Όσο και αν σας φανεί παράξενο οι πρώτες εφαρμογές στοιχειωδών συστημάτων αντιμπλοκαρίσματος των τροχών εμφανίσθηκαν την δεκαετία του ΄60 σε μικρά αεροσκάφη προκειμένου να μειωθεί η απόσταση επιβράδυνσης σε περιορισμένους σε μήκος αεροδιάδρομους ενώ το καινοτομικό Jensen FF του ’66 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με ABS (αλλά και το πρώτο τετρακίνητο με μόνιμη κίνηση στους τροχούς). Σήμερα σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα παραγωγής εξοπλίζονται από την βασική τους έκδοση με το σύστημα ABS εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις.
Το ABS επιτρέπει στον οδηγό να φρενάρει απότομα χωρίς το αυτοκίνητο αποσταθεροποιείται όπως στην περίπτωση των συμβατικών φρένων. Τα τελευταίας γενιάς ABS επιτρέπουν την απελευθέρωση των φρένων ανεξάρτητα σε κάθε τροχό περισσότερες από 15 φορές το δευτερόλεπτο ενώ το τράνταγμα στο πεντάλ του φρένου δεν είναι πλέον τόσο αισθητή.