NEA

Πόσα προφίλ οδήγησης έχει το νέο Ford GT;

Το νέο Ford GT περιλαμβάνει πέντε προφίλ οδήγησης, με τα οποία οι οδηγοί βελτιστοποιούν τα χαρακτηριστικά επιδόσεων αυτού του υπεραυτοκινήτου από ανθρακονήματα απόδοσης 647 ίππων, σύμφωνα με τις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο ή στην πίστα.

Τα 5 Προφίλ Οδήγησης του Ford GT είναι:

  • Normal, για καθημερινή οδήγηση
  • Wet, για οδήγηση στη βροχή
  • Sport, για σπορ οδήγηση
  • Track, για αγωνιστική οδήγηση
  • V-Max, για μέγιστη ταχύτητα στην ευθεία

Η Ford Performance άκουσε προσεκτικά σχόλια ιδιοκτητών υπεραυτοκινήτων, με σκοπό να δημιουργήσει ένα Ford GT που θα είναι εύχρηστο στην καθημερινότητα και συναρπαστικό στην πίστα. «Εστιάσαμε στην απλοποίηση της εμπειρίας,» δήλωσε ο Derek Bier, Ford GT manager. «Η βελτιστοποίηση αυτού του αυτοκινήτου για κάθε περίσταση ήταν πρόκληση, επειδή προτεραιότητά μας ήταν να προσφέρει παντού και πάντα μία απολαυστική οδηγική εμπειρία.»

Κάθε Προφίλ Οδήγησης είναι ειδικά ρυθμισμένο για διαφορετικό οδηγικό περιβάλλον. Αξιοποιώντας τα όσα έμαθε από το αγωνιστικό πρόγραμμα του Ford GT, η Ford Performance διαμόρφωσε τις ενδείξεις στο ψηφιακό πίνακα οργάνων ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ, με σκοπό την απογείωση της οδηγικής εμπειρίας.

Περιστρέφοντας απλά ένα μπουτόν στο εμπνευσμένο από τη F1 τιμόνι, το νέο υπεραυτοκίνητο μπορεί να μεταμορφώνεται άμεσα από αυτοκίνητο τουρισμού σε ένα πλήρως αγωνιστικό όχημα ρυθμισμένο για μέγιστη ταχύτητα και αρνητική άντωση. Το Ford GT διαθέτει επίσης ένα προηγμένο, αλλά πρακτικό σύστημα ελέγχου εκκίνησης (Launch Control), που παρέχει βέλτιστη πρόσφυση για άριστη εκκίνηση υπό όλες τις συνθήκες. Σχεδιασμένο για χρήση στην πίστα, διατίθενται σε όλα τα προφίλ πλην του Wet.

Το σύστημα ενεργοποιείται στην οθόνη του πίνακα οργάνων, μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού. Όταν είναι ενεργοποιημένο, ένα λευκό εικονίδιο “LC” εμφανίζεται στο ταμπλό. Στο σημείο αυτό ο οδηγός κρατά πατημένο το φρένο με το αριστερό του πόδι και πιέζει δυνατά το γκάζι με το δεξί πόδι. Όταν το σύστημα είναι έτοιμο, το εικονίδιο“LC” γίνεται πράσινο και ο οδηγός σηκώνει το αριστερό του πόδι για να ξεκινήσει το Ford GT και να επιταχύνει γρήγορα.

Normal mode

Με την επιλογή του Normal mode, η απόσταση από το έδαφος του Ford GT ρυθμίζεται στα 120 mm για να μπορεί να περνά άνετα πάνω από σαμαράκια και λακκούβες. Το γκάζι και η μετάδοση είναι ρυθμισμένα για νορμάλ οδήγηση και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας δεν μπορούν να ρυθμιστούν.

Η πίσω πτέρυγα εκτείνεται αυτόματα για καλύτερη αεροδυναμική όταν η ταχύτητα φτάσει στα 145 χλμ./ ώρα, και επιστρέφει στη θέση της στα 130 χλμ./ ώρα. Η πτέρυγα μπορεί να λειτουργήσει και σαν αερόφρενο εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν απότομο φρενάρισμα.

Για τα Normal & Wet modes η ανάρτηση ρυθμίζεται στη θέση Comfort. Πιέζοντας το αντίστοιχο μπουτόν, ο οδηγός μπορεί να ‘μαλακώσει’ το αυτοκίνητο σε δρόμους με ανωμαλίες ρυθμίζοντας τη συμπίεση και επαναφορά των αποσβεστήρων – χωρίς να συμβιβασμούς στον έλεγχο.

Wet mode

Το Wet mode ενεργοποιεί τις στάνταρ ρυθμίσεις του Normal mode, αλλά προσαρμόζει την ευαισθησία του γκαζιού για να βοηθήσει τους οδηγούς να διαχειριστούν τη μειωμένη πρόσφυση λόγω βρεγμένης επιφάνειας, αυξάνοντας έτσι την ευστάθεια.

Sport mode

Η ενεργοποίηση του Sport mode στο Ford GT προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του γκαζιού ώστε να αυξηθεί η απόκριση του κινητήρα 3.5L EcoBoost V6 Twin Turbo και του συστήματος anti-lag. Έχοντας εξελιχθεί πάνω στο αγωνιστικό Ford GT που κέρδισε στο Le Mans, το σύστημα anti-lag διατηρεί τους υπερσυμπιεστές σε υψηλές στροφές ώστε να παρέχουν άμεσα υπερπλήρωση όταν χρειάζεται.  

Τα συστήματα έλεγχου ευστάθειας και πρόσφυσης ρυθμίζονται από τον οδηγό με το σύστημα AdvanceTrac, παρέχοντας τρεις πρόσθετες ρυθμίσεις. Επιτρέποντας μεγαλύτερες γωνίες  ολίσθησης και περιστροφής του αμαξώματος κατά την υπερστροφή ισχύος, επιτρέπουν στους οδηγούς να διερευνούν περαιτέρω τα όρια του Ford GT. Η απόσταση από το έδαφος παραμένει στα 120 mm, και η επιλογή comfort για την ανάρτηση είναι απενεργοποιημένη.

«Η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι πολύ πιο άμεση – όπου ελαφρές αλλαγές στην πίεση του γκαζιού έχουν σαν αποτέλεσμα ισχυρότερη επιτάχυνση,» σχολίασε ο Terzes. «Οι αλλαγές σχέσεων είναι πιο γρήγορες, ενώ οι διπλοί δίσκοι του κιβωτίου συμπλέκονται και αποσυμπλέκονται πολύ γρήγορα για μέγιστη επιτάχυνση. Οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Sport mode στην πίστα και να έχουν υψηλές απαιτήσεις από το αυτοκίνητο με αυτό το σετάρισμα.»

Track mode

Και ενώ το Sport mode μπορεί να χρησιμοποιείται αποτελεσματικά στις περισσότερες αγωνιστικές πίστες – κυρίως εκείνες που απαιτούν υψηλότερο ύψος ανάρτησης – το Track mode προορίζεται αυστηρά για αγωνιστικές συνθήκες.

Όταν ο μοχλός του κιβωτίου είναι στη θέση park, η επιλογή αυτού του προφίλ ενεργοποιεί ένα υδραυλικό σύστημα που μειώνει το ύψος της ανάρτησης κατά 50 χιλιοστά. Η σκληρότητα των ελατηρίων αυξάνεται και η απόσβεση των αμορτισέρ ρυθμίζεται στο σκληρότερο σετάρισμα. Η Πίσω Πτέρυγα – που στην άκρη της διαθέτει Gurney flap – εκτείνεται και τα αεροδυναμικά ανοίγματα μπροστά κλείνουν για μέγιστη αεροδυναμική πίεση. Όλα αυτά συμβαίνουν σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα.

«Αυτό το προφίλ είναι για χρήση μόνο στην πίστα,» δήλωσε ο Terzes. «Ακόμα και σε σύγκριση με το Sport, η διαφορά είναι εντυπωσιακή. Σε αυτό το προφίλ, κάθε στοιχείο του αυτοκινήτου είναι βελτιστοποιημένο για χρήση στην πίστα.»

VMax mode

Στο V-Max mode –αυτό της μέγιστης ταχύτητας– κάθε ρύθμιση είναι προσαρμοσμένη για να δώσει στο Ford GT όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα. Το ύψος της ανάρτησης είναι ίδιο με αυτό του Track mode, αλλά όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι ρυθμισμένα για ελαχιστοποίηση της αντίστασης. Οι έλεγχοι ευστάθειας παραμένουν ενεργοί ώστε να διασφαλίζουν ότι το αυτοκίνητο κινείται σε ευθεία γραμμή. Το V-Max mode μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνον όταν το Ford GT είναι σταματημένο και στο park. «Τέλος, το V-Max mode είναι σχεδιασμένο με ένα στόχο: να πετυχαίνει την ταχύτερη δυνατή ταχύτητα στην ευθεία για το GT. Και λειτουργεί άριστα» δήλωσε ο Terzes.

Πίνακας Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes)

  Wet Normal Sport Track V-Max
Χρήση Οδήγηση στο βρεγμένο Κανονική οδήγηση στο στεγνό Σπορ οδήγηση στο στεγνό χρήση στην πίστα

(όχι για χρήση στο δρόμο)**

Επίτευξη μέγιστης ταχύτητας (όχι για χρήση στο δρόμο)**
Stability & Traction Control (Έλεγχος Ευστάθειας & Πρόσφυσης) Ενεργό δεν μπορεί να ρυθμιστεί Ενεργό, αλλά μπορεί να ρυθμιστεί Ενεργό δεν μπορεί να ρυθμιστεί
Launch Control (Έλεγχος Εκκίνησης) Δεν διατίθεται Διαθέσιμο
Ύψος & Απόσβεση  Ανάρτησης Μεγάλο ύψος με στάνταρ απόσβεση Μεγάλο ύψος με σπορ απόσβεση Χαμηλό ύψος με σκληρή απόσβεση για πίστα
Ρύθμιση ComfortΆνεση (Ανάρτηση) Διαθέσιμο Δεν διατίθεται
Αλλαγές κιβωτίου Normal Sport
Turbocharger Anti-lag Ανενεργό Ενεργό Ανενεργό
Πίσω πτέρυγα Ενεργή πάνω από 145 km/h Ενεργή πάνω από 113 km/h Πάντα ενεργή Ανενεργή
Αερόφρενο Ενεργοποιείται πάνω από 121 km/h με μέτριο φρενάρισμα

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!