Βαλβίδα εκτόνωσης (σκάστρα)

Βαλβίδα εκτόνωσηςΣκοπός της εκτονωτικής βαλβίδας είναι να εμποδίσει τη δημιουργία υπερπίεσης στο εσωτερικό του σωλήνα παροχής του συστήματος υπερτροφοδότησης και είναι τοποθετημένη απευθείας στην έξοδο του στροβιλοσυμπιεστή. Με αυτόν τον τρόπο η σκάστρα στην εσιαγωγή του αέρα του τούρμπο φροντίζει να μην συνεχίζεται η παροχή του συμπιεσμένου αέρα στον κινητήρα -όταν η πεταλούδα του γκαζιού είναι κλειστή- παρακάμπτοντας τον στρόβιλο. Με τον τρόπο αυτό η τουρμπίνα συνεχίζει να γυρίζει με αμείωτες στροφές και χωρίς να επηρεαστεί η πίεση του συστήματος ώστε να μπορεί να επαναλειτουργεί με ελάχιστη υστέρηση.

Αναλυτικότερα, η σκάστρα λέγεται και αλλιώς ηλεκτροβαλβίδα τύπου Dump που κατευθύνεται απευθείας από τον υπολογιστή του κινητήρα. Η λειτουργία της είναι να προφυλάσσει το στροφέα από τις υπερβολικές εντάσεις που εμφανίζονται μετά από τη γρήγορη ελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού ενώ ο κινητήρας βρίσκεται σε συνθήκες πλήρους φορτίου.

Σε αυτές τις συνθήκες, το ξαφνικό κλείσιμο της βαλβίδας με πεταλούδα δημιουργεί ένα κύμα πίεσης που διαδίδεται σε όλη τη στήλη του εισερχόμενου αέρα έως τα πτερύγια του στροφέα του συμπιεστή που, με τον κινητήρα να λειτουργεί σε υψηλά φορτία, φτάνει σε υψηλές ταχύτητες περιστροφής. Αυτό το κύμα θα δημιουργούσε μία ώθηση αντίθετη στην περιστροφή του στροφέα προκαλώντας μία αντίσταση στη στρέψη που θα επιβάρυνε τις συνθήκες λειτουργίας του και αυτές των εξαρτημάτων που τον υποστηρίζουν.

Η βαλβίδα Dump, όταν ανοίγει εκτρέπει από την έξοδο από το στροφέα μέρους της συμπιεσμένης ροής για να τη διοχετεύσει στην είσοδό του. Με αυτόν τον τρόπο εξισορροπούνται ξανά οι πιέσεις πριν και μετά το συμπιεστή εμποδίζοντας τις απότομες επιβραδύνσεις στην περιστροφή του. Διαβάστε εδώ για την wastgate.

Ποιό είναι το σλόγκαν των τουρμπάκηδων; Σκάστρα και τα μυαλά στα άστρα!

dump-valve

Exit mobile version