Είναι όμορφο, έχει θέσεις για τέσσερις, οδηγικά στοιχεία που ενθουσιάζουν και ξεκινά από τα 1.500 κ.εκ.
Ο λόγος για το νέο κάμπριο Mini που πάντοτε έχει μία ξεχωριστή θέση ανάμεσα στα μικρού όγκου -αλλά με μεγάλο prestige- μοντέλα που μπορούν να προσφέρουν ξεσκέπαστες βόλτες για έως τέσσερις επιβάτες (έστω και με παραχωρήσεις). Τώρα, αν και στην βάση βρίσκεται η τρικύλινδρη έκδοση προτιμήσαμε να δοκιμάσουμε την top που έχει ότι πιο hot υπάρχει σήμερα σε ένα μικρό κάμπριο. Ότι δηλαδή υπάρχει κάτω από το καπό και του κλειστού Cooper S με τον δίλιτρο TwinPower που αποδίδει 192 ίππους και 300 Nm ροπής από τις 1.250 έως τις 4.000 σ.α.λ.
Μάλιστα, το μοντέλο της δοκιμής μας έχει αρκετά έξτρα όπως η βρετανική σημαία στην ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οροφή που ανοίγει και μερικώς όπως μία κλασική ηλιοροφή. Πιέζοντας τον διακόπτη παρατεταμένα η οροφή ανοίγει τέρμα πίσω και ο ανεμοθραύστης περιορίζει ως ένα σημείο τον αέρα ώστε να μην ενοχλεί τους πίσω επιβάτες (τουλάχιστον στις χαμηλές ταχύτητες). Πάντως για να χωρέσουν οι πίσω επιβάτες θα πρέπει να κάνουν γενναίες παραχωρήσεις οι μπροστινοί τραβώντας τα καθίσματα πολύ μπροστά. Αλλά ακόμη και έτσι μόνο μικροκαμωμένοι ή δύο παιδιά θα μπορέσουν να βολευτούν αφού ο χώρος για τα πόδια είναι εξαιρετικά μικρός.
Από την άλλη η κουκούλα διπλώνει πάνω από το πορτμπαγκάζ δίχως να επηρεάζει την χωρητικότητα των 215 λίτρων που μπορεί να θεωρηθεί ικανοποιητική τιμή για κάμπριο, ενώ αρκετά έξυπνος είναι ο τρόπος με τον οποίο ασφαλίζει το άγκιστρο της οροφής στο πλαίσιο του παρμπρίζ. Όσον αφορά στο ταμπλό δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά αφού προέρχεται αυτούσιο από το κουπέ Mini Cooper S που είχαμε δοκιμάσει πριν από καιρό…
photos: nmarinopoulos
Στον δρόμο το κάμπριο δεν στερείται οδηγικής απόλαυσης έστω και αν τα μερικά κιλάκια του (τουλάχιστον 100 παραπάνω για να ενισχυθεί το πλαίσιο) μπορεί να κόβουν λίγο τις επιδόσεις, ενώ το πλαίσιο μπορεί όταν το πιέσεις να μην δείχνει τόσο δύσκαμπτο όσο περίπου του κουπέ. Έτσι, το ανοιχτό top κουπεράκι παραμένει το πιο καυτό μίνι κάμπριο παίρνοντας σχετικά μικρές κλίσεις στις στροφές, ενώ σπάνια θα δείτε το πλαίσιο του παρμπρίζ να ταλαντεύεται. Και αυτό θα γίνει μόνο σε πολύ έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες (π.χ. σαράκια, γραμμές τρένου)…
Με κατεβασμένη την οροφή και όταν ζεσταθούν τα μέταλλα το σκάσιμο από τις απολήξεις σου ανεβάζει την διάθεση, ενώ το κιβώτια είναι αρκετά γρήγορο και με έξυπνα κατεβάσματα (π.χ. ανεβάζει σ.α.λ. για να κουμπώσει και να κατεβάσει ομαλά). Εδώ να πούμε πως το Mini που βλέπετε έχει πολλά στοιχεία από τον προαιρετικό εξοπλισμό (και πακέτο εξατομίκευσης Mini Yours), ενώ το 6άρ αυτόματο Steptronic κοστίζει 2.300 ευρώ.
Το φτηνότερο MINI Cabrio Cooper S με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο ξεκινά από 31.760 ευρώ, αλλά αν στις προτεραιότητες σας δεν είναι και τόσο το γκάζι (υπάρχει και το δίλιτρο φορολογικά «βάρος»), υπάρχει η επιλογή της βασικής τρικύλινδρης Cooper στα 1.500 κ.εκ. (με 136 ίππους, από 26.753 ευρώ). Και ακόμη φτηνότερα το One στα 1.200 κ.εκ. (με 102 ίππους, από 25.719 ευρώ. Όχι πως αυτή μπορεί να θεωρηθεί φτηνή, αλλά όπως και αν το κάνουμε η ανοιχτή απόλαυση κοστίζει κάτι παραπάνω…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MINI
MINI Cooper S Cabrio Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.998 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,0 x 94,6 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 142 kW (192 PS) / 5.000-6.000 rpm | |||
Ροπή | 300 Nm (30,6 kgm) / 1.250-4.800 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7,1 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 228 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 10,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 7,1 / 5,6 / 4,8 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 44 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 444 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 131 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli P Zero, 205/45 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.850 x 1.727 x 1.415 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.485/1.485 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.495 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 160-215 lt | |||
Απόβαρο | 1.370 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 31.760€ (με μηχανικό κιβώτιο) |