ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο KIA Rio στην Πορτογαλία!

Kia Rio Lisbon test Drive 2017 (4)

Η 4η γενιά Kia Rio θα λανσαριστεί στην ελληνική αγορά το ερχόμενο καλοκαίρι σε πέντε εκδόσεις κινητήρων και με τιμή πώλησης που θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές…

Kia Rio Lisbon test Drive 2017 (1)Στους επόμενους μήνες η κορεατική εταιρία αναμένεται να επιστρέψει δυνατά στις μικρές κατηγορίες ρίχνοντας στην εγχώρια αγορά από τις αρχές Ιουνίου το ολοκαίνουργιο Picanto μαζί με το νέο Rio (νωρίτερα θα λανσαριστεί και το νέο Kia Soul). Για το τελευταίο ταξιδέψαμε μέχρι την Λισαβόνα για μία πρώτη επαφή και από κοντά είναι πασιφανές πως έχει διατηρηθεί μεν το βασικό σχεδιαστικά καλούπι, αλλά σχεδιαστικά εξελιχθεί με τέτοιο βαθμό που να αναδεικνύεται ως ένα όμορφο και με νεανική προσέγγιση αυτοκίνητο. Το οποίο σε μήκος φτάνει τα 4,065 μέτρα (+ 15 χλστ.), το ύψος των 1,45 μέτρων έχει μειωθεί ελάχιστα (-5 χλστ.), ενώ το αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα βασίζεται σε πλατφόρμα με μεταξόνιο 2,58 μέτρων (+10 χλστ.).

Kia-Rio-2017-1024-16Εν ολίγοις το νέο Rio μεγάλωσε ελαφρώς σε διαστάσεις διατηρώντας την αστική του ευελιξία, ενώ παράλληλα η πιο «καθαρή» άποψη του ταμπλό με την μεγάλη και εύχρηστη στην αφή οθόνη, δημιουργεί ένα από τα πιο πολυτελή στο μάτι εσωτερικά στην κατηγορία. Μάλιστα το ταμπλό και γενικότερα το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από ποιοτικά υλικά με πολύ καλή συναρμογή και δείχνει ως ένα από τα πιο όμορφα και καλοφτιαγμένα που παραπέμπει κάλλιστα σε ακριβότερα και μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα.

Στον τομέα της πρακτικότητας υπάρχουν περισσότερες και πιο καλοσχεδιασμένες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί και θα βολευτούν με σχετική άνεση δύο ενήλικες στα πίσω καθίσματα και με αρκετό αέρα για τα γόνατα. Παράλληλα μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες μίας μικρής οικογένειας χάρη και στο πορτμπαγκάζ των 325 λίτρων (+37 σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο) που έχει σωστό σχήμα ώστε να χωρούν βολικά αποσκευές και μπαγκάζια.

Το νέο KIA Rio βασίζεται στο πλαίσιο του Hyundai i20 με τους ειδικούς να έχουν ενισχύσει διάφορα σημεία του σασί ώστε το αυτοκίνητο να διαφοροποιείται δυναμικά από το πιο «soft» Hyundai. Η γκάμα των κινητήρων με την οποία θα διατεθεί στην χώρα μας το νέο Rio περιλαμβάνει πέντε εκδόσεις με στάνταρτ το start/stop: την ατμοσφαιρική 1.2 με 84 ίππους, την τούρμπο 1.0 T-GDI με 100 και 120 ίππους και τις ντίζελ 1.4 CRDi με 77 και 90 άλογα και 6άρι σασμάν.

Kia Rio Lisbon test Drive 2017 (2)Ο νέο turbo 1.000άρης βενζινοκινητήρας που ήδη «δοκιμάζεται» στο Ceed χαρακτηρίζεται από την τυπική τρικύλινδρη χροιά του και την ροπάτη λειτουργία του από τις χαμηλές στροφές. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή, οι ρεπρίζ ευνοούνται από την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου με τις πέντε σχέσεις, ενώ η ισχυρότερη εκδοχή του ίδιου μοτέρ με τους 120 ίππους συνδυάζεται με 6άρι. Εξαιρετική δουλειά έχουν κάνει οι Κορεάτες και στην ντίζελ έκδοση με τους 90 ίππους με το μοτέρ να μην κάνει θόρυβο και να είναι στρωτό σε λειτουργία.

Θετική έκπληξη αποτελεί το στήσιμο του αυτοκινήτου που είναι τόσο σφιχτό όσο χρειάζεται για να είναι διασκεδαστικό στον δρόμο και τόσο μαλακό όσο πρέπει για να διασφαλίζονται τα επίπεδα άνεσης που θα περίμενες (αν και ανάρτηση της έκδοσης First Edition με τις 17άρες ζάντες θα μπορούσε να έχει καλύτερη απόσβεση). Γενικά το set-up του νέου Rio θα έλεγα πως έχει ταιριάζει γάντι στο οδηγικό στιλ ενός Ευρωπαίου με το ηλεκτρομηχανικό υποβοηθούμενο τιμόνι να έχει καλή ακρίβεια και να είναι ελαφρύ όσο πρέπει ώστε το αυτοκίνητο να είναι ευκολοδήγητο στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ βαραίνει στις υψηλότερες.

Kia Rio Lisbon test Drive 2017 (3)Ακολουθώντας το πρότυπο ενός άρτια εξοπλισμένου σύγχρονου μοντέλου το νέο Rio δεν διαθέτει τίποτε λιγότερο από ότι προτάσσει ο ανταγωνισμός του. Έτσι, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού η λίστα με τα συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνει ηλεκτρονικά όπως η αυτόνομη πέδηση, η προειδοποίηση για διερχόμενους πεζούς, η διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας… μέχρι και έξυπνο ESP που υποδεικνύει «διόρθωση» στο τιμόνι.

Από την στάνταρ έκδοση εξοπλισμού περιλαμβάνει όλα τα βασικά και πλήρη διασύνδεση με smartphone, ενώ η οθόνη 7 ιντσών υπάρχει στις πλουσιότερες εκδόσεις με σύστημα keyless και 17άρες ζάντες, ενώ κίνητρο για την απόκτηση κάθε μοντέλου της KIA αποτελεί η 7ετής εγγύηση. Αλλά περισσότερα θα έχουμε να πούμε αρχές καλοκαιριού και από την σχετική δοκιμή του αυτοκινήτου στους ελληνικούς δρόμους, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως το τωρινό Rio με τον ντίζελ των 1.100 κ.εκ. θα διατίθεται από 11.990 ευρώ μέχρι εξαντλήσεως αποθεμάτων (εδώ ο νέος τιμοκατάλογος της KΙΑ, εδώ όλων των νέων μοντέλων).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!