ΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Ateca 1.0 TSI [first drive]

Seat Ateca first drive caroto 2016 (6)

Με το πρώτο της ουσιαστικά κόμπακτ SUV η Seat μπαίνει με αξιώσεις στην κατηγορία με μία ολοκληρωμένη πρόταση που συνδυάζεται με ελκυστικές τιμές πώλησης…

Για όποιον αναζητά ένα SUV δεν θα πρέπει να έχει ιδιαίτερο πρόβλημα μιας και στην εν λόγω κατηγορία προστίθεται η μία πρόταση μετά την άλλη. Έτσι, μετά τα νέα Renault Kadjar και VW Tiguan, έρχεται το Seat Ateca (και το Νοέμβριο το ολοκαίνουργιο Peugeot 3008 και το ανανεωμένο Opel Mokka X) για να διεκδικήσουν μερίδιο από μία κατηγορία στην οποία κυριαρχεί το Nissan Qashqai.

Ένα SUV κόμπακτ διαστάσεων το οποίο με μήκος στα 4,363 μέτρα τοποθετείται ελάχιστα κάτω από τα Qashqai (4,377), Kadjar (4,449) και Tiguan (4,486), ενώ είναι λίγο πιο ψηλό και φαρδύ από το Nissan. Σχεδιαστικά το Ateca είναι πιο όμορφο από κοντά και συνάδει με την σύγχρονη άποψη της εταιρίας με τις έντονες γωνίες, τους πολυγωνικούς προβολείς με τη μεγάλη μάσκα, ενώ η κλίση στο πίσω μέρος της οροφής σε συνδυασμό με τα φωτιστικά σώματα δημιουργούν ένα ελκυστικό σύνολο.

Στο εσωτερικό δεν υπά4ρχει κάποια έκπληξη καθώς όλα ακολουθούν την κάπως αυστηρή αλλά λειτουργική θα έλεγα άποψη της Seat (και κατ’ επέκταση του γερμανικού ομίλου). Έτσι, στο μέσο του ταμπλό υπάρχει μία μεγάλη touch-screen 8’’ (η οποία ανήκει στην top έκδοση εξοπλισμού, οι μικρότερες έχουν οθόνη 5’’) που πλαισιώνεται από αεραγωγούς, ενώ χαμηλότερα ακολουθούν τα χειριστήρια για τον κλιματισμό και μια πρακτική θήκη.

Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός (δίχως να υπάρχει επιλογή πλήρως ψηφιακού όπως στο VW Tiguan), ενώ η ποιότητα κατασκευής και η εργονομία κυμαίνεται στα πολύ καλά πρότυπα που μας έχει συνηθίσει η εταιρία. Από την άλλη, το μεταξόνιο των 2,638 μέτρων διασφαλίζει μεγάλους και άνετους χώρους, ενώ το πορτμπαγκάζ των 510 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

Σε μια σύντομη οδηγικά επαφή που είχαμε (κανονικά το πρόγραμμα ήταν για Αράχοβα, αλλά λόγω απροόπτου περιοριστήκαμε εντός Αττικής) το νέο Ateca μας έδειξε… αυτό που μάλλον περιμέναμε. Ένα καλοστημένο SUV με χαρακτηριστικά που αρμόζουν ισορροπούν ανάμεσα σε ενός hatch και ενός εκτός δρόμου που χάρη στα 17,5 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα σε ένα βατό χωματόδρομο.

Τα αυτοκίνητα που υπήρχαν στην διάθεσή μας είχαν έρθει από την Ισπανία (όπως βλέπετε στις φωτογραφίες) και ήταν πλήρως εξοπλισμένα με 18άρες ή 19άρες ζάντες. Ακόμη και έτσι η ποιότητα κύλισης στο βρεγμένο ήταν πολύ καλή, όπως αντίστοιχα και η άνεση της ανάρτησης. Στην διάθεση μας είχαμε την βασική έκδοση των 1.000 κ.εκ. που έδειξε να κινεί αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα με τέσσερις επιβάτες. Θετικά μηνύματα λάβαμε και από την αίσθηση του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού και του επιλογέα των 6 σχέσεων.

times atecaΜέχρι την αναλυτική μας δοκιμή να πούμε πως η βασική έκδοση του Ateca είναι αυτή με τον 1.0 TSI (με τους 115 ίππους) που ξεκινά από τα 19.950€ στην έκδοση Reference και από τα 21.800€ στην Style. H ισχυρότερη έκδοση 1.4 TSI (με τα 150 άλογα και το σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων) κοστίζει από 26.750€ στην προσθιοκίνητη Style έκδοση, με τον ίδιο κινητήρα και κιβώτιο DSG (το DSG χρεώνεται με 2.000€, συνολική τιμή στα 30.500€), ενώ με τετρακίνηση και DSG η τιμή ανεβαίνει στα 32.500€.

