ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Καροτοκουΐζ… (vol.7)

caroto7ab

Τι έχουμε εδώ; Ένα πρωτότυπο κινητήρα από το παρελθόν που καταγράφηκε στην ιστορία λόγω της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής του. Τελικά, εκτός από τους στροφαλοφόρους δεν χρησιμοποιήθηκε κανένα άλλο στοιχείο του στο μοντέλο παραγωγής που ακολούθησε την δεκαετία του 1960. Το σκίτσο που βλέπετε κατατέθηκε ως πατέντα το 1957. Ποιός να είναι άραγε;

  • Παρόλο που πρόκειται για ένα σχέδιο ενός πρωτότυπου κινητήρα που δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή, και έμεινε γνωστός στα χαρτιά ως «flat-V» λόγω της χιαστί σχεδίασης. Κάθε ζεύγος αντικριστών κυλίνδρων δεν παλινδρομούσε σε εντελώς οριζόντια αλλά υπήρχε μια μικρή γωνία (περίπου 12 μοίρες) σε σχέση με το άλλο ζεύγος. Πάντως, για ακόμη μία φορά τα μέλη του caroto.gr έφτασαν στην λύση μετά από μια συλλογική προσπάθεια.

Ο Antonio Fessia ξεκίνησε την καριέρα του στην Fiat και το 1946 συνεργάστηκε στενά με την εταιρία Cemsa-Caproni. Το 1947 στην έκθεση του Τορίνο παρουσίασε έναν επίπεδης διάταξης τετρακύλινδρο κινητήρα 1.100 κ.εκ. αλλά εκείνο το καιρό το έργο του δεν γνώρισε την αναμενόμενο επιτυχία. Το 1953 ο Fessia επέστρεψε στη Fiat για να εργαστεί πάνω στο 600 ενώ παράλληλα είχε το ελεύθερο στην Lancia δουλεύοντας στην αγαπημένη του Flavia. Ήταν το πιο σύγχρονο αυτοκίνητο εκείνης της εποχής με υδρόψυκτους κινητήρες επίπεδης διάταξης, οι θάλαμοι καύσης είχαν οβάλ σχήμα, υπήρχε τεσσάρι σαζμάν και δισκόφρενα στους τέσσερις τροχούς. Ανάμεσα στις πατέντες που είχαν κατατεθεί ήταν και η πρωτότυπη σχεδίαση ενός boxer κινητήρα διάταξης V που έμεινε γνωστός ως «flat-V». Κάθε ζεύγος αντικριστών κυλίνδρων δεν παλινδρομούσε σε εντελώς οριζόντια αλλά υπήρχε μια μικρή γωνία (περίπου 12 μοίρες) σε σχέση με το άλλο ζεύγος.Όσο παράξενη και αν ακούγεται αυτή η ιδέα κατοχυρώθηκε τον Μάρτιο του 1957 από την Lancia χωρίς ωστόσο να βγει ποτέ στην παραγωγή λόγω τεχνικών προβλημάτων (παραγόμενοι κραδασμοί, μεγάλα σε μήκος ωστήρια κ.α.). Τα μοναδικά σημεία που διατηρήθηκαν στον boxer παραγωγής της Flavia ήταν οι εκκεντροφόροι και στροφαλοφόροι άξονες.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. ta komvia 2 kai 3 einai suneutheiaka. opws polu pithanon na einai kai ta 1, 4. to periergo einai to perasma apo thn eikona 6 sthn 7.upothetw oti h 4 metatraphke sthn 5. oso gia to anwtero meros ths eikonas 1. auto einai aplws mia antlia aera?

  2. Παρατηρώντας την εικόνα, και συγκεκριμένα την τομή στη “Fig. 1”, βλέπω το εξής: τα έμβολα δεν είναι ακριβώς σε επίπεδο μεταξύ τους αλλά σχηματίζουν μια μικρή γωνία. Θα μπορούσε να είναι ένας κινητήρας διαταξης “V” και όχι boxer;

  3. Παρατηρώντας της boxter διάταξη, το οκταβάλβιδο τετρακύλινδρο σύνολο με τα ωστήρια, κατά τη γνώμη μου πρόκειται για τον αερόψυκτο 1.6 lit. κινητήρα που πρωτοχρησιμοποιήθηκε στο προπολεμικό VW Beetle και στη συνέχεια κίνησε τις πρώτες Porsche, σε βελτιωμένες εκδόσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!