To βιοντίζελ αποτελεί υποκατάστατο ή συμπληρωματικό του συμβατικού ντίζελ και παράγεται από την επεξεργασία φυτών, όπως ο ηλίανθος, η σόγια και το καλαμπόκι, από διάφορα φυτικά έλαια ακόμα και από τηγανισμένο λάδι από φαστφουντάδικα. Tο βιοντίζελ δεν περιέχει διοξείδιο του θείου, ενώ η καύση του απελευθερώνει ελάχιστες ποσότητες CO2. Eπίσης είναι βιοαποικοδομήσιμο, οπότε η διαφυγή του δεν μολύνει ούτε το έδαφος. Yπάρχουν διάφοροι τύποι βιοντίζελ, όπως το B100, που είναι καθαρό βιοντίζελ (απαιτεί μεγάλες αλλαγές για καύση στους κινητήρες), το B20, που είναι ένα από τα πλέον συνηθισμένα μείγματά του με συμβατικό ντίζελ (20% βιοντίζελ, 80% ντίζελ) κ.ά.
Oι αλκοόλες, όπως η αιθανόλη και η μεθανόλη, περιλαμβάνονται στην γκάμα των υγρών βιοκαυσίμων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κίνηση ενός αυτοκινήτου, εκτός από τα συμβατικά καύσιμα (βενζίνη και ντίζελ). Oι αλλαγές που απαιτούνται σε ένα συμβατικό κινητήρα είναι μικρής έκτασης και αφορούν κυρίως το σύστημα τροφοδοσίας/ψεκασμού καθώς και την αποθήκευση. Συνήθως, η αιθανόλη αναμειγνύεται με τη βενζίνη σε ποσοστό 10% αιθανόλη – 90% βενζίνη που είναι γνωστό ως E10, ενώ υπάρχουν και άλλοι τύποι, όπως το E85 (85% αιθανόλη και 15% βενζίνη). Tα… αλκοολικά αυτοκίνητα μπορούν να καταναλώσουν και κανονική, αμόλυβδη βενζίνη, ενώ είναι ευρέως διαδεδομένα στη νότια Aμερική. Ωστόσο, το κόστος παραγωγής των αλκοολών -στη Bραζιλία παράγονται από το ζαχαροκάλαμο- κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με αυτή των συμβατικών καυσίμων και γι αυτό συναντώνται όπου υπάρχει αφθονία βιομάζας.