ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Kuga 1.5 TDCi [test drive]

Το Kuga επιστρέφει ανανεωμένο στα σημεία και με ένα εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα στα 1.500 κ.εκ. την στιγμή που η κατηγορία των SUV βρίσκεται σε κατάσταση limit-up!

Ford Kuga TDCi 120hp caroto test drive 2016 (2)Πραγματικός χαμός γίνεται στην κατηγορία των κόμπακτ SUV αφού μετά από αρκετές αφίξεις νέων μοντέλων (όπως τα Audi Q2, Seat Ateca και Peugeot 3008, σύντομα η σχετική δοκιμή) έρχεται να προστεθεί το πιο ώριμο, αλλά ριζικά ανανεωμένο Kuga. Οπτικά τα νέα στοιχεία εντοπίζονται στη νέα και μεγαλύτερη τραπεζοειδή μάσκα με τους προβολείς ομίχλης τοποθετημένους στα άκρα, ενώ υπάρχουν προαιρετικά ενεργητικοί προβολείς bi-xenon. Επανασχεδιασμένο και με μία… αμερικάνικη διάθεση είναι και το πίσω μέρος με τα νέα φωτιστικά σώματα, υπάρχουν νέας σχεδίασης ζάντες από 17 έως 19 ίντσες, ενώ γενικότερα το αμάξωμα του Kuga καταφέρνει να δείχνει πιο δυναμικό και κομψό.

Από την στιγμή που δεν υπάρχουν αλλαγές στις διαστάσεις του αμαξώματος οι χώροι για τους επιβάτες είναι οι γνωστοί πολύ καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας με το πορτμπαγκάζ των 456 λίτρων να έχει καλή σχεδίαση για να χωρέσει αρκετά μπαγκάζια. Το ταμπλό έχει ανανεωθεί σε αρκετά σημεία και η ποιότητα κατασκευής έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο. Στο μέσο υπάρχει μία οθόνη αφής 6,5 ή 8’’ που συνδυάζει με το σύστημα διασύνδεσης SYNC 3 με πλήρη υποστήριξη smartphone, εφαρμογών (apps), φωνητικών εντολών, καθώς και λειτουργία navi. Σημαντική είναι και η κλήση έκτακτης ανάγκης (Emergency Assistance) την οποία η εταιρία παρέχει δωρεάν για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου.

photos: gkaragiorgakis

Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η πλούσια ST Line με την οποία ταξιδέψαμε έως τον χιονισμένο Επτάλοφο. Αν και προσθιοκίνητο και με ασφάλτινα λάστιχα το Kuga δεν έχει κανένα πρόβλημα στα περάσματα από βατούς χωματόδρομους, ενώ στη διάρκεια του ταξιδιού τα επίπεδα θορύβου και κύλισης βρίσκονται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Σημαντικά βελτιωμένη είναι και η άνεση, όπως και το κράτημα, αφού η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων έχει αυξημένη δυσκαμψία με νέους συνδέσμους και εσωτερικούς αποσβεστήρες κραδασμών με μία αρχιτεκτονική που δεν διαφέρει από τις τετρακίνητες εκδόσεις (με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη μετάδοσης). Στις στροφές και στο όριο υπάρχει έλεγχος Cuve Control (αποτρέπει την απώλεια σε περίπτωση που ο οδηγός μπει με υπερβολική ταχύτητα) και torque vectoring (επιβραδύνει τον εσωτερικό τροχό για καλύτερη σταθερότητα και είσοδο).

Φυσικά το ενδιαφέρον στο Kuga της δοκιμής μας μετατοπίζεται κάτω από το καπό και συγκεκριμένα στον 1.5 TDCi που γνωρίζουμε ήδη από τα Focus, C-MAX και Mondeo. Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους πετρελαιοκινητήρες της αγοράς (με μεταβλητής συμπίεσης turbo, νέα αντλία και μπεκ 8 οπών) που αποδίδει 120 άλογα και 270 Nm ροπής (εκπομπή 115 γρ. CO2/χλμ.) ξεδιπλώνοντας την απόδοση του από χαμηλή και με στρωτό τρόπο. Τραβά καλά από χαμηλά και μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. δεν δείχνει να μασάει, ενώ σύμμαχος στην εξαιρετικό συνδυασμό είναι το 6άρι κιβώτιο (υπάρχει και αυτόματο διπλόδισκο Powershift από 27.666€ με CO2 στα 124 γραμμάρια) με την πολύ καλή κλιμάκωση και τον ακριβέστατο επιλογέα στα κουμπώματα.

Από πλευράς κατανάλωσης και δίχως να λυπηθούμε το γκάζι είδαμε το trip computer να κυμαίνεται μεταξύ 7,0-7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ από πλευράς επιδόσεων το Kuga τα καταφέρνει μια χαρά για τα κιλάκια του (ας μην ξεχνάμε πως δεν πρόκειται για ένα νέο ελαφρύτερο σασί). Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και ίσως λίγο παραπάνω βάρος από ότι θα περίμενες, ο συμπλέκτης είναι προοδευτικός και γενικότερα το Kuga δεν αποκλίνει από τον κανόνα της ευχάριστης οδηγικής συμπεριφοράς που διακρίνει σχεδόν κάθε Ford (τολμώ να πω από το μικρότερο Ka+ έως την νταρντάνα Mustang!).

Συνοψίζοντας το Ford Kuga έρχεται την κατάλληλη στιγμή να μπει σφήνα στον ανταγωνισμό με ένα μοτέρ που ουσιαστικά επαναπροσδιορίζει με ακρίβεια το στίγμα του μοντέλου στον χάρτη. Τα από 25.840€ δεν ακούγονται ούτε λίγα, ούτε πολλά (υπάρχει και η φτηνότερη έκδοση 1.5 Ecoboost 150hp από 22.095€) δεδομένου του υπερπλήρη εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας του Kuga που διαθέτει από αυτόνομη πέδηση Active City St0op, αυτόματο παρκάρισμα, πολυετή εγγύηση για μηχανικά μέρη, ή έξυπνο κλειδί παραμετροποίησης κ.α. Εδώ θα βρείτε αναλυτικά τον εξοπλισμό και τις τιμές πώλησης του νέου Ford Kuga.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Kuga 1.5 TDCi FWD – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,5 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.500-2.000 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,7 sec
Τελική ταχύτητα 173 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,4 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 923 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 115 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact, 235/50 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.531 x 1.838 x 1.694 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.573/1.694 mm
Μεταξόνιο 2.690 mm
Χώρος αποσκευών 456-1.653 lt
Απόβαρο 1.591 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 25.840€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!