Από πλευράς ντίζελ η βασική και αποκλειστικά προσθιοκίνητη 1.6 TDI με τα 115 άλογα κοστίζει από 23.850€ στην έκδοση Reference και από 25.950€ στην Style. Η δίλιτρη TDI είναι μόνο τετρακίνητη και προσφέρεται με 150 άλογα (από 27.650€) και με 190 ίππους (από 35.750€), με την  τελευταία top να συνδυάζει τετρακίνηση και αυτόματο DSG. Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Seat Ateca που αναμφίβολα θα αποτελέσει μία από τις δημοφιλέστερες επιλογές στην κατηγορία του.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Γραφεται : H ισχυρότερη έκδοση 1.4 TSI (με τα 150 άλογα και το σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων) κοστίζει από 26.750€ στην προσθιοκίνητη Style έκδοση, ενώ με τον ίδιο κινητήρα και κιβώτιο DSG (το DSG χρεώνεται με 2.500€) ή με τετρακίνηση η τιμή ανεβαίνει στα 32.500€.

    /// άρα με τα λεγόμενα σας ο 1.4 tsi με ACT κοστίζει 26.750 € ενώ με DSG + 2500 € = 29.250 €.
    Μόνο που η τιμή του η σεατ το δίνει με 30,500€.

    1. Σωστός, δεν το είχα διατυπώσει σωστά (ακρίβυνα… και το DSG ένα πεντακοσάρικο :-), εβαλα εικόνα με τις τιμές διπλα για πιο ευκολα. Ευχαριστώ για την επισήμανση! Ν.

        1. Πάντα φιλικά, εμείς θέλουμε να σας πληροφορουμε σωστά και είναι ευπρόσδεκτη πάντα οποιαδήποτε διόρθωση! Πάντως το Ateca έχει καλή τιμή έναντι του ανταγωνισμού και από τις πρώτες εντυπώσεις είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Το Νοέμβριο θα έχω δοκιμάσει και το νέο 3008. Ν.

          1. Το ATECA το οδήγησα όταν ήρθε στην αντιπροσωπεία στον Γέρακα. Δίλιτρο 4wd πετρέλαιο με Ισπανικές πινακίδες. Δεν λέω καλό αυτοκίνητο ( αν και στην πίσω δεξιά πόρτα είδα μια κακοτεχνία συναρμολόγησης εξωτερικά) όμως το μοντέλο που τυχόν θα ενδιέφερε είναι το 1.4 tsi dsg. Στην τιμή αυτή δεν νομίζω ότι θα πουλήσει.
            Το αντίστοιχο Tiguan κοστίζει 4000 ευρώ πιο ακριβά όμως έχει την ποιότητα vw.
            Το κακό είναι ότι στης έκδοση diesel 1.6 δεν έχει dsg και αυτό πάλι είναι ένα ακόμα μείον. Οι εκδόσεις diesel είναι κάτι που ενδιαφέρει το Ελληνικό κοινό.
            Αν αλλάξω το αυτοκίνητο μου κάποια στιγμή θα το κάνω για μεγαλύτερους χώρους και οικονομία καυσίμου. Το επικρατέστερο στην κατηγορία του με αυτόματο σασμάν είναι το Hundai Tucson 1.7 με 141 άλογα, και το νέο Honda CRv με αντίστοιχα αυτόματο σασμάν 1.6 και 160 άλογα με αμφότερα μεγαλύτερα πορτ μπαγκάζ απο το ATECA.
            Ο ανταγωνισμός έχει προχωρήσει.

            1. Αναφερόμουν κυρίως στις entry level εκδόσεις, από εκεί και πέρα το μπάτζετ του καθενός δρομολογεί και τις επιλογές του (αυτόματο, τετρακινηση, επιπεδο εξοπλισμού κ.α.). Το CR-V είναι μία εξαιρετική επιλογή!

              1. Σωστά αλλά εννοώ ότι πλέον κοιτάμε και την κατανάλωση.
                Άλλο ένα καλό κατηγορίας του είναι το Kia Sportage 1.6 T-GDI DCT 4×4 ….

                1. Κατανάλωση με αυτόματο και τετρακίνηση… δυσκολάκι, θέλει ψάξιμο και έχεις πολλές παραμέτρους να βάλεις κάτω (χλμ. ετησίως, αναλογία πόλης/εκτός, αν χρειάζεται τετρακίνηση κ.α.), αλλά όσο οικονομικό και αν ειναι ένα αυτοκίνητο εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει το οδηγικό μας στιλ. Όπως και να ‘χει, ότι και αν επιλέξεις σου εύχομαι καλοτάξιδο!

                  1. Έχω ήδη αυτοκίνητο ένα Golf gti v DSG όμως περισσότερο θα επιζητούσα ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη για ευκολία παρά με τετρακίνηση. Δεν πρόκειται να αλλάξω αυτοκίνητο άλλα όταν γίνει θα συμβουλευτώ την σελίδα σας ευχαριστώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!