ΔΟΚΙΜΕΣ

SsangYong Tivoli 1.6D 4WD Auto [test drive]

SsangYong Tivoli Diesel caroto test drive 2016 (12)

Με ένα νέο SUV, πιο κοντά στην ευρωπαϊκή φιλοσοφία, η SsangYong αποφάσισε να ξορκίσει το παρελθόν της και να ζητήσει εκ νέου ψήφο εμπιστοσύνης από το αγοραστικό κοινό…

Με διαστάσεις όσο αυτές ενός μικρομεσαίου οχήματος, το Tivoli είναι ένα πρακτικό SUV (crossover, αν προτιμάτε), που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας, διατηρώντας παράλληλα την ευχρηστία στις καθημερινές μετακινήσεις. Σχεδιαστικά δείχνει αρκετά δυναμικό, ίσως σε βαθμό που προκαλεί λίγο. Αν ανατρέξουμε όμως στο design παλαιότερων προτάσεων της εταιρίας, δηλώνουμε ανακουφισμένοι από το πόσο «ευρωπαϊκό» είναι, σαν προσέγγιση. Βασισμένο σε καινούριο πάτωμα και χρησιμοποιώντας ένα νέο κινητήρα, κατασκευασμένο από την ίδια την SsangYong, έχει κάθε λόγο να θεωρείται ως ένα μοντέλο που ανοίγει μια νέα σελίδα για ολόκληρη την Κορεατική εταιρία.

Περνώντας στο εσωτερικό, οι γραμμές του και η γενικότερη φιλοσοφία που ακολουθεί, δείχνει μοντέρνα και νεανική. Η εργονομία είναι αρκετά καλή, το επίπεδο εξοπλισμού είναι αξιοπρεπές, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί και πρακτικοί. Στον αντίποδα, τα χρησιμοποιούμενα υλικά, σε μεγάλο βαθμό, είναι κατώτερα των περιστάσεων, αν και η συναρμογή τους δείχνει καλή. Αναφορικά με τη θέση οδήγησης, είναι μεν άνετη, η έλλειψη ρύθμισης όμως της απόστασης του τιμονιού και η σταθεροποίηση της κλίσης της πλάτης σε συγκεκριμένες θέσεις δεν βοηθάνε τον οδηγό να βρει τις ιδανικές ρυθμίσεις στα μέτρα του.

Κατά τα άλλα, οι υπόλοιποι επιβάτες, είτε κάθονται μπροστά, είτε πίσω, έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους και αντίστοιχα αυξημένο εσωτερικό ύψος, πράγμα που δίνει μία ευχάριστη αίσθηση ευρυχωρίας. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, είναι μεν εύκολα προσβάσιμο και πλήρως αξιοποιήσιμο, έχει όμως μικρή χωρητικότητα, μόλις 327 λίτρων.

Στο δρόμο, το Tivoli είναι με μία λέξη αξιοπρεπές. Οι αναρτήσεις του κλίνουν προς την άνεση, καταφέρνοντας να απορροφήσουν επιτυχώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Κλίσεις στις στροφές υπάρχουν, χωρίς όμως να προβληματίζουν τον οδηγό. Το τιμόνι, με τη σειρά του, μπορεί να ρυθμιστεί σε 3 θέσεις, Comfort, Normal και Sport, χωρίς όμως να προσφέρει ιδιαίτερη αίσθηση σε καμία από αυτές. Όσο για τα φρένα, δείχνουν καλά σε αίσθηση και απόδοση. Υπό φυσιολογικές συνθήκες όλη η ροπή μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα. Εφόσον όμως χρειαστεί, έως και το 50% αυτής μπορεί να πάει πίσω, κλειδώνοντας μάλιστα σε αυτή την αναλογία. Αυτό του δίνει ένα σχετικό πλεονέκτημα, έναντι άλλων SUV, στο χώμα.

photos: nmarinopoulos

Τώρα για τον κινητήρα, θα πούμε ότι μας άρεσε η λειτουργία του, αφού είναι πολιτισμένος, με χαμηλή ηχητική υπογραφή και κραδασμούς. Ιδιαίτερο «γκάζι» δεν υπάρχει πουθενά, έχει όμως αρκετή ροπή από χαμηλά, ώστε να μετακινείται κανείς εύκολα, ακόμα και στα συνεχή σταμάτα/ ξεκίνα της κίνησης. Ψηλά κρεμάει κάπως, οπότε δεν πρόκειται να προκαλέσει τον οδηγό σε ακρότητες. Το μεγαλύτερο, πάντως, αρνητικό του έχει να κάνει με την κατανάλωση, που είναι αρκετά αυξημένη, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Αναφορικά με το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, προσφέρει ομαλές αλλαγές, χωρίς καθυστερήσεις, αλλά έχοντας οδηγήσει και το χειροκίνητο XLV (σύντομα η δοκιμή) διαπιστώνεται πως σε αυτό πιστώνεται σε ένα μεγάλο ποσοστό η υψηλή κατανάλωση καυσίμου. Εδω να πούμε πως διαθέτει επίσης 3 προφίλ λειτουργίας (Eco, Sport, Winter), καθώς και σειριακή αλλαγή των σχέσεων, μέσω ενός (άβολου, ομολογουμένως) διακόπτη, στην αριστερή πλευρά του επιλογέα.

Στο δια ταύτα, με το χέρι στην καρδιά θα πούμε ότι οι άνθρωποι της SsangYong προσπάθησαν αρκετά για να βγάλουν ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο. Το Tivoli, χωρίς να διακρίνεται πουθενά, δεν μένει αντίστοιχα και πίσω. Στα θετικά θα καταγράψουμε τα 5 έτη μηχανικής εγγύησης και το “5 years service free” πρόγραμμα της εταιρίας, με επιπλέον 380 ευρώ στην τιμή του αυτοκινήτου. Στα αρνητικά πάλι θα κατατάξουμε την ίδια την τιμή του αυτοκινήτου, αφού με 26.840 ευρώ (23.640  ευρώ για την έκδοση με μηχανικό κιβώτιο) οι προτάσεις που υπάρχουν είναι πολλές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SSANGYONG

Ssangyong Tivoli 1.6d 4wd auto – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.597 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (115 PS) / 3.400-4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h -,- sec
Τελική ταχύτητα 172 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,8 / 5,9 / 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 580 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 156 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Roadstone Eurovis Sport 04, 215/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.202 x 1.798 x 1.590 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.555/1.555 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 327-1.019 lt
Απόβαρο 1.490 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.640€ (το AWD με μηχανικό κιβώτιο, από 26.840€ το αυτόματο της δοκιμής

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!