ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου στον 1.0 Ecoboost

Σε συνεργασία με τους ειδικούς του ομίλου Schaeffler οι μηχανικοί της Ford απέδειξαν πως ακόμη και από ένα 3-κύλινδρο μοτέρ υπάρχει νόημα η προσωρινή απενεργοποίηση του ενός!

FORD-ECOBOOST-CYLINDER-DEACTIVATION (1)Ο βραβευμένος 1.0 EcoBoost της Ford θα αποκτήσει -από το 2018 και τη νέα γενιά Focus- σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης του ενός από τους κυλίνδρους του, και θα αναδειχθεί ο πρώτος 3-κύλινδρος παγκοσμίως με αυτήν τη δυνατότητα.  Το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου που εξέλιξαν οι μηχανικοί της Ford σε Aachen και Κολωνία (Γερμανία), Dagenham και Dunton (Ην. Βασίλειο), και Dearborn (ΗΠΑ), σε συνεργασία με τους εταίρους της Ford στον όμιλο της Schaeffler (από τους μεγαλύτερους προμηθευτές παγκοσμίως), περιορίζει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 μειώνοντας την τριβή και τις ροϊκές απώλειες μέσα στον κινητήρα.

FORD-ECOBOOST-CYLINDER-DEACTIVATION (2)Η λειτουργία του είναι εφικτή μέχρι και τις 4.500 σ.α.λ., ενώ βασίζεται στη χρήση της πίεσης του λαδιού που ενεργοποιεί ένα ειδικό κοκοράκι, που με τη σειρά του διακόπτει τη σύνδεση μεταξύ του εκκεντροφόρου και των βαλβίδων του πρώτου κυλίνδρου. Η βέλτιστη στιγμή απομόνωσης του κυλίνδρου προσδιορίζεται με τη χρήση ειδικού λογισμικού που λαμβάνει υπόψη την ταχύτητα, τη θέση του γκαζιού και το φορτίο του κινητήρα, ενώ προκειμένου να γίνουν όλα αυτά εφικτά υιοθετήθηκαν καινοτομίες όπως μία έκκεντρη διάταξη στροφάλου (όπως και πριν) και σκόπιμα μη ζυγοσταθμισμένα βολάν και τροχαλίες, που εξουδετερώνουν τους κραδασμούς.

fordatfrankfurt_ecoboost6Το νέο βολάν διπλής μάζας της Schaeffler και ο δίσκος συμπλέκτη που αποσβένει τους κραδασμούς εξουδετερώνουν τις ταλαντώσεις του κινητήρα όταν λειτουργεί με δύο κυλίνδρους, κυρίως στις χαμηλές στροφές, και επιτρέπουν μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας. Ενδιαφέρον είναι πως οι κλειστές βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής παγιδεύουν στο εσωτερικό του κυλίνδρου τα αέρια της καύσης, προκειμένου αφενός η θερμοκρασία να διατηρείται σε τέτοια επίπεδα που να μην επηρεάζεται η απόδοση με την απενεργοποίηση και αφετέρου να διασφαλίζεται μια πιο πολιτισμένη λειτουργία, μιας και τα καυσαέρια λειτουργούν ως «μόνωση».

Στόχος της Ford, με όλα τα παραπάνω, είναι μεταξύ άλλων η απενεργοποίηση του κυλίνδρου να περνά απαρατήρητη από τους οδηγούς σε επίπεδο λειτουργίας και επιδόσεων κινητήρα, ενώ ο χρόνος που απαιτείται για να απενεργοποιηθεί ή να ενεργοποιηθεί εκ νέου ο κύλινδρος είναι μόλις 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, 20 φορές δηλαδή πιο γρήγορα σε σχέση με το ανοιγόκλειμα του ματιού.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!