NEA

Οι Εργαζόμενοι της Ford παρουσιάζουν το σχέδιο ‘Autolivery’

Οι εργαζόμενοι της Ford αναπτύσσουν καινοτόμες ιδέες που απαντούν στην πρόκληση του λεγόμενου “last mile” – όπως η συνεργασία αυτόνομων οχημάτων και drones που θα μπορούσε να μεταμορφώσει τις αστικές διανομές

Για πάνω από μισό αιώνα, τα van παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στον τομέα διανομών. Από την άλλη, τα drones είναι φαινόμενο της εποχής. Η συνεργασία τους θα μπορούσε να βελτιώσει τις μελλοντικές μετακινήσεις στις αστικές περιοχές και αυτό αποτελεί ένα από τα οράματα της Ford για την “Πόλη του Αύριο”.

Αυτοοδηγούμενα van θα μπορούν γρήγορα και αποδοτικά να μεταφέρουν τα πάντα, από ψώνια μέχρι άμεσα απαραίτητο ιατρικό υλικό στο έδαφος, και τα drones να αναλαμβάνουν το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού σε προορισμούς μη προσπελάσιμους από αυτοκίνητο, όπως σε έναν ουρανοξύστη – ή σε σημεία όπου η στάθμευση ενδέχεται να είναι δύσκολη, ακατάλληλη ή επισφαλής.

Ένα καινοτόμο σχέδιο με την ονομασία “Autolivery”, που έχει αναπτυχθεί από μία ομάδα εργαζομένων της Ford για το Last Mile Mobility Challenge, οραματίζεται τη συνεργασία ηλεκτρικών αυτοοδηγούμενων van με drone για την παραλαβή και παράδοση αγαθών και πακέτων σε αστικές περιοχές. Στο σχέδιο αυτό μπορεί κάποιος να μυηθεί μέσω ακουστικών εικονικής πραγματικότητας στην έκθεση Mobile World Congress ((MWC) που αποτελεί τη παγκοσμίως μεγαλύτερη συνάντηση για τη βιομηχανία κινητής τηλεφωνίας στη Βαρκελώνη, στο πλαίσιο του οράματος της Ford για την “Πόλη του Αύριο” – “City of Tomorrow”.

Σύμφωνα με το σενάριο, κατά τη διάρκειας της προετοιμασίας ενός δείπνου, διαπιστώνεται ότι λείπει κάποιο απαραίτητο υλικό το οποίο παραγγέλνεται άμεσα και παραδίδεται έγκαιρα για να προστεθεί στη συνταγή. Καθώς σύμφωνα με νέα έρευνα οι Ευρωπαίοι οδηγοί πέρασαν μέχρι 91 ώρες καθηλωμένοι λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης το 2016, η υπηρεσία “Autolivery” είναι ενδεικτική του πώς οι νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να βελτιώσουν της ζωές των καταναλωτών με έξυπνα συνδεδεμένα σπίτια, και να προετοιμάσουν το δρόμο για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Η ιδέα Autolivery, μία από τις πολλές που έχουν υποβάλλει οι εργαζόμενοι της Ford σαν απάντηση στο λεγόμενο ‘last mile challenge’, που εστιάζει στη δυσκολία των τελευταίων 15 μέτρων στις παραδόσεις αγαθών. Όντας κατά γενική ομολογία το πιο δύσκολο κομμάτι στην αυτοματοποιημένη διαδικασία παράδοσης αγαθών, πολλές εταιρείες προσπαθούν να βρουν λύσεις για την περιπλοκότητα της παράδοσης πακέτων τα τελευταία 15 μέτρα, ή από το πεζοδρόμιο στην πόρτα. Η πίεση για την επίλυση αυτής της πρόκλησης αναμένεται να αυξηθεί σε όλο τον κόσμο τα προσεχή χρόνια με την αύξηση του ΑΕΠ αλλά και των τοπικών διανομών λόγω online πωλήσεων.

Το Όραμα για την ‘Πόλη του Αύριο’ είναι να ξεπεραστούν οι προκλήσεις μετακίνησης σε αστικά περιβάλλοντα, όπως κυκλοφοριακή συμφόρηση και ατμοσφαιρική ρύπανση ώστε να μπορούν οι άνθρωποι να μετακινούνται άνετα σήμερα και στο μέλλον. Οι δρόμοι θα μπορούν να μετατρέπονται σε πράσινους χώρους και πάρκα, για καλύτερη ποιότητα ζωής και πιο υγιείς κοινότητες. Η εταιρεία καλεί τακτικά εργαζομένους, επιχειρηματίες και start‑ups να αναπτύξουν καινοτομίες μέσω hackathons και διαγωνισμών. Το “Autolivery” προήλθε από τους σχεδιαστές της Ford που εδρεύουν στη Σαγκάη – Euishik Bang, James Kuo και Chelsia Lau – οι οποίοι απάντησαν στο Last Mile Mobility Challenge – με την επινόηση λύσεων μετακίνησης για αστικές περιοχές.

«Το θέμα είναι να κάνουμε τις συνθήκες διαβίωσης στις πόλεις πιο άνετες. Η δυνατότητα αξιοποίησης της τεχνολογίας αυτόνομων και ηλεκτρικών οχημάτων με  drones για τη γρήγορη και εύκολη αποστολή πακέτων μπορεί να κάνει τη ζωή ευκολότερη για όλους» δήλωσε ο Bang. Δύο ακόμα προϊόντα που εξελίχθηκαν για το Last Mile Mobility Challenge, και παρουσιάστηκαν στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας, ήταν η ηλεκτρική πλατφόρμα Carr‑E και το αναδιπλούμενο ηλεκτρικό τρίκυκλο TriCiti.

Η Ford σκοπεύει να προσφέρει ένα πλήρως αυτόνομο όχημα προδιαγραφών SAE επιπέδου 4 για επαγγελματική χρήση σε εταιρίες παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με μίσθωση οχήματος (ride-hailing), κοινοχρησία οχήματος (ride-sharing)  ή σε στόλους διανομών το 2021. Επίσης εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η εξάπλωση ηλεκτρικών οχημάτων, σε βαθμό που θα ξεπεράσουν τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα τα επόμενα 15 χρόνια. Η κοινοχρησία οχημάτων θα εξακολουθήσει να γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, ενώ οι συνδεδεμένες επικοινωνίες μεταξύ οχημάτων και υποδομής ομοίως θα αυξηθούν.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!