Καροτοκουΐζ… (vol.4)

citroen-steering-system-autoliv

Η συγκεκριμένη συναρμογή αποτελεί το βασικό μέρος πατέντας της εταιρίας αερόσακων Autoliv που κατοχυρώθηκε το 1998. Στη συνέχεια εξελίχτηκε από κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων σε συνεργασία με την Valeo. Από το 2004 την συναντάμε σε μοντέλα ευρείας παραγωγής μίας και μόνο εταιρίας. Για τι μιλάμε και που χρησιμοποιείται;

Σύνθεση μηχανισμού διεύθυνσης :

  • Κορώνα με οδόντωση (10)
  • Γρανάζι (9)
  • 2 δίσκοι ρύθμισης ανοχής (12)
  • 6 μεταλλικές κοπίλιες (14)
  1. Ο μηχανισμός διεύθυνσης επιτρέπει την απεμπλοκή του άξονα κολώνας τιμονιού σε σχέση με το κέντρο του τιμονιού.
  2. Η ζώνη “b” του interface κολώνας τιμονιού (6) επιτρέπει τη στερέωση των κεντρ. χειριστηρίων και τη δημιουργία περάσματος για τη καλωδίωση.
  3. Η κορώνα με εσωτ. οδόντωση είναι αλληλένδετη του εξωτ. κινητού μέρους του ρουλεμάν (15).
  4. Το τιμόνι μεταφέρει τη περιστροφική κίνηση μέσω των 3 σημείων “a”.
  5. Το τιμόνι συγκρατείται από το σημείο (16) και το κάλυμμα τιμονιού (17) με 4 παξιμάδια (18).
  6. Το ρουλεμάν (11) επιτρέπει τη περιστροφή του άξονα κολώνας τιμονιού.
  7. Ο μηχανισμός διεύθυνσης ασφαλίζει με λαμαρίνα κλεισίματος (13).

Στάδια
–     Ενέργειες
A Ο οδηγός γυρνά το τιμόνι προς τα δεξιά
B Η κορώνα με εσωτ. οδόντωση (10) είναι αλληλένδετη του τιμονιού και κινεί ένα από τους δύο δίσκους αυτόμ. ρύθμισης ανοχής (12) και το γρανάζι (9)
C Το γρανάζι κινεί τον άξονα κολώνας τιμονιού
  • caroto4_1.jpg

  • caroto4.jpg

Exit mobile version