ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda HR-V vs DS 4 Crossback [test drive]

DS4 Crossback vs Honda GR-V caroto test drive 2016 (41)

Ψάχνετε για crossover με άποψη; Ορίστε δύο ενδιαφέρουσες επιλογές για urban αναζητήσεις, με κοινά χαρακτηριστικά αλλά και αρκετές διαφορές μεταξύ τους…

Crossover υπάρχουν πολλά. Μικρά, λίγο μεγαλύτερα, κομψά ή πιο τετραγωνισμένα, ασφάλτινα ή και λίγο πιο off road… Γενικώς, αν ψάξετε, όλο και κάτι θα βρείτε στα μέτρα σας. Στην προκειμένη περίπτωση θα αναφερθούμε σε δύο προτάσεις που δεν είναι οι πιο οικονομικές, προσφέρουν όμως μία σύγχρονη εξωτερική εμφάνιση και έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, που θα εκτιμήσουν και οι πιο απαιτητικοί..

Από τη μία πλευρά έχουμε το Citroen DS4 Crossback, ένα αρκετά προχωρημένο σχεδιαστικά σύνολο, στη φιλοσοφία των DS, με έντονα ποιοτικά χαρακτηριστικά και πλούσιο εξοπλισμό. Από την άλλη, το Honda HR-V. Ένα εξίσου μοντέρνο σχέδιο, λίγο πιο συμβατικό συνολικά αλλά δεμένο σαν βράχος και κάπως πιο οδηγοκεντρικό. Το ωραίο, δε, είναι ότι και τα δύο είναι diesel, στα 1.6 λίτρα, με κινητήρες ισχύος 120 ίππων και ροπής 300 Nm. Και εδώ κάπου θα πρέπει να αρχίσουμε να εστιάζουμε στις λεπτομέρειες.

Πρώτος σταθμός το εσωτερικό. Αμφότερα διαθέτουν ένα πλήρες, μοντέρνο και λειτουργικό ταμπλό. Τα υλικά, σε κάθε περίπτωση είναι προσεγμένα και καλής ποιότητας, ίσως όμως το DS4 να έχει ένα μικρό προβάδισμα, κυρίως χάρη στα alcantara καθίσματά του, που προσφέρουν και πιο καλή πλευρική στήριξη. Σχεδιαστικά, θα λέγαμε ότι οι γραμμές του HR-V έχουν περισσότερη φινέτσα. Εργονομικά πάλι, κανένα δεν θα δυσκολέψει το έργο του οδηγού, το DS4 όμως δείχνει λίγο πιο πρακτικό, στα χειριστήρια της infotainment οθόνης και στον αυτόματο κλιματισμό. Όσο για το θέμα του εξοπλισμού και τα δύο είναι προικισμένα με αρκετά καλούδια που θα κάνουν άνετη τη ζωή των επιβατών και θα φροντίσουν για την ασφάλεια στις μετακινήσεις τους.

Εκεί που το Honda περνάει ξεκάθαρα μπροστά είναι στην ευρυχωρία του εσωτερικού. Μπροστά δεν υπάρχουν διαφορές, στα πίσω όμως καθίσματα, οι επιβάτες του θα έχουν περισσότερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Αντίστοιχα και σε ο,τι αφορά στα διαμερίσματα των αποσκευών, το HR-V διαθέτει ένα ελαφρά μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ, με καλύτερο άνοιγμα που διευκολύνει τη φόρτωση.

photos: nmarinopoulos

Η κόντρα γίνεται πιο σκληρή στον τομέα των κινητήρων, αφού αμφότερα ξεκινάνε από μία κοινή βάση απόδοσης. Όπως προείπαμε, με 120 ίππους στα 1.6 λίτρα και 300 Nm ροπής, δύσκολα θα ζητήσει κανείς κάτι περισσότερο. Η δύναμη υπάρχει από τις χαμηλές στροφές και είναι ικανή να κινήσει με ευκολία τα δύο αμαξώματα. Υπάρχουν όμως και μικροδιαφορές, στο θέμα της λειτουργίας, με τον BlueHDi να δείχνει, έστω και οριακά, πιο ραφιναρισμένος σε κραδασμούς και θόρυβο από τον i-DTEC. Αντιθέτως, ο τελευταίος δείχνει ανεπαίσθητα πιο οικονομικός στην κατανάλωση, ενώ δίνει ταυτόχρονα την αίσθηση πως είναι πιο πρόθυμος να ανεβάσει στροφές.

Αυτό, εν μέρει, μπορεί να δικαιολογηθεί και από το κιβώτιο. Το μεν DS4 της δοκιμής φορούσε το νέο αυτόματο εξάρι ΕΑΤ6 του ομίλου PSA, ενώ το HR-V ένα μηχανικό κιβώτιο, 6 σχέσεων. Για το πρώτο θα πούμε ότι μας άρεσε ο τρόπος λειτουργίας του, καθώς δεν μπέρδευε πουθενά και πραγματοποιούσε τις αλλαγές με εξαιρετική χάρη. Γρήγορο δεν θα το χαρακτηρίζαμε, σε καμία περίπτωση όμως δεν μας προβλημάτισε. Από την άλλη, βρήκαμε τον επιλογέα του HR-V εξαιρετικό σε αίσθηση και κούμπωμα, να συμπληρώνει, ίσως, το καλύτερο μηχανικό κιβώτιο στην κατηγορία.

Περνώντας στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, οι δύο αντίζηλοι έχουν να επιδείξουν σίγουρα μία καλή ποιότητα κύλισης, διατηρώντας όμως αρκετές διαφορές μεταξύ τους. Αναφορικά με το Citroen, παρότι φοράει σαφώς μεγαλύτερους τροχούς (18, έναντι 16 ιντσών) με πιο σπορ ελαστικά, οι αναρτήσεις του δείχνουν να στοχεύουν περισσότερο προς την άνεση και καταφέρνουν να απορροφήσουν περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Με μικρή διαφορά ακολουθεί το Honda, το οποίο διαθέτει σαφώς πιο σφιχτές και δεμένες αναρτήσεις, που του προσδίδουν μία επιπλέον αίσθηση στιβαρότητας και σταθερότητας στις στροφές.

Η κίνηση στην εθνική, σε κάθε περίπτωση, γίνεται απροβλημάτιστα, ανεξαρτήτως ταχύτητας. Και οι εναλλαγές πορείας όμως δεν πρόκειται να αγχώσουν τον οδηγό, ασχέτως του πίσω από πιο τιμόνι βρίσκεται. Και τα δύο είναι γρήγορα και θετικά στην αίσθηση που προσφέρουν, αν και  το HR-V είναι στο τέλος της μέρας πιο οδηγοκεντρικό και θα προσφέρει περισσότερα στον οδηγό. Όσο για τα φρένα, σε κάθε περίπτωση ικανοποιούν με την απόδοσή τους.

Στο δια ταύτα, παρότι πολλά στοιχεία παραμένουν κοινά για τα δύο αυτά μοντέλα, το καθένα δείχνει να απευθύνεται σε ένα δικό του κοινό. Αν αναζητάτε τη διαφορετικότητα και την άνεση, το DS4 είναι αυτό που σας ταιριάζει καλύτερα. Αν πάλι επιθυμείτε να έχετε πιο ενεργό ρόλο ως οδηγός και σκοπεύετε να ταξιδεύετε συχνά με παρέα, το HR-V είναι μονόδρομος.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων DS-CITROEN
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Citroen DS4 1.6 BlueHDi 75 PS Honda HRV 1.6 I-DTEC
Κυβισμός 1.560 cc 1.597 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm 76,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 1.500-2.500 rpm 66 kW (90 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750 rpm 300 Nm (30,6 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4 sec 10,1 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h 192 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km 6,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,5/ 3,9 / 3,6 lt/100 km 4,2 / 4,0 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 937 km 819 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 102 g/km 104 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Sport 3, 225/45 R18 Michelin Energy Saver, 215/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.284×1.810×1.529 mm 4.294×1.772×1.605 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.532/1.527 mm 1.535/1.540 mm
Μεταξόνιο 2.612 mm 2.610 mm
Χώρος αποσκευών 385-1.021 lt 393-1.533lt
Απόβαρο 1.385 kg 1.324 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 25.748€ (24.248€ με την έκπτωση, με μηχανικό κιβώτιο)

από 28.000€ (26.500€ με την έκπτωση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Είναι όντως η διαφορά στο χώρο αποσκευών τόσο μεγάλη (385 έναντι 393lt ??).
    Πάντως σε μία έρευνα που έχει γίνει στις ΗΠΑ σε σχέση με την επάρκεια των φώτων τη νύχτα , το HRV ήταν το χειρότερο !! Βέβαια δεν υπήρχε στην τότε μελέτη to citroen διότι η εν λόγω εταιρεία δεν υπάρχει καν στις ΗΠΑ.
    καλό λοιπον θα ήταν το περιοδικό σας, να την κάνει την μελέτη αυτή, διότι ο φωτισμός το βράδυ είναι σημαντικός !!! Παλαιότερα είχα ένα LEON TSI ( του 2009) και το βράδυ δεν έβλεπα την τύφλα μου, ενώ με το Corsa ( του 2007) της συζύγου φωτίζεται το σύμπαν. Στοιχεία σημαντικά για την ενεργητική ασφάλεια , που δεν τα ελέγχει σχεδόν κανείς. !!

    1. Εάν διαβάσετε πιο προσεκτικά το κείμενο, θα δείτε ότι δεν γράφουμε τίποτα για ουσιαστικές διαφορές στο διαμέρισμα αποσκευών, κάθε άλλο. Σχετικά με τη μελέτη που αναφέρετε, καλό είναι να γνωρίζετε ότι στην Αμερική τα αυτοκίνητα παράγονται κατά κανόνα με διαφορετικές προδιαγραφές, σε σχέση με την Ευρώπη. Ως εκ τούτου, είναι πιθανό τα αποτελέσματα αυτά να ισχύουν και εδώ, δεν είναι όμως ασφαλές να το θεωρήσετε ως δεδομένο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!