ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda Jazz 1.3 CVT vs Honda HR-V 1.5 CVT [test drive]

Honda Jazz HR-V CVT versions caroto test drive 2016 (1)

Δύο αυτοκίνητα που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Με ένα όμως κοινό, το κιβώτιο CVT, το οποίο αξίζει να δούμε πως ανταπεξέρχεται, σε δύο ξεχωριστές κατηγορίες.

Προτού όμως περάσουμε στο προκείμενο, αξίζει να κάνουμε μία μικρή εισαγωγή στα κιβώτια συνεχώς εναλλασσόμενων σχέσεων (CVT, Continuously Variable Transmission). Πρόκειται για διατάξεις όπου, χοντρικά, δύο τροχαλίες μεταβαλλόμενης διαμέτρου ενώνονται με έναν ιμάντα. Η μεταβολή αυτή της διαμέτρου επηρεάζει άμεσα τη σχέση υποπολλαπλασιασμού της μετάδοσης και έτσι, πρακτικά, με ένα τέτοιο κιβώτιο, μπορούμε να πετύχουμε άπειρες σχέσεις. Στα θετικά θα πρέπει να αναφέρουμε ότι μπορεί να διατηρεί τις στροφές του κινητήρα σταθερές, ασχέτως της ταχύτητας κίνησης, ενώ στα αρνητικά το γεγονός ότι η απόδοσή τους (συνήθως στο 88%) είναι χαμηλότερη από αυτή των μηχανικών κιβωτίων. Για περισσότερα, προτείνουμε να διαβάσετε ένα παλαιότερο, εκτενές άρθρο μας, εδώ.

Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε στο χέρι δύο σύγχρονες προτάσεις, ένα super mini και ένα SUV, εξοπλισμένα με ανάλογα κιβώτια. Αμφότερα διαθέτουν δύο ρυθμίσεις λειτουργίας, Drive και Sport, ενώ φέρουν επίσης paddles πίσω από το τιμόνι. Τα τελευταία ενεργοποιούν κάποιες προεπιλεγμένες σχέσεις, προσομοιώνοντας έτσι τη λειτουργία ενός τυπικού αυτόματου κιβωτίου, για όσους το προτιμούν. Για μεν το Jazz, το CVT κιβώτιο συνδέεται με ένα εύστροφο κινητήρα 1.3 λίτρων και 103 ίππων. Το H-RV, με τη σειρά του, διαθέτει ένα ελαφρά μεγαλύτερο σύνολο, 1.5 λίτρων, με 130 ίππους ισχύος.

photos: nmarinopoulos

Ξεκινώντας από τα θετικά και στις δύο περιπτώσεις έχουμε την άνεση και ευκολία που προσφέρει κάθε αυτόματο κιβώτιο. Απλά βάζεις τον επιλογέα στη θέση D και δεν ξανασχολείσαι με την αλλαγή των σχέσεων… Εδώ βέβαια, έχουμε ένα ακόμα πλεονέκτημα, ότι δεν νιώθεις καμιά υστέρηση ή κενό ισχύος στις αλλαγές αφού, πρακτικά, δεν υπάρχουν τέτοιες. Όσο πατάς το γκάζι, τόσο ρυθμίζονται οι στροφές του κινητήρα και, ακολούθως, το όχημα διατηρεί την ταχύτητά του ή επιταχύνει.

Στην πράξη, βέβαια, υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. Για το μεν Jazz δείχνει να έχει γίνει πολλή δουλειά, αφού ο συνδυασμός κινητήρας/ κιβώτιο λειτουργεί υποδειγματικά. Παρότι μιλάμε για ένα ατμοσφαιρικό 1300άρι, δεν παρατηρείται ιδιαίτερο κενό ισχύος χαμηλά, ενώ το όλο σύνολο δείχνει αρκετά σβέλτο, γεγονός που θα ικανοποιήσει τον οδηγό. Οι μετακινήσεις γίνονται απροβλημάτιστα και η συνεχής ρύθμιση των στροφών -στα βέλτιστα για την κατανάλωση επίπεδα- μπορούν να κάνουν τη διαφορά, στο τέλος της μέρας.

Αναφορικά με το HR-V, το CVT κιβώτιο ταιριάζει εξίσου καλά με τον cruising χαρακτήρα του μοντέλου, υπάρχουν όμως και κάποια μελανά σημεία. Αρχής γενομένης από το θόρυβο που εισέρχεται στην καμπίνα, από τα 80 χλμ./ώρα και πάνω, είναι περισσότερος από όσο θα θέλαμε. Παράλληλα, η συνεργασία του δεξιού πεντάλ με τις στροφές του κινητήρα και την μεταβολή των σχέσεων του κιβωτίου έχει ορισμένα μελανά σημεία. Για παράδειγμα, πιέζοντας ελαφρά περισσότερο το γκάζι, ο κινητήρας δεν ανεβάζει στροφές αλλά περιμένει από το κιβώτιο να επιταχύνει, πράγμα που παίρνει χρόνο. Και με βαθύτερο πάτημα όμως, οι στροφές ανεβαίνουν κλιμακωτά και όχι γραμμικά, δημιουργώντας έτσι ένα λίγο παράξενο συναίσθημα.  Στημένο βέβαια και αυτό με προτεραιότητα στην κατανάλωση, τα καταφέρνει πολύ καλά γενικά, χωρίς να του λείπει η απαιτούμενη δύναμη για μία συμβατική χρήση.

Κατά τα άλλα, πρόκειται για δύο μοντέλα με εξαιρετικές μεταφορικές δυνατότητες, το καθένα στην κατηγορία του. Πέρα από τους πλούσιους εσωτερικούς χώρους, εξασφαλίζουν υψηλή ποιότητα κύλισης και άνεση, ενώ αισθητικά φέρουν αρκετές ομοιότητες. Τα υλικά που χρησιμοποιούν εντός είναι προσεγμένα ενώ πολύ καλή είναι και η ποιότητα συναρμογής. Από άποψης εξοπλισμού, συναντάμε μία μεγάλη, κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και διάφορα άλλα που ξεπερνούν το μέσο όρο της κάθε κατηγορίας. Όσο για το οδηγικό κομμάτι, όπως μπορείτε να διαβάσετε και στις αντίστοιχες δοκιμές του Honda Jazz εδώ και του Honda HR-V εδώ, μόνο καλά μπορούν να ειπωθούν.

Εν κατακλείδι, η επιλογή ενός CVT κιβωτίου δεν είναι κακή, από άποψη άνεσης και οικονομίας. Υπάρχει βέβαια και ο αντίλογος των αυτόματων κιβωτίων, ο οποίος όμως θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει θέμα ενός επόμενου συγκριτικού.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Honda Jazz 1.3 CVT Honda HRV 1.5I-VTEC CVT
Κυβισμός 1.318 cc 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0×78,7 mm 73,0×89,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 75 kW (102 PS) / 6.000 rpm 96 kW (130 PS) / 6.600 rpm
Ροπή 123 Nm (12,5 kgm) / 5.000 rpm 155 Nm (15,8 kgm) / 4.600 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0 sec 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 183 km/h 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km 7,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,3/ 4,6 / 4,1 lt/100 km 6,3 / 5,4 / 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 645 km 675 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 106 g/km 120 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων τύπου CVT Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων τύπου CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 185/60 R15 Michelin Energy Saver, 215/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.995×1.694×1.525 mm 4.294×1.772×1.605 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.483/1.472 mm 1.535/1.540 mm
Μεταξόνιο 2.530 mm 2.610 mm
Χώρος αποσκευών 354-1.314 lt 393-1.533lt
Απόβαρο 1.098-1.132 kg 1.249-1.332 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 19.500€ (15.360€ με μηχανικό κιβώτιο)

από 28.000€ (από 22.575€ με μηχανικό κιβώτιο)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!