Επιτυγχάνοντας μία ισορροπία ανάμεσα στην ισχύ και στην οδική συμπεριφορά, η κορυφαία έκδοση του Fiesta είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς…
Έχοντας μείνει απόλυτα ικανοποιημένοι από το μικρότερο Fiesta ST των 170 ίππων, τη δοκιμή του οποίου μπορείτε να διαβάσετε εδώ, δεν αμφιβάλλαμε ούτε στιγμή για το ποιόν του συγκεκριμένου. Η επαφή μας με το ST200, απλά, επιβεβαίωσε το αναμενόμενο. Το κορυφαίο Fiesta σηκώνει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη, όχι μόνο για τη Ford αλλά και για ολόκληρη την κατηγορία.
Το μεγαλύτερο προσόν του συγκεκριμένου μοντέλου είναι πιθανά το ότι δεν χρειάζεται χρόνος προσαρμογής σε αυτό. Κάτι σαν USB αλλά σε αυτοκίνητο… Κουμπώνεις στο σφιχτό bucket της Recaro, ρυθμίζεις το τιμόνι στην απόσταση και στο ύψος που θες, πατάς το κουμπί εκκίνησης του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα και πυροβολάς από το πρώτο λεπτό, λες και το οδηγείς χρόνια. Είναι τόσο άμεσο, τόσο φιλικό και ακριβές στις κινήσεις του που μια τέτοια συμπεριφορά θα ζήλευαν και μεγαλύτερες, ακριβότερες και πιο ισχυρές προτάσεις.
Ξεκινώντας από τις αναρτήσεις, είναι ακόμα σκληρότερες από το ST των 180 ίππων, με στόχο την ελαχιστοποίηση των κλίσεων στις στροφές. Εάν κανείς το πιέσει, το αυτοκίνητο θα σηκώσει τον πίσω εσωτερικό τροχό, θα αξιοποιήσει όλη την πρόσφυση που μπορούν να δώσουν τα Potenza και, τελικά, θα στρίψει ουδέτερα, αποδεικνύοντας ότι οι δυνατότητές του φτάνουν πολύ πάνω από τα όρια του μέσου οδηγού και σίγουρα δεν μπορούν να εξαντληθούν εκτός πίστας.
photos: nmarinopoulos
Σε αυτό βοηθάει και το -επίσης βελτιωμένο- τιμόνι. Μικρό σε διάμετρο, με καλό πιάσιμο και μόλις 2,1 στροφές από άκρη σε άκρη, δίνει όλη την απαιτούμενη πληροφόρηση και ταυτόχρονα χαράζει με εξαιρετική ακρίβεια την πορεία του αυτοκινήτου, σε κάθε διαδρομή. Μικρή αλλά σημαντική λεπτομέρεια εδώ, το πόσο καλά περνάει η ισχύς στον μπροστινό άξονα, χάρη στο torque vectoring, χωρίς περιττά σπιναρίσματα και χωρίς να επηρεάζεται πρακτικά από την κλίση των τροχών.
Περνώντας στον κινητήρα, το σύνολο των 1.6 λίτρων έχει δεχτεί τις βελτιώσεις των μηχανικών της Ford, ανεβάζοντας έτσι την ισχύ του στους 200 ίππους και τη ροπή του στα 290 Nm. Χάρη στη λειτουργία overboost μάλιστα, για ένα περιορισμένο διάστημα 20 δευτερολέπτων τα νούμερα αυτά ανεβαίνουν στους 215 ίππους και 320 Nm. Χαμηλά δεν θα ενθουσιάζει, είναι όμως παραπάνω από αρκετό για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Εκεί που πραγματικά φαίνεται η διαφορά είναι μετά τις 2.500-3.000 σ.α.λ. μέχρι και τον κόφτη, που ξεδιπλώνει γραμμικά τις αρετές του και παράλληλα γεμίζει την καμπίνα με έναν όμορφο, αρρενωπό ήχο. Στα θετικά θα πρέπει να υπολογίσει κανείς την αμεσότητα στο γκάζι, όχι όμως και την κατανάλωση αφού, κακά τα ψέματα, όλα αυτά τα άλογα χρειάζονται αρκετή βενζίνη.
Αυτό ίσως και να είναι το μεγαλύτερο αρνητικό στην καθημερινή χρήση του ST200, παρότι θα κάψει λιγότερο από σχεδόν όλα τα δίλιτρα των 200+ ίππων. Λίγο θα ταλαιπωρηθεί κανείς και από τις αναρτήσεις, που διαβάζουν μεν το ανάγλυφο του δρόμου αλλά δεν καταφέρνουν να απορροφήσουν με επιτυχία μεγάλες λακούβες και σαμαράκια. Μέχρι εκεί όμως. Κατά τα άλλα το κορυφαίο Fiesta διατηρεί τους απαραίτητους χώρους και, επιπλέον, προσφέρει ένα πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Για όσους λοιπόν αναζητούν ένα πρακτικό αυτοκίνητο σε λογική τιμή, που όμως θα μπορεί να τους χαρίσει και μεγάλες στιγμές πίσω από το τιμόνι, αυτό είναι σίγουρα μια καλή επιλογή.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD
Ford Fiesta ST 200 – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.596 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,5 x 81,4 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 147 kW (200 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 290 Nm (29,6 kgm) / 2.500-4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 6,7 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 230 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 9,2 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 8,2 / 6,1 / 4,9 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 48 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 521 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 140 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Potenza RE050A, 205/40 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.975 x 1.709 x 1.456 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.492/1.481 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.489 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 290-974 lt | |||
Απόβαρο | 1.163 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.453€ |