Με αφορμή το περιβόητο σκάνδαλο της Volkswagen και τα όσα αναφέρονται για το μέλλον των ντίζελ ο CEO της Mercedes είχε μία ξεκάθαρη τοποθέτηση…
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, o Dieter Zetsche, πιστεύει πως είναι εντελώς βλακώδες να περάσει η αυτοκινητοβιομηχανία σε φάση κατάργησης της πετρελαιοκίνησης λόγω του dieselgate. Από την άλλη, η Volkswagen θέλει διακαώς να αποτινάξει την ρετσινιά του τεράστιου σκανδάλου με την παραποίηση των εκπομπών ρύπων και για αυτό θέλησε να ταράξει τα νερά με ένα πρωτότυπο που θα έκανε πάταγο όσο το Beetle στην εποχή. Φυσικά, το πρωτότυπο ID που παρουσιάστηκε στο Παρίσι δεν είχε καμία σχέση ούτε με επανάσταση, μήτε θα καταφέρει να επισκιάσει το dieselgate που ακόμη δεν έχει καν ξεθωριάσει…
«Η πετρελαιοκίνηση είναι σημαντικός παράγοντας αυτή την περίοδο που όλοι μιλούν για την εκπομπή των οξειδίων του αζώτου (NOx)». O CEO της Mercedes-Benz (που λάνσαρε την μπράντα EQ) ξέρει πολύ καλά τι λέει αφού όλοι οι κατασκευαστές χρειάζονται το ντίζελ. Ακόμη και η σκανδαλιάρα Volkswagen… Και αυτό, διότι όσα ηλεκτροκίνητα και αν θέλουν να κατασκευάσουν μέχρι το 2020, πολύ δύσκολα θα επιτευχθεί ο στόχος των 90 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο που προβλέπει η Ε.Ε. για κάθε εταιρικό στόλο, δίχως τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των μοντέλων που εκπέμπουν 15-30% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.
Για αυτό μην ακούτε τα όσα γράφονται για την κατάργηση των ντίζελ. Όπως έχουμε γράψει εδώ στο caroto.gr, κάτι τέτοιο ίσως να ισχύσει στα μικρά κυβικά, αλλά στα πολύ μικρά. Εσείς, τι λέτε, κοτζάμ BMW να έφτιαξε εξέλιξε έναν 3-κύλινδρο ντιζελάκο για μία πενταετία; Όσο για την Volvo δεν υπάρχει κάτι το παράξενο, απλά τελείωσε και δεν ανανεώθηκε η συνεργασία με την Ford (η οποία τα προμηθευόταν από την Peugeot) και από την στιγμή που οι Σουηδοί θέλουν όλα να γίνονται in-house, αναμένουμε εις νεότερα…
Και για να επιστρέψω στον Zetsche, όταν ρωτήθηκε στο σαλόνι του Παρισιού για το μέλλον των ντίζελ, απλά απάντησε πως θα υπάρχουν όσο υπάρχουν οι βενζινοκινητήρες! Σε αντίθεση με την VW και τον CEO της, τον Matthias Muller, που δήλωσε από την γαλλική έκθεση πως οι συμβατικοί κινητήρες θα υπάρξουν για ακόμη 20 χρόνια. «Το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση, αν και οι συμβατικοί κινητήρες θα συνεχίσουν να πρωταγωνιστούν για τουλάχιστον δύο δεκαετίες». Πολύ φοβάμαι πως θα πέσει έξω, διότι ακόμη και το 2050 οι ΜΕΚ θα αποτελούν το κυρίαρχο είδος (δείτε εδώ μία σχετική έρευνα των ΗΠΑ). Και ίσως τότε να μιλάμε για… electro-gate!
Ωραίοι εκεί στη VW… επειδή δεν τους βγήκε η παρανομία με τους ντίζελ, τώρα τους… πεθαίνουν (για να αφήσουν τη ρετσινιά του αναχρονιστικού στους υπόλοιπους κατασκευαστές) και επιλέγουν να προχωρήσουν σε άλλο πεδίο (δόξης λαμπρό; αμφιβάλλω, αν κρίνω από το ID), ευελπιστώντας έτσι να “τραβήξουν” σύμπασα την αυτοκινητοβιομηχανία στο δρόμο που επιλέγουν, για να αυτοανακηρυχθούν και… πρωτοπόροι σε ένα νέο electro-gate!
Νίκο,
“Όσο για την Volvo δεν υπάρχει κάτι το παράξενο, απλά τελείωσε και δεν ανανεώθηκε η συνεργασία με την Ford και από την στιγμή που οι Σουηδοί θέλουν όλα να γίνονται in-house, αναμένουμε εις νεότερα…”. Αναφέρεσαι στη διακοπή του 1.6 D2 από το MY2017 V40 ή σε κάτι άλλο; Γιατί είχα την εντύπωση πως οι diesel κινητήρες της Volvo ήταν από το PSA group.
Ο 1,6 είναι της Peugeot, οι τωρινοί 2,0L είναι δικής της κατασκευής.
Σωστά!
Έχεις δίκιο Κώστα, η Ford έπαιρνε και από την Peugeot, της Volvo ήταν Peugeot. Ευχαριστώ για την επισήμανση!