθέτει όμως paddles, σε κανένα εκ των δύο μοντέλων, ούτε και επιτυγχάνει ιδιαίτερα γρήγορη εναλλαγή των σχέσεων. Αξίζει, δε, να αναφερθεί ότι η τελευταία σχέση δεν χρησιμοποιείται σχεδόν ποτέ, αφού ακόμα και στην εθνική, με υψηλή ταχύτητα, αν επιλέξει κανείς να βάλει την 9η, ο σχετικός ενδείκτης αλλαγής ταχυτήτων θα τον προτρέψει να κατεβάσει 8η

Στο δρόμο τώρα, ανάλογα και με το πρόγραμμα που θα επιλέξει κανείς, τα 2 μοντέλα μπορούν να κινηθούν αξιοπρεπώς, προσφέροντας άνεση κατά τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και σε πιο μακρινά ταξίδια. Το μεν 500Χ προσπαθεί να προσεγγίσει μία πιο ασφάλτινη λογική, φέροντας κατάτι πιο σκληρές αναρτήσεις και χαμηλοπρόφιλα ελαστικά με ζάντες 18 ιντσών. Εν μέρει το καταφέρνει, επιβαρύνοντας όμως ελαφρά την ποιότητα κύλισης.

Από την πλευρά του, το Renegade δείχνει πιο ισορροπημένο και all around σαν όχημα. Έχει λίγο μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, που όμως δεν ενοχλούν, διατηρεί ένα εξίσου άμεσο στις αντιδράσεις του τιμόνι, αποδοτικά φρένα και καταφέρνει να διαχειρίζεται -με μικρή διαφορά- καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Όσο για την εκτός δρόμου κίνηση, δείχνει ελαφρά πιο ικανό, κυρίως λόγω του πιο εξελιγμένου συστήματος τετρακίνησης και των υψηλότερου προφίλ ελαστικών. Μιλώντας πάντως για την τετρακίνηση, είναι γεγονός ότι στην άσφαλτο πολύ δύσκολα κάποιο εκ των δύο θα χρειαστεί να εμπλέξει τον πίσω άξονα. Έχοντας μια φροντισμένη οδική συμπεριφορά, θα προτιμούσαμε -σε κάθε περίπτωση- μία προσθιοκίνητη έκδοση, με ο,τι θετικό αυτό συνεπάγεται για το κόστος, το βάρος και τις επιδόσεις.

Κλείνοντας, εάν θα έπρεπε να επιλέξουμε ένα νικητή, μάλλον θα κλίναμε προς το Renegade (έστω και αν είναι ακριβότερο). Με μικρή διαφορά μεν από το εξίσου αξιόλογο Fiat, αλλά χωρίς αμφιβολία, για όλους τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Fiat 500X 1.4 Multiair 4X4 ΑΤ9 170PS Jeep Renegade 1.4T 4X4 170PS Auto
Κυβισμός 1.368 cc 1.368 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 84,0 mm 72,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 125 kW (170 PS) / 5.500 rpm 125 kW (170 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 250 Nm (25,9 kgm) / 2.500 rpm 250 Nm (25,9 kgm) / 2.500 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων,
υπερτροφοδότηση
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6 sec 8,8 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h 196 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,8 lt/100 km 9,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,5 / 6,7 / 5,7 lt/100 km 8,8 / 6,9 / 5,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 494 km 484 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 157 g/km 160 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 9 σχέσεων Αυτόματο 9 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson/ Εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες Γόνατα McPherson/ Εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza S001, 225/45 R18 Continental ContiPremiumContact 2,
225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.248×1.796×1.620 mm 4.255×1.805×1.689 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.545/1.545 mm 1.540/1.540 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 350/1.000 lt 351-1.297 lt
Απόβαρο 1.505kg 1.472 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 26.600€

(25.640€ με απόσυρση)

Από 29.900€

(27.940€ με απόσυρση + έκπτωση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!