ΔΟΚΙΜΕΣ

Porsche 718 Boxster PDK [test drive]

Porsche 718 Boxster caroto test drive 2016 (42)

Το δόγμα του downsizing μοιάζει να κορυφώνεται μέσα ακόμη και από την ανανεωμένη Boxster, που πλέον έχει δύο κυλίνδρους λιγότερους κάτω από το καπό της…

Porsche 718 (4)Και μπορεί ο δίλιτρος τετρακύλινδρος boxer στην 718 (μια ονομασία που τιμά το αγωνιστικό της δεκαετίας του 1950) να είναι κουτσουρεμένος σε κυλίνδρους, στην πράξη όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Σε σχέση με τον προηγούμενο εξακύλινδρο ατμοσφαιρικό boxer των 2,7 λίτρων, ο ολοκαίνουριος δίλιτρος τετρακύλινδρος αναπνέει πλέον από έναν στροβιλοσυμπιεστή (ο μεγαλύτερος των 2,5 λίτρων έχει τουρμπίνα VTG με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας), με την ισχύ να φτάνει τα 300 άλογα και τα 380 Nm.

Porsche 718 Boxster 4-cylinder engineΜε μεταβλητό βύθισμα και χρονισμό όλων των βαλβίδων (VarioCam Plus) το μοτέρ θα σε κάνει να ξεχάσεις γρήγορα το προηγούμενο εξακύλινδρο. Θα συμφωνήσω πως το τελευταίο είχε μια πιο «μπαλανσαρισμένη» λειτουργία και λίγο περισσότερη ροπή χαμηλά (τα καλά των κυβικών). Ωστόσο, το turbo κάνει μια χαρά τη δουλειά του από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, με γραμμικό τρόπο (το turbo υπερκεράζει το μικρό σκαλοπάτι ισχύος από την εμπλοκή του άγριου προφίλ) και παράγοντας έναν ξερό αγωνιστικό ήχο, θαρρείς και πίσω από την πλάτη σου υπάρχουν περισσότεροι κύλινδροι.

Porsche 718 (1)Στα 4,7 δλ. που δίνει η Porsche για το 0-100 (και τα 17,8 δλ. για το 0-200) παίζει μεγάλο ρόλο το σχετικά χαμηλό απόβαρο των 1.365 κιλών (τελική στα 275 χλμ./ώρα). Εδώ θα χρειαστεί να αποδώσουμε τα εύσημα στους ειδικούς από το Τσούφενχαουζεν (όχι πως περιμέναμε κάτι λιγότερο), αφού ο νέος boxer τα έχει όλα: είναι δυνατός, στρωτός και άγριος ηχητικά όσο θα έπρεπε, με τον κόφτη να μπαίνει κάπου στις 7.500 σ.α.λ. (ούτε ατμοσφαιρικός να ήταν!). Όσο για την κατανάλωση, θα ήταν άδικο να παραθέσω τα περίπου 20 λτ./100 χλμ., μιας και η… επιθετική μας οδήγηση περιορίστηκε στην πόλη (σ.σ.: η αντιπροσωπεία διαθέτει μόλις μία ημέρα το αυτοκίνητο για test drive) και μια εκτίμηση είναι πως στο ταξίδι θα πρέπει λογικά να πέφτει γύρω στο «14άρι» (αν το πας και παρακάτω, μπορείς να διεκδικήσεις θέση για ρεκόρ κατανάλωσης!).

photos: nmarinopoulos

Porsche 718 (5)Αυτό που εξακολουθεί να προκαλεί εντύπωση είναι το ταχύτατο διπλόδισκο κιβώτιο PDK με τις 7 σχέσεις (στάνταρ το μηχανικό 6άρι). Ένα κιβώτιο που ανάλογα με το πρόγραμμα κίνησης πραγματικά αξιοποιεί στο έπακρο την απόδοση του κινητήρα. Ειδικά στο πρόγραμμα Sport+ (με την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και την πιο άγρια χαρτογράφηση μοτέρ/κιβωτίου) το PDK αλλάζει αστραπιαία σχέση, ενώ κατεβάζει εξίσου γρήγορα και με τον boxer να βγάζει έναν υπέροχο ήχο (σ.σ.: δεν «μασάει», ακόμη και να ανεβάσει σ.α.λ. κοντά στον κόφτη, λες και είναι αγωνιστικό).

Porsche 718 Boxster technical graphicsΕδώ να πούμε πως η απλή Boxster έχει τις επιλογές παραμετροποίησης Normal και Sport, ενώ στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με το προαιρετικό Sport Chrono υπάρχει η ενεργητική ανάρτηση, το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, οι ενεργές βάσεις κινητήρα και η λειτουργία torque vectoring (PTV). Τα ηλεκτρονικά βγαίνουν μερικώς με το απλό πάτημα του διακόπτη ESP και εντελώς με το παρατεταμένο.

718 Boxster and 718 Cayman multi-material shellΑπό κει και πέρα, στη γλιστερή άσφαλτο μπορείς να παίξεις με την όμορφη Porsche (με προαιρετικές 20άρες ζάντες και Pirelli P Zero 235/35 εμπρός και 265/35 πίσω) και να την ευχαριστηθείς ανάλογα (προσοχή στην υπερβολή!). Εννοείται πως ο λιγότερο… μπελαλίδικος τρόπος για να πιέσεις την 718 είναι με τα πρώτα δύο προγράμματα, αλλά θυσιάζοντας μεγάλο μέρος από την απόλαυση που δίνει η υπερστροφή. Σημειώστε δε πως από τον περιστροφικό διακόπτη στο τιμόνι μπορεί ο οδηγός να επιλέξει το πλήρως εξατομικευμένο πρόγραμμα Individual, ενώ με το πάτημα του διακόπτη Sport Response έχει από 20 δλ. μέγιστης υπερπλήρωσης στα 1,4 bar.

Πέρα από τα παραπάνω, το δύσκαμπτο πλαίσιο είναι όλα τα λεφτά, ενώ το τιμόνι, παρόλο που δεν αποτελεί τον ορισμό του πιο κοφτερού, είναι εξαιρετικό σε πληροφόρηση. Όσο για τα φρένα, δεν υπάρχει θέμα για τους συμβατικούς αεριζόμενους δίσκους (330 χλστ. μπροστά, 299 χλστ. πίσω) με τις 4-πίστονες δαγκάνες (πίσω 2-πίστονες), αν και σε μια γρήγορη διαδρομή στο βουνό της Πεντέλης εμφανίστηκαν κάποια σημάδια κόπωσης (ok και πάλι, δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιο race car!).

Porsche 718 (2)Για το τέλος αφήσαμε τα περί αισθητικής και αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι πως η ανανεωμένη Boxster είναι πολύ ομορφότερη από κοντά (απ’ ό,τι στις φωτογραφίες), με την τετράδα των LED, τους μπάνικους προβολείς, τους πλαϊνούς αεραγωγούς και την πίσω τραβέρσα να χαρακτηρίζουν την 718. Οι δύο επιβάτες θα βολευτούν άνετα, με μια καταπληκτική θέση οδήγησης και ένα υπέροχο κόκπιτ, με το χρονόμετρο να σηματοδοτεί τον επιπλέον εξοπλισμό. Και από πρακτικότητα, όμως, η 718 δεν τα πάει άσχημα, αφού προσφέρει συνολικά 275 λίτρα για τα μπαγκάζια (πολύ καλή τιμή για roadster). Και για όσους θέλουν να απολαμβάνουν τις βόλτες τους… ξεσκέπαστοι, η οροφή κατεβαίνει γρήγορα και απασφαλίζει αυτόματα με ένα έξυπνο άγκιστρο. Όλα αυτά και πολύ περισσότερα, αρκεί να διαθέτεις τουλάχιστον €70.700 για να αποκτήσεις την 4η γενιά του γερμανικού roadster, που συνεχίζει να είναι μία ελκυστική, δυνατή και αυθεντική Porsche.

Περισσότερες δοκιμές

Porsche 718 Boxster PDK – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.988 cc
Διάμετρος x διαδρομή 91,0 x 76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι πίσω στο κέντρο/τετρακύλινδρος boxer
Ισχύς 220 kW (300 PS) / 6.500 rpm
Ροπή 380 Nm (38,7 kgm) / 1.950-4.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφoδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,7 sec
Τελική ταχύτητα 275 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 14,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,0 / 6,9 / 5,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 54 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 385 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 158 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο PDK διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες / Γόνατα McPherson με εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 235/35 ZR20 (εμπρός), 265/35 ZR20 (πίσω)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.379 x 1.801 x 1.281 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.515/1.532 mm
Μεταξόνιο 2.475 mm
Χώρος αποσκευών 125 (μπροστά), 150 (πίσω) lt
Απόβαρο 1.440 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 70.700€ (με μηχανικό κιβώτιο)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!