ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Twingo 0.9 TCe 90 [test drive]

Χαριτωμένα μικρό, υπέρμετρα ευέλικτο και turbo. Αν ζαχαρώνετε το Twingo, η συγκεκριμένη έκδοση είναι μάλλον μονόδρομος…

Οι Γάλλοι, ομολογουμένως, ξέρουν να σχεδιάζουν νεανικά αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού είναι το Twingo, όπου από την πρώτη του εμφάνιση, το 1992, κατάφερνε πάντα να ξεχωρίζει, ως trendsetter. Στις μέρες μας, η τρίτη γενιά του μοντέλου συνεχίζει πιστά σε αυτό το δρόμο. Έχοντας ήδη δοκιμάσει την έκδοση με το χιλιάρη, ατμοσφαιρικό κινητήρα, ήρθε η ώρα να βάλουμε στο χέρι και τη μικρότερη, των 898 κ.εκ. η οποία όμως συνοδεύεται με ένα μικρό turbo, που αλλάζει άρδην τα πράγματα.

Πριν όμως μιλήσουμε για τον κινητήρα (spoiler, τον ιδανικό για το μοντέλο) ας θυμηθούμε λίγο τα βασικά περί του αυτοκινήτου. Έχοντας μήκος ελαφρά μικρότερο από 3,6 μέτρα και τροχούς που στρίβουν έως και 45 μοίρες από το διαμήκη άξονα, το Twingo παίζει σε δική του κλάση (αντίστοιχη του Smart) σε θέματα ευελιξίας. Δεν υπάρχει σοκάκι, θέση παρκινγκ ή στενό που να μην χωράει με άνεση. Άρα, σε ο,τι αφορά στην κίνηση στον αστικό ιστό, το πρόσημο είναι απόλυτα θετικό.

Αντίστοιχα θετικό, το είπαμε ήδη, είναι το στιλ και η νεανική αύρα που εκπέμπει. Τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό του. Το ταμπλό και γενικότερα το σαλόνι ακολουθούν μία μινιμάλ αισθητική, με μεγάλες, πλαστικές επιφάνειες που δεν ενθουσιάζουν ποιοτικά αλλά αφήνουν μία όμορφη επίγευση με τη διχρωμία τους. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι επαρκές για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ η εργονομία είναι, σε γενικές γραμμές, καλή. Σίγουρα, πάντως, ένα στροφόμετρο και μερικές λίγο πιο πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα θα ενίσχυαν το τελικό αποτέλεσμα.

Από άποψης χώρων, πέρα από τον οδηγό, που θα ευχαριστηθεί την καλή θέση οδήγησης, σχετικά άνετα θα ταξιδέψουν τρεις ακόμα επιβάτες. Οι πίσω ίσως ζοριστούν λίγο στα γόνατα, θα έχουν όμως αρκετό αέρα για τα κεφάλια τους. Αντίστοιχα, με 219 λίτρα, το διαμέρισμα των αποσκευών κρίνεται επαρκές για την κλάση του. Πόσο μάλλον αν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω.

photos: nmarinopoulos

Και εδώ κάπου φτάνουμε στο προκείμενο, στο τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 90 ίππων. Το νούμερο αυτό της ισχύος μπορεί να μην ακούγεται πολύ, σε συνδυασμό όμως με το μειωμένο βάρος των μόλις 943 κιλών, είναι αρκετό για να ολοκληρώσει το Βενιαμίν της Γαλλικής φίρμας. Και όχι, δεν θα ισχυριστούμε ότι φτάνει σε σημείο να χαρακτηριστεί σπορτίφ. Ξεπερνά όμως τις αδυναμίες της ατμοσφαιρικής έκδοσης και παράλληλα δίνει μία ευπρόσδεκτη ελαστικότητα στην καθημερινή χρήση, τέτοια ώστε να μην χρειάζεται κανείς να καταφεύγει συνεχώς στον, συμπαθητικό σε αίσθηση, επιλογέα των πέντε σχέσεων.

Ο κινητήρας δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του, στη μεσαία περιοχή των στροφών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πιο κάτω υστερεί. Οι κραδασμοί που παράγει κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα, όπως αντίστοιχα και ο θόρυβος. Όσο για την κατανάλωση, οι διαφορά του σε σχέση με το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 70 ίππων -με την επιλογή Eco ενεργοποιημένη- είναι ανάξια λόγου.

Στο δρόμο τώρα, το Twingo 0.9 TCe δεν δείχνει να υστερεί, σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Καταφέρνει να διαχειρίζεται αξιοπρεπώς τις μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος και να φιλτράρει εν μέρει τις μεγαλύτερες. Στον ανοικτό δρόμο επηρεάζεται ελαφρά από τους πλευρικούς ανέμους, διατηρεί όμως την ευστάθειά του. Το ίδιο ισχύει και στις στροφές, όπου η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων επιτρέπει στο αμάξωμα να έχει αρκετές κλίσεις, χωρίς όμως αυτό να αγχώνει τον οδηγό.

Στο δια ταύτα, η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του Twingo είναι και η ιδανική, κατά την άποψή μας. Το κόστος των σχεδόν 13.000 ευρώ είναι ίσως λίγο τσιμπημένο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Εάν, ωστόσο, αναλογιστεί κανείς την πρακτικότητα και τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα, αξίζει τον κόπο και δικαιολογεί την απόκτηση μίας χαριτωμένης και ευέλικτης πρότασης για την πόλη (και όχι μόνο)…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Twingo 0.9 TCe 90 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 898 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 73,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι πίσω εγκάρσια/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 135 Nm (13,8 kgm) / 2.500 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 165 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,9 / 4,3 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 564 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό, 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με εγκάρσιους βραχίονες / Άξονας de Dion (με σύνδεσμο Watt)
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 185/50 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.595 x 1.646 x 1.554 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.452/1.425 mm
Μεταξόνιο 2.492 mm
Χώρος αποσκευών 219-980 lt
Απόβαρο 943 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 12.910€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!