ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz CLA 180d [test drive]

Η ελαφρά ανανεωμένη CLA παραμένει ένα από τα πιο μοντέρνα σχήματα της σημερινής αγοράς ενώ με τον πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου συνδυάζει μοναδικά το απαράμιλλο στιλ με απίστευτη οικονομία…

Mercedes-Benz-CLA-180d-caroto-test-drive-2016-5Όταν στις αρχές του 2013 χρόνια η Mercedes παρουσίασε μία τετράθυρη εκδοχή της A-Class κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η γερμανική εταιρία είχε… χτυπήσει σε μια πραγματική φλέβα χρυσού. Η CLA αποτέλεσε όχι μόνο μια ευχάριστη έκπληξη για το κοινό της εταιρίας με την ξεχωριστή και υπερμοντέρνα σχεδίασή της αλλά δημιούργησε ένα καινούργιο status στα μικρά premium sedan. Στα χρόνια που πέρασαν μέχρι σήμερα, η CLA αποτέλεσε μία σημαντική εμπορική επιτυχία για την Mercedes, καθώς όχι μόνο έφερε ζεστό χρήμα στα ταμεία της αλλά και ένα νέο δυναμικό πελατολόγιο.

Τα νέα για φέτος αφορούν κάποιες μικρές αλλαγές που έγιναν στην A-Class και όπως ήταν φυσικό πέρασαν και στην CLA. Οι αλλαγές αυτές εντοπίζονται κυρίως στην μάσκα, με κάποιες διαφοροποιήσεις στους προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα αλλά και την νέα γρίλια. Μικρές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό, όπου εκτός από την πιο μεγάλη κεντρική οθόνη και τα ανανεωμένα όργανα, τα πιο σημαντικά νέα αφορούν κάποιες νέες επενδύσεις στα καθίσματα και βελτιώσεις στον διάκοσμο. Επίσης έχουν βελτιωθεί οι δυνατότητες διασύνδεσης –υπάρχει Apple CarPlay, το αντίστοιχο σύστημα για Android και MirrorLink- και έχουν εμπλουτιστεί τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.

Από εκεί και πέρα η CLA παραμένει η μικρή Mercedes με το μοναδικό στιλ και την «αύρα» της μάρκας διάχυτη παντού. Έστω και αν βασίζεται στο πλαίσιο της A-Class καταφέρνει να κρύβει την καταγωγή της, δίνοντας την αίσθηση ενός μεγαλύτερου και πιο πολυτελούς sedan. Το αυτοκίνητο παραμένει μοντέρνο και επίκαιρο παρά το γεγονός ότι σε λίγο κλείνει πενταετία από την εμφάνισή του, ενώ και ο εξαιρετικός αεροδυναμικός συντελεστής του 0,23 ακόμα ψάχνει αντίπαλο σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Χωρίς αλλαγή παραμένουν και κάποια μικρά μειονεκτήματα που ήδη έχουμε εντοπίσει στο αυτοκίνητο. Όπως για παράδειγμα οι σχετικά περιορισμένοι χώροι για τους δύο πίσω επιβάτες (εδώ δεν μπορεί να κρυφτεί το υπόβαθρο της A-Class) οι οποίοι περιορίζονται ακόμα περισσότερο στον χώρο πάνω από τα κεφάλια τους λόγω σχεδίασης του αμαξώματος. Η σχεδίαση δημιουργεί μία ακόμα γκρίζα ζώνη, σε ότι αφορά την ορατότητα προς τα πίσω, η οποία είναι περιορισμένη και δυσκολεύει, ιδίως μέσα στην πόλη.

photos: panagiotis tritaris

Στον δρόμο η A-Class αποτελεί μία ακόμα επίδειξη των δυνατοτήτων της εταιρίας με ότι καταπιαστεί. Η CLA πατάει με σιγουριά και αυτοπεποίθηση, βασισμένη στο εξαιρετικό σετάρισμα των «ψαγμένων» αναρτήσεων αλλά και το στιβαρό πλαίσιό της. Είναι υπόδειγμα ευθυβολίας στον αυτοκινητόδρομο, καλύπτει σβέλτα και ακούραστα μεγάλες αποστάσεις, ενώ όταν και αν της ζητηθεί, θα βγάλει από μέσα της και ένα πιο σπορ χαρακτήρα που ταιριάζει απόλυτα με το υπερμοντέρνο και νεανικό αμάξωμά της.

Βέβαια για άλλη μια φορά σε δοκιμή μιας CLA θα παρατηρήσουμε ότι η άνεση από την ανάρτηση έχει κάποια «θέματα» με τους ελληνικούς δρόμους,, ιδίως στην περίπτωση που επιλέξει κανείς το setup του αυτοκινήτου της δοκιμής μας με τα 40άρια ελαστικά και τις 18άρες ζάντες. Σ’ αυτή την περίπτωση η ανάρτηση –κυρίως πίσω- είναι κάπως ξερή στις εγκάρσιες ανωμαλίες, στοιχείο που μπορεί μεν να μην κουράζει, είναι όμως κάτι που ξενίζει όσους περιμένουν συμπεριφορά αντίστοιχη των μεγαλύτερων μοντέλων της εταιρίας.

Αφήσαμε για το τέλος τον πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου ο οποίος είναι ίσως και το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο της έκδοσης. Οι 109 ίπποι που αποδίδει το τετρακύλινδρο σύνολο της Renault μοιάζουν λίγοι, και σε κάποιες περιπτώσεις όντως θα χρειαζόσουν λίγο παραπάνω δύναμη και να μην «ξεφουσκώνει» ψηλά. Όμως από την άλλη η ροπή των 260Nm είναι καλά μοιρασμένη, ενώ και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις επτά ταχύτητες, κάνει ότι μπορεί για να μην νιώσεις μειονεκτικά στα ταξίδια αλλά και στην κίνηση της πόλης.

Για εκείνο πάντως που δεν υπάρχουν δεύτερες σκέψεις είναι η οικονομία σε καύσιμο. Χάρη στην αεροδυναμική του αμαξώματος αλλά και την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου, το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο κινείται γύρω στα 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα (είδαμε και μέχρι 4,4 λίτρα σε λίγο πιο χαλαρή διαδρομή Αθήνα-Πάτρα). Ενώ μέσα στην πόλη, πρέπει να εξαντλήσεις όλη σου την αδιαφορία για την κατανάλωση (ή να κινείσαι μονίμως καθυστερημένος στα ραντεβού σου…) για να ξεπεράσεις τα 6 λίτρα.

Τιμές πραγματικά εξαιρετικές για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, οι οποίες –και αυτό είναι το σημαντικό- δεν αλλάζουν δραματικά αν αποφασίσει να πιέσεις ή να κινηθείς πέρα από τα όρια (όχι μόνο ταχύτητας αλλά και της αυτονόητης πλέον οικονομικής οδήγησης). Να μην ξεχνάμε επίσης ότι με από 98 γρ./χλμ σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (με μηχανικό κιβώτιο) τυγχάνει και πολύ ευνοϊκής μεταχείρισης σε ότι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας.

Συνοψίζοντας, οι μικρές αισθητικές επεμβάσεις στην CLA επικαιροποίησαν ένα σχέδιο που παραμένει τόσα χρόνια μετά σύγχρονο και αντικομφορμιστικό. Παρά το γεγονός ότι βασίζεται στην μικρή A-Class καταφέρνει σχεδόν σε όλους του τομείς να το κρύβει και να δείχνει ως μία μεγαλύτερη Μercedes, με τον δικό της όμως ξεχωριστό χαρακτήρα. Ο συνδυασμός της με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων προσθέτει ακόμα ένα έξτρα στοιχείο για να την επιλέξει κανείς, καθώς καταναλώσεις κάτω των πέντε λίτρων είναι βούτυρο στο ψωμί της. Συνολικά, η CLA ήταν και παραμένει μοναδική περίπτωση στην κατηγορία της, ενώ τα 32.600 ευρώ που ζητά ως τιμή εκκίνησης για την έκδοση με τον μικρό πετρελαιοκινητήρα και με υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού μοιάζουν απολύτως λογικά. Ένα πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο, μια καθαρόαιμη Mercedes που συνδυάζει ιδανικά το στιλ και την πολυτέλεια με την ουσία.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

ΜΕRCEDES-BENZ CLA 180d  7G-DCT (Facelift) – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 80 kW (109 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 3,9 / 4,7 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 877 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 225/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.630 x 1.777 x 1.432 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.549/1.547 mm
Μεταξόνιο 2.699 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Απόβαρο 1.465 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.600€ (με μηχανικό κιβώτιο)

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!