ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz SLC 180 [test drive]

Mercedes-Benz-SLC-caroto-test drive 2016 (8)

Ανανεωμένη τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε όνομα, η νέα, ανοικτή SLC παίρνει τα σκήπτρα από την SLK και συνεχίζει στο ίδιο, ποιοτικό μοτίβο…

Γιατί SLC; Δεν είναι ότι μετά από τρεις γενιές η Mercedes αποφάσισε ότι χρειαζόταν μία ανανέωση αλλά, πολύ απλά, γιατί έτσι προστάζει το νέο σύστημα ονοματοδοσίας της φίρμας. SL για το ότι πρόκειται για ανοικτό μοντέλο και C γιατί ανήκει στη μεσαία κατηγορία… Τι άλλο αλλάξει όμως μαζί με το όνομα; Στην πράξη όχι πολλά, αφού η SLC δεν αποτελεί καινούριο μοντέλο αλλά ανανέωση της τελευταίας γενιάς SLK. Υπάρχουν όμως μικροδιαφορές που ο υποψήφιος ιδιοκτήτης θα εκτιμήσει. Όπως για παράδειγμα η επανασχεδιασμένη μάσκα, τα LED φωτιστικά σώματα και οι εντονότεροι θόλοι των τροχών, που δίνουν στο τελικό αποτέλεσμα περισσότερο κύρος και δυναμισμό.

Την ίδια αίσθηση αποπνέει και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, που είναι προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια. Αν ρωτάτε τι τραβάει αρχικά το μάτι, αυτό είναι οι κόκκινες ζώνες ασφαλείας, που δίνουν ένα ξεκάθαρο, νεανικό χαρακτήρα. Οι ποιοτικές δερμάτινες επενδύσεις, οι μεταλλικές επιφάνειες του ταμπλό, η έγχρωμη κεντρική οθόνη 7 ιντσών αλλά και το όμορφο, flat bottom τιμόνι με τα paddles για την αλλαγή των σχέσεων, συμπληρώνουν την όλη εικόνα.

Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται εύκολα για κάθε σωματότυπο, ενώ η άνεση του καθίσματος διατηρείται σε ισορροπία με την πλευρική στήριξη. Κάτι μάλιστα που θα εκτιμήσουν οι «κλασικοί» φίλοι των roadster είναι ότι το πλαίσιο του παρμπρίζ δεν βρίσκεται πάνω από το κεφάλι του οδηγού αλλά αρκετά μπροστά, οπότε δεν στερεί την αίσθηση της ελευθερίας, όταν το αυτοκίνητο κινείται open top. Αναφορικά με την οροφή, ανοίγει γρήγορα, ακόμα και εν κινήσει, με ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα. Η αναδίπλωσή της γίνεται στο διαμέρισμα των αποσκευών, περιορίζοντας το διαθέσιμο χώρο από τα -εξαιρετικά για την κατηγορία- 335 λίτρα στα 225 λίτρα.

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο, η SLC δίνει μία αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς. Χάρη στο ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο, στις αναρτήσεις που παρακολουθούν με ακρίβεια το ανάγλυφο του δρόμου και στην άφθονη πρόσφυση από τα super sport ελαστικά της Bridgestone, δύσκολα θα βρει κανείς κάτι μεμπτό. Επιπλέον, υπάρχει και το Dynamic Select, όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το προφίλ οδήγησης που του ταιριάζει. Οι πέντε επιλογές έχουν ως εξής, Eco, Comfort, Sport, Sport+ και individual, με την πρώτη να περιορίζει κάπως την κατανάλωση και την τελευταία να ρυθμίζεται με βάση τις επιλογές του χρήστη.

Από την εμπειρία μας θα πούμε πως οι Comfort και Sport είναι ίσως οι πιο ισορροπημένες επιλογές, ενώ η Sport + αποτελεί έκπληξη για το πόσο πιο «ζωντανό» κάνει το αυτοκίνητο, ταυτόχρονα όμως το κάνει και πιο νευρικό, τουλάχιστον στην αίσθηση που περνάνε οι αναρτήσεις. Το σύστημα διεύθυνσης με τη σειρά του, σκληραίνει κατά το δοκούν και μεταφέρει αρκετή πληροφόρηση, δυστυχώς όμως έχει μέτρια επαναφορά και αυτό θα ενοχλήσει κάπως στις καθημερινές μετακινήσεις. Όσο για τα φρένα, είναι αποδοτικά και κάνουν καλά τη δουλειά τους, ακόμα και αν κανείς τα καταπονήσει.

Περνώντας στον κινητήρα, η SLC 180 εφοδιάζεται με το γνωστό 1.600άρι μοτέρ της Mercedes, απόδοσης 156 ίππων. Αυτοί δεν είναι πολλοί αλλά δεν είναι και λίγοι, αφού κατορθώνουν να διαχειριστούν αξιοπρεπώς το βάρος του αυτοκινήτου και να χαρίσουν ικανοποιητικές επιδόσεις. Για όσους θεωρούν ότι θα πηγαίνουν συνεχώς με το πλάι, αυτό δεν πρόκειται να γίνει. Από την άλλη, όμως, έχουν τη δυνατότητα να κινούνται σβέλτα παντού, χωρίς πολύ κόπο.

Το θετικό τράβηγμα από χαμηλά και ο γραμμικός, πολιτισμένος χαρακτήρας του κινητήρα προσθέτουν σαφώς πόντους στο όλο σύνολο. Πόντους προσθέτει και το εννιάρι, αυτόματο κιβώτιο, που επιτυγχάνει γρήγορες και ομαλές αλλαγές, είναι κοντό όσο πρέπει στις πρώτες σχέσεις και μακραίνει στις μεγάλες, ώστε να εξασφαλίζει την απαιτούμενη οικονομία στην εθνική.

Με τα πολλά, η νέα SLC, ακόμα και στη μικρή εκδοχή SLC 180, δείχνει να αξίζει τα λεφτά της. Έχει χαρακτήρα, είναι άνετη, ποιοτική και, φυσικά, συνοδεύεται από μία μεγάλη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού, για να τη φέρει κανείς στα μέτρα του, με βάση τα γούστα αλλά και το πορτοφόλι που διαθέτει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz SLC 180 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.595 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 73,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 115 kW (156 PS) / 5.300 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.200-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1 sec
Τελική ταχύτητα 223 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,3 / 5,6 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 697 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 128 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Aυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza S001, Ε: 225/40 R18/, Π: 245/35 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.133×1.810×1.301 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.559/1.565 mm
Μεταξόνιο 2.430 mm
Χώρος αποσκευών 225-335 lt
Απόβαρο 1.435 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 48.010 €

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!