Concept cars: Αναμνήσεις από το μέλλον [vol. 1]

Πολλά από τα πρωτότυπα μοντέλα (concept cars) έμοιαζαν, μοιάζουν και θα μοιάζουν σαν αναμνήσεις από το μέλλον…

Αρκεί ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο για να θυμηθεί κανείς ευφάνταστες κατασκευές της προηγούμενης… χιλιετίας που δεκαετίες αργότερα δρομολόγησαν την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Ευπρόσδεκτα οποιαδήποτε άλλα concept cars θεωρείτε πως επηρέασαν την πορεία της αυτοκίνησης…

1937 – Buick Y-job

Ήταν για αρκετούς μήνες το προσωπικό αυτοκίνητο του Harley Earl, του «στυλίστα» της GM, και αρκετά από τα σχεδιαστικά του στοιχεία πέρασαν σε μοντέλα παραγωγής την δεκαετία του 1940. Έχει μείνει στην ιστορία ως το πρώτο concept car που παρουσιάστηκε ποτέ.

1951 – Le Sabre XP-8

Το ετερόχρονο στιλ του με το κυρτό παρμπρίζ και τα πτερύγια που προεξείχαν από τα πίσω φτερά θυμίζουν κάτι από παλιό κινηματογράφο της δεκαετίας του ’50 και ’60. Μόδα ήταν που πέρασε αλλά κατάφερε να ωθήσει τις πωλήσεις των GM και Ford στην αμερικανική αγορά.

1952 – Chrysler C 200

Σχεδιασμένο από τον Virgil Exner της Ghia το C 200 έθεσε αργότερα νέα δεδομένα στο στιλ των αμαξωμάτων με βασικά γνωρίσματα τα τονισμένα φτερά και το χαμηλωμένο πίσω μέρος. Αποτελεί τον πρεσβευτή του κλασικού Imperial του 1955.

1953 – Alfa Romeo BAT 5

Ανήκει στην πραγματικά επαναστατική σειρά Berlinetta AerodinamicaTecnica που είχε δημιουργήσει ο Bertone εμπνευσμένος από το αεροδυναμικό στιλ της εποχής. Το αμάξωμα με το οβάλ σχήμα παρέπεμπε σε jet και χάρη στην αεροδυναμική του η τελική έφτανε τα 200 km/h με την ώθηση των 100 ίππων από κινητήρα 1.900 κ.εκ.

1963 – Ford Seattle-ite XXI

Πρόκειται για ένα απίστευτο πρωτότυπο που ήταν σα να ξεπήδησε από το μέλλον εξοπλισμένο. Οι προφητικοί σχεδιαστές είχαν φανταστεί ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, υπολογιστή ταξιδίου, σύστημα πλοήγησης και ελέγχου από μικροτσίπ. Το πιο εντυπωσιακό όμως ήταν πως υπήρχε σκέψη για κίνηση με ενεργειακές κυψέλες!

1968 – Alfa Romeo Carabo

Ένα από τα πιο αυθεντικά σχήματα ήταν αυτό του Carabo που παρουσιάστηκε στο Παρίσι αναθεωρώντας την σχεδιαστική τάση στον χώρο του αυτοκινήτου. Η αιχμηρή δυναμική του, οι πάμπολλες ακμές και οι πόρτες που άνοιγαν σαν ψαλίδι όριζαν μία νέα αισθητικά εποχή που ακολούθησε κυρίως η Lamborghini.

1972 – Citroen Camargue

Ένα ακόμη concept από την χρυσή εποχή του Bertone. Το εμπρός μέρος… αγαπήθηκε κυρίως από τους Ιάπωνες κατασκευαστές  ενώ δάνεισε στοιχεία στην προοδευτική CX και αργότερα στην BX του ’80 και στην XM του ’90.

1978 – Lancia Megagamma

Ο Giorgetto Giugiaro είχε στο νου του την πρακτικότητα και την ευρυχωρία που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο. Έτσι προέκυψε η τετράγωνη φόρμα στην οποία οικοδομήθηκε η κατηγορία των MPV με πρωτοστάτες τα Nissan Prairie, Chrysler Voyager και Renault Espace.

1984 – Honda HP-X

Οι Ιάπωνες είχαν βάλει στόχο να παρουσιάσουν την δική τους κεντρομήχανη Ferrari και το πρώτο δείγμα γραφής έφερε την υπογραφή του Pininfarina  στο πρωτότυπο Honda Pininfarina Xperimental (HP-X). Τελικά, πέρασαν πέντε χρόνια για το δικό τους mid-engine πισωκίνητο σπορ μοντέλο και το 1989 παρουσίασαν στο Τόκιο το πρώτο NSX.

1986- Chevrolet Corvette Indy

To Indy ήταν το εφαλτήριο για την αποστασιοποίηση από τα γωνιώδη σχήματα των supercar και αποκαλύφθηκε στο Detroit. Ήταν τετρακίνητο και με ενεργητική τετραδιεύθυνση. Στην κατασκευή του συνεργάστηκε η Lotus που επιμελήθηκε και τον 2.6 V8 κινητήρα με διπλά turbo. Σχεδιάστηκε τρία χρόνια προτού το Mythos του Pininfarina στο οποία βασίστηκε η εξαιρετική Ferrari F50.

1990 – GM Impact

Στο πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο Impact αργότερα βασίστηκε το πολυσυζητημένο EV1 του οποίου η παραγωγή ξεκίνησε το 1996. Το Impact ξεχωρίζει ως η αρχή για την σύγχρονη ιστορία της ηλεκτροκίνησης.

1992 – Volvo ECC

Επιτέλους, η σουηδική εταιρία απομακρύνεται από το τετράγωνο μοτίβο με την βοήθεια του Peter Horbury, Βρετανού σχεδιαστή της Ford. To πρωτότυπο παρουσιάστηκε στην Καλιφόρνια, συνδύαζε υβριδικό σύστημα με αεριοστρόβιλο ενώ στην σχεδίαση του βασίστηκε το S80.

1993- Italdesign Lucciola

Την δεκαετία του ’90 η Fiat αναζητούσε το νέο Cinquecento και η Italdesign της παρουσίασε το πρωτότυπο Lucciola. Προς μεγάλη έκπληξη της Italdesign το χαριτωμένο «μικρό» της απορρίφθηκε και το σχέδιο πωλήθηκε στην Daewoo από το οποίο προέκυψε το πετυχημένο Matiz.

1993- Toyota RAV4

Ουσιαστικά κανείς δεν θα περίμενε πως ένα μικρό πρωτότυπο -είχε ήδη κάνει την εμφάνισή του περίπου τέσσερα χρόνια νωρίτερα- που παρουσιάστηκε ξανά στο Τόκιο θα άλλαζε τον χάρτη των 4×4. Βασίστηκε σε αυτοφερόμενο πλαίσιο και τα εξαιρετικά του οδικά χαρακτηριστικά άνοιξαν τους ορίζοντες για την κατηγορία των SUV.

1994 – Pininfarina Ethos 3

Αρχικά δημιουργήθηκε για να φιλοξενήσει κινητήρες με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων. Στη συνέχεια όμως η εξαθέσια διάταξη του εσωτερικού στάθηκε ως έμπνευση για την παραγωγή ενός από τα πιο πρακτικά αυτοκίνητα: του Fiat Multipla.

Αναμνήσεις από το μέλλον [vol. 2]
  • 1968_bertone_alfa-romeo_carabo_10

  • 1970-porsche-tapiro-by-guigaro

  • 1978-lancia-megagamma

  • 1984-pininfarina-honda-hpx

  • Dave Hill, Zora Arkus, Dave McCellan With Corvette Concept

  • 4-52-chrysler-c-200

  • 800_realsize_resize

  • alfa_romeo_bat_5

  • alfa_romeo_carabo_1968

  • bertone-alfa-romeo-carabo-8_resize

  • bertone_alfa_romeo_bat_5_1953_02

  • bertone_alfa_romeo_bat_5_7_9_04

  • british_leyland_ecv2

  • buick-yjob_concept_1938

  • buick-yjob_concept_1938_1600x1200_wallpaper_07_resize

  • buick_y-job_concept_1938_005_resize

  • camargue_front

  • camargue_side

  • chrysler_c-200

  • 1990 Impact

  • gm-impact

  • honda-hpx-pininfarina-1984-coupe-sv

  • hpx

  • italdesign_cinquecento_1993_30

  • lesabre_concept_car_2_resize

  • lucciola_resize

  • p1020167

  • pininfarina_ethos-3

  • seattle-ite_xxi

  • seattle-ite_xxi_rear

  • toyota-rav4_1996_1600x1200_wallpaper_02_resize

  • toyota-rav4_1996_1600x1200_wallpaper_03_resize

  • toyota-rav4_1996_1600x1200_wallpaper_05_resize

  • volvo_ecc_1992_big_resize

  • 13705-1953_alfa_romeo_bat_5

  • 1951-harley-earl-buick-le-sabre-concept-car

  • 1962 Seattle

Exit mobile version