Ποιος είπε ότι τα στέισον είναι μόνο για οικογενειάρχες; Με τέτοια εμφάνιση και με ένα diesel κινητήρα 160 ίππων, το Astra Sports Tourer κάθε άλλο παρά περνάει απαρατήρητο…
Και αυτό το τελευταίο, έχει πολλές εκφάνσεις. Κατ’ αρχήν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,7 μέτρα, σαφώς μεγαλύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Άρα και με σοβαρούς εσωτερικούς χώρους, που μπορούν να μεταφέρουν άνετα 5 επιβάτες και 540 λίτρα αποσκευών. Κατά δεύτερον, η όποια μεταφορά γίνεται με στιλ, αφού η αισθητική του νέου Astra αναμειγνύει την πολυτέλεια με το δυναμισμό, δίνοντας, οπτικά, ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Τέλος, δεν σας φτάνουν αυτά, υπάρχει και η άφθονη δύναμη του κινητήρα, που σίγουρα θα χαρίσει χαμόγελα, όχι μόνο την πρώτη αλλά και κάθε μέρα, είτε οδηγείτε προς τη δουλειά, είτε σε κάποια πιο απαιτητική διαδρομή.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, ο νέος bi-turbo της Opel δείχνει να έχει άφθονη ροπή από χαμηλά, γραμμική λειτουργία και δύναμη που συνεχίζει να δίνει μέχρι και στα κόκκινα του στροφομέτρου. Ο θόρυβος είναι λίγο τσιμπημένος, όταν ανέβουν οι στροφές αλλά τίποτα ιδιαίτερο. Αντίστοιχα και η κατανάλωση διατηρείται σε καλά επίπεδα, δεδομένου του βάρους και της ισχύος του συνόλου.
photos: nmarinopoulos
Αυτό όμως που πραγματικά εκπλήσσει ευχάριστα είναι όταν ο οδηγός πατήσει το κουμπί sport. Αυτομάτως βελτιώνεται αισθητά η απόκριση στο γκάζι και σου δίνει την εντύπωση ότι πλέον οδηγείς ένα αυτοκίνητο τουλάχιστον 200 κιλά ελαφρύτερο. Πρακτικά, η απόλαυση στην οδήγηση είναι κάτι που λίγοι κινητήρες diesel μπορούν να παραδεχτούν ότι προσφέρουν… Είτε από στάση, είτε εν κινήσει, τα χιλιόμετρα μαζεύονται με ευκολία. Την καλή γενικά εικόνα συμπληρώνει το ακριβές, με σωστή κλιμάκωση, μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων.
Στο δρόμο το Astra Sports Tourer δεν δείχνει να έχει μεγάλες αποκλίσεις από τα πεντάθυρα Astra. Σταθερό, ευθύβολο στις υψηλές ταχύτητες, με αρκετά περιθώρια πρόσφυσης (εν μέρει λόγω των 18¨ τροχών) και ουδέτερη οδική συμπεριφορά, δεν πρόκειται να προβληματίσει σε καμία περίπτωση. Το τιμόνι μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού στο δρόμο, χωρίς όμως να προσφέρει ιδιαίτερη αίσθηση. Τα φρένα, με τη σειρά τους, δείχνουν αντάξια των περιστάσεων. Όσο για τις αναρτήσεις, είναι ένα κλικ πιο σφιχτές από το κανονικό. Διατηρούν σε λογικά επίπεδα τις κλίσεις του αμαξώματος και παράλληλα απορροφούν αξιοπρεπώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας μία καλή ποιότητα κύλισης.
Η συγκεκριμένη, πάντως, έκδοση, των 160 ίππων, δεν ικανοποιεί το χρήστη μόνο με τα οδηγικά της χαρακτηριστικά. Εντός, προσφέρει ένα όμορφο σαλόνι, με καλής ποιότητας υλικά και προσεγμένο εργονομικά σχεδιασμό. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται πλήρως, ενώ το κάθισμα προσφέρει καλή πλευρική στήριξη. Καλή, τηρουμένων των αναλογιών, είναι και η περιμετρική ορατότητα. Αναφορικά με τον εξοπλισμό, η έκδοση Dynamic στην οποία προσφέρεται είναι υπερπλήρης, με σύστημα πλοήγησης, Bluetooth, αυτόματο κλιματισμό, συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού, αποφυγής σύγκρουσης κ.λπ.
Το μόνο, τελικά, που μπορεί να φανεί αρνητικό στη συγκεκριμένη έκδοση είναι το κόστος κτήσης, αφού τα 26.800 ευρώ που ζητά ως αντίτιμο δεν είναι και λίγα. Βέβαια, κρίνοντας από τα όσα προσφέρει, τον εξοπλισμό, την ασφάλεια, την ποιότητα αλλά και την ισχύ του μηχανικού συνόλου, αυτό το κόστος είναι μάλλον λογικό. Αν λοιπόν θέλετε χώρους και παράλληλα σας αρέσει να κινείστε σβέλτα, εδώ θα βρείτε όλα όσα ψάχνετε…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL
Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 160 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,7 x 80,1 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 118 kW (160 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 350Nm (35,7 kgm) / 1.500-2.250 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση VNG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 220 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,7 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,2 / 4,2 / 3,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 48 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 716 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 112 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας (σε διάταξη Watt) | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Turanza T001, 225/40 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.702×1.809×1.510 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.544/1.558 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.662 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 540-1.630 lt | |||
Απόβαρο | 1.435 | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.800€ |