To 2012 στην παραγωγή το ηλεκτρικό smart

electric-smart-8

Από τον Μάιο όπου η Daimler εξαγόρασε το 10% της Tesla Motors οι Γερμανοί χώνονται ολοένα και πιο βαθιά στην ηλεκτροκίνηση. Αυτή τη φορά με το smart fortwo electric που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους το 2012…

  • electric smart (10).jpg

  • electric smart (2).jpg

  • electric smart (3).jpg

  • electric smart (4).jpg

  • electric smart (5).jpg

  • electric smart (6).jpg

  • electric smart (7).jpg

  • electric smart (8).jpg

  • electric smart (9).jpg

  • electric smart.jpg

Back fire…
Οι Γερμανοί παίζουν με την ηλεκτροκίνηση πριν ακόμη συνεργαστούν με την Tesla. Εδώ και δύο χρόνια ηλεκτροκίνητα smart αποτελούν μέρος πιλοτικού προγράμματος που ξεκίνησε στο Λονδίνο ενώ σήμερα τα ηλεκτρικά smart που κυκλοφορούν στη Βρετανία φτάνουν στο σύνολό τους τα 100. Το οδήγησα στα στενά της παλιάς πόλης της Σεβίλλης και το φαντάζομαι να κυκλοφορεί στο κέντρο της Αθήνας. Γιατί όχι;

Η φόρτιση των μπαταριών νικελίου/χλωριούχου νικελίου διαρκεί περίπου 8 ώρες (για να φτάσει από το 30% στο 80% χρειάζονται περίπου 3 ½ ώρες) και γίνεται απλά με χρήση οικιακού ρεύματος. Με απλά λόγια το βάζεις σε μία πρίζα 220V, όπως το κινητό σου τηλέφωνο, και περιμένεις να φορτίσει. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 30kW (41PS), καταναλώνει 12 kWh ανά 100 χλμ, τιμή που με τα ευρωπαϊκά στάνταρ μεταφράζεται σε κόστους 0,02€ ανά χιλιόμετρο. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η αυτονομία αγγίζει τα 115 χλμ ενώ η διαδικασία επαναφόρτισης μπορεί επαναληφθεί έως και 1.000 φορές χωρίς να επηρεαστεί η απόδοση των μπαταριών, κάτι που αντιστοιχεί σε περίπου 10 χρόνια κύκλου ζωής του αυτοκινήτου. Όσον αφορά τις επιδόσεις το 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται περίπου στον ίδιο χρόνο με την βενζινοκίνητη έκδοση (το 0-60χλμ/ώρα σε 5,7”) ενώ η τελική φτάνει τα 112 χλμ/ώρα.

Exit mobile version