Όσο υψηλότερος είναι ο λόγος τόσο μικρότερος χώρος υπάρχει για να γίνει η φάση της ανάφλεξης του μίγματος με αποτέλεσμα να έχουμε μεγαλύτερο έργο εκτόνωσης και γενικότερα απόδοσης του κινητήρα. Ο λόγος συμπίεσης αποτελεί βασική παράμετρο στην ποιότητα αλλά και στην ταχύτητα της καύσης και γενικότερα η υψηλότερη τιμή δίνει καλύτερη απόδοση αλλά επηρεάζει σημαντικά την ομαλή λειτουργία και την διάρκεια ζωής του κινητήρα. Επίσης, η αύξηση του χωρίς περαιτέρω ρυθμίσεις σε επιμέρους εξαρτήματα (ψεκασμός, ανάφλεξη κ.α.) μπορεί να οδηγήσει στη δυσλειτουργία (όπως η προανάφλεξη με τα γνωστά πυράκια) ή ακόμη και στην καταστροφή ενός μοτέρ.