ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

O νέος προσομοιωτής της Mercedes-Benz

mercedes-benz_simulator_2010-5

Ανάμεσα στις πρόσφατες τεχνολογικές καινοτομίες που έχει παρουσιάσει η Mercedes-Benz ξεχωρίζει ένας από τους πιο εξελιγμένους προσομοιωτές στον κόσμο…

  • Ο νέος προσομοιωτής της Mercedes-Benz είναι ένας από τους πιο προηγμένους στον κόσμο και λειτουργεί μόλις μερικές εβδομάδες. Αποτελεί μέρος ενός πενταετούς project στο οποίο έχουν επενδυθεί συνολικά 160 εκατομμύρια ευρώ περιλαμβάνοντας αεροδυναμικά και κλιματολογικά τούνελ ενώ όλο το κέντρο προσομοίωσης (υπάρχουν και άλλοι μικρότεροι πέρα από αυτόν που αναλύουμε στο άρθρο) βρίσκεται στο Sindelfingen, στη Στουτγάρδη. Με την χρήση ισχυρών υπολογιστικών μονάδων και ειδικών λογισμικών οι ειδικοί έχουν την δυνατότητα να συλλέγουν διάφορα εικονικά δεδομένα και να συνθέτουν «ρεαλιστικά» συμπεράσματα.

Virtual Driving

  • mercedes simulator 23Ουσιαστικά, μία μονάδα προσομοίωσης δεν κάνει τίποτα άλλο από το να δημιουργεί ένα εικονικό περιβάλλον. Η υπολογιστική μονάδα μπορεί να επαναπροσδιορίζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου περισσότερες από 1.000 φορές το δευτερόλεπτο. Η μαύρη κάψουλα με διάμετρο περίπου 5,7 μέτρα που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι πράγματι εντυπωσιακή και συστεγάζεται σε ένα κτίριο όσο ένα μεγάλο κλειστό γήπεδο μπάσκετ. Στηρίζεται πάνω σε έξι ηλεκτροϋδραυλικούς βραχίονες και έχει τη δυνατότητα να κινείται προς όλες τις διευθύνσεις πάνω σε ράγες σε μία διαδρομή 12 μέτρων κατά τον διαμήκη άξονα. Η επιτάχυνση μπορεί να είναι απότομη και βίαιη αφού ο προσομοιωτής μπορεί να επιταχύνει στην διαδρομή αυτή με ταχύτητα 10 μέτρων ανά δευτερόλεπτο (36 km/h). Οι ειδικοί μας εξήγησαν πως περίπου λειτουργεί ο προσομοιωτής και στη συνέχεια μας οδήγησαν προς την κάψουλα. Ανοίγοντας την πόρτα στο εσωτερικό υπάρχει μία πραγματική Mercedes την οποία περιβάλλει ένα video wall δημιουργώντας ένα φωτορεαλιστικό περιβάλλον 360 μοιρών.

Πως είναι να οδηγείς εικονικά;

  • mercedes-new-b-class-in-simulator Η όλη κατάσταση θυμίζει αρκετά video game αν και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε απλά με ένα παιχνίδι. Κάθε φορά που ο οδηγός περιστρέφει το τιμόνι, πατά φρένο, γκάζι ή οποιαδήποτε κίνησή του καταγράφεται στον διπλανό θάλαμο με την υπολογιστική μονάδα. Πως είναι η αίσθηση; Λίγο περίεργη, οφείλω να ομολογήσω, αφού από ένα σημείο και έπειτα δυσκολεύεσαι να εστιάσεις και να σε πιάνει ένας μικρός ίλιγγος. Φανταστείτε μία κατάσταση σα να φοράτε γυαλιά μυωπίας (σχετικά μικρού βαθμού) ενώ δεν έχετε. Το τεστ που κάναμε αφορούσε απότομες εναλλαγές λωρίδας κυκλοφορίας (lane change) και το κλασικό σλάλομ. Η αίσθηση που αποκομίζεις είναι σα να οδηγείς ένα κανονικό αυτοκίνητο προσομοιώνοντας σε μεγάλο βαθμό τις δυναμικές κινήσεις σε πραγματικές συνθήκες. Μάλιστα, για να αντιληφθούμε τις διαφορές και τον ρόλο του προσομοιωτή οι ειδικοί στην αρχή επέλεξαν να κάνουμε τα τεστ με το λογισμικό μίας νέας γενιάς CLS στα πρώτα στάδια εξέλιξης. Στη συνέχεια το τεστ διακόπηκε για μερικά δευτερόλεπτα ώστε να φορτωθεί το λογισμικό με τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά της έκδοσης παραγωγής και η διαφορά ήταν αισθητή. Κάπου εκεί αντιληφθήκαμε την προσφορά του προσομοιωτή στην εξέλιξη ενός αυτοκινήτου παραγωγής.

Αξίζει να σημειωθεί…

O πρώτος προσομοιωτής της Mercedes είχε λειτουργήσει πριν από 25 χρόνια, στις 10 Μαΐου 1985, στις εγκαταστάσεις της Daimler-Benz στο Βερολίνο. Ενδεικτικό των τεχνολογικών ανησυχιών της εταιρίας είναι πως στα 125 χρόνια της σταδιοδρομίας της έχουν κατατεθεί περισσότερες από 80.000 πατέντες. «Τα πλεονεκτήματα της προσομοίωσης είναι εμφανή καθώς η διασταύρωση ανεξαρτήτων στοιχείων δεν μπορεί να είναι πιο ακριβής. Ο προσομοιωτής μειώνει σημαντικά τους χρόνους εξέλιξης ενός μοντέλου και αυξάνει την ποιότητα του αυξάνοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της εταιρίας μας» δηλώνει ο Dr. Weber, μέλος στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης.

Οι ειδικοί της Mercedes εξελίσσουν ένα project που όχι μόνο υπολογίζει την απόσταση των pixels και την γεωμετρία ενός στοιχείου αλλά μπορεί να αντιληφθεί την διεύθυνση της κίνησης καθώς και με την ταχύτητα που κινείται ένα αντικείμενο. Η οπτική ροή, όπως μας είπαν οι άνθρωποι της Mercedes, βοηθά στην ανίχνευση των πεζών. Για παράδειγμα, στην παραπάνω φωτογραφία το κινούμενο πόδι του πεζού διακρίνεται με κόκκινο, το ακίνητο με πράσινο και το υπόλοιπο σώμα με πορτοκαλί.

Μία μέθοδος όπου μετρά με εξαιρετική ακρίβεια τις αντιδράσεις και τα αντανακλαστικά του οδηγού είναι τα on board ηλεκτροεγκεφαλογραφήματα. Οι οδηγοί φορούν μια ειδική κάσκα η οποία διαθέτει ειδικούς αισθητήρες  που αντιλαμβάνονται και υπολογίζουν τα εγκεφαλικά κύματα τα οποία ποικίλουν ανάλογα με τις περιβαλλοντικές συνθήκες κίνησης. Για παράδειγμα μπορεί να γίνει αντιληπτός ο τρόπος που αντιδρά κάποιος οδηγός σε κατάσταση πανικού, να καταγραφεί πόσο άνετα νιώθει σε διαφορετικούς θαλάμους αυτοκινήτων κ.α. Τα δεδομένα συλλέγονται σε μία βάση, συγκρίνονται και αυτή η μέθοδος βοηθά τους ειδικούς στην εξέλιξη διαφόρων συστημάτων.

Δημοσιευμένο στο περιοδικό RAM (Φεβρουάριος 2011)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!