Τι μπορεί να συνδέει την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, την κορυφαία μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο και την γνωστή εταιρία καρτών γραφικών;
Την Silicon Valley τη γνωρίζετε όλοι. Αυτό, ίσως, που δεν ξέρετε είναι πως σε μικρή απόσταση από τα αρχηγεία της HP βρίσκεται ένα διαφορετικό -από τα εκατοντάδες που υπάρχουν γύρω από το Palo Alto της Καλιφόρνια- εργαστήριο έρευνας και εξέλιξης. Πρόκειται για το ERL (Electronics Research Laboratory) το οποίο ανήκει στην Volkswagen και το αντικείμενο απασχόλησης των ειδικών, που εργάζονται εκεί από το 1998, αφορά στο «έξυπνο» αυτοκίνητο. Αν, μάλιστα, πληκτρολογήσετε την διεύθυνση www.werl.com, στην ενότητα με τα news, θα συναντήσετε κάτι πολύ ενδιαφέρον που έχει να κάνει με την συνεργασία της VW, με τις Google και nVidia με σκοπό την εξέλιξη ενός επαναστατικού συστήματος πλοήγησης για το αυτοκίνητο με τρισδιάστατα γραφικά. Συνήθως, τα σημερινά «navi» διαθέτουν δύο εναλλακτικές απεικονίσεις της διαδρομής, από γωνία κάτοψης και σε προοπτική μορφή. Γιατί, λοιπόν, να μην υπάρχει και μία ακόμη, τρισδιάστατη επιλογή, η οποία θα βασίζεται σε ένα σύστημα που θα «κατεβάζει» στοιχεία από την data-base του γνωστού Google Earth; Δεν ξέρω αν οι Γερμανοί πλησιάσαν πρώτοι την Google, ή αν έγινε το αντίστροφο, όταν οι δύο συμφώνησαν τον Οκτώβριο του 2005 για την ανάπτυξη του εν λόγω project. Η όλη ιδέα πάντως ακούγεται συναρπαστική. Δώστε λίγη παραπάνω προσοχή και θα καταλάβετε γιατί.
Τον Ιανουάριο του 2007, στο Las Vegas πραγματοποιήθηκε η ετήσια τοπική έκθεση ηλεκτρονικών. Εκεί παρουσιάστηκε επισήμως μία πρωτότυπη έκδοση του συστήματος πλοήγησης, που συζητάμε, ενθουσιάζοντας τους πάντες καθώς είναι το μόνο που έχει εμφανισθεί μέχρι σήμερα που να ανταποκρίνεται στον ορισμό του «real-time συστήματος πλοήγησης». Για την ώρα καμία από τις τρεις εταιρίες -VW, Google και nVidia- δεν έχει κάνει λόγο για την στιγμή που το επαναστατικό σύστημα πλοήγησης θα βρεθεί στην αγορά παρά μόνο πως θα συνεχιστεί η ανάπτυξή του. Κάτι μου λέει πως στην επόμενη δεκαετία, συστήματα σαν αυτό, θα περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό τουλάχίστον των αυτοκινήτων με premium προσανατολισμό. Εσείς, τι λέτε;
Δημοσιευμένο στο περιοδικό RAM (Σεπτέμβριος 2007)