Οι απαιτήσεις όμως για μεγαλύτερη ταχύτητα είναι αναγκαίες. Εκτός από την ταχύτητα και την αξιοπιστία του ποιο το όφελος του δικτύου CAN-Bus; Η χρησιμοποίηση του συγκεκριμένου δικτύου μειώνει δραματικά τον αριθμό και παράλληλα τον όγκο των καλωδιώσεων κατά 40% με 50% το οποίο εύλογα μεταφράζεται σε μικρότερο κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Από την άλλη φανταστείτε τι χάος θα επικρατούσε από τις καλωδιώσεις αν ο κάθε σένσορας και ενεργοποιητής επικοινωνούσε με ξεχωριστά καλώδια με την ECU για κάθε εντολή.
Κάθε δίαυλος του CAN-Bus αποτελείται από δύο κανάλια, ένα χαμηλής και ένα υψηλής τάσης. Οι αγωγοί είναι πλεγμένοι μεταξύ τους ώστε η ταχύτητα και η συχνότητα μετάδοσης να είναι μεγαλύτερη. Ένας άλλος λόγος είναι για να μην είναι ευαίσθητα στα ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Κάλλιστα το δίκτυο θα μπορούσε να λειτουργήσει με μόνο μία γραμμή αλλά η διασταύρωση και από τα δύο κανάλια ελαχιστοποιεί το σχετικό σφάλμα ανάγνωσης. Από τα κεντρικά κανάλια του δικτύου μπορεί να τρέχουν δεδομένα από διάφορες άλλες μονάδες ή αισθητήρες. Η ECU τα επεξεργάζεται με σειρά προτεραιότητας η οποία ορίζεται από τον αλγόριθμο της